Pārstāvis: Fīlips KapustinsPublicēta: 04. Jan (2018)

PAR RĪGAS METRO SISTĒMAS IZVEIDOŠANU
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
543
Jau parakstījuši 543
9'457

Brīdī, kad Latvijas kopējais ceļu stāvoklis nemitīgi pasliktinās, bet reģistrēto automobiļu skaits konstanti pieaug un stipri pārsniedz 1,000,000 (viena miljona) atzīmi, ir vitāli svarīgi domāt par Latvijas svarīgākā komerciālā centra transporta sistēmas nākotni.

Ērta, ātra, droša un visiem pieejama transporta sistēma Rīgā ir viens no stūrakmeņiem, kas ne tikai stimulēs Latvijas galvaspilsētas ekonomiku, bet arī nodrošinās nākotnes izaugsmes iespējas visai Latvijai. Šī iniciatīva aicina atgriezties pie diskusijas par Rīgas pazemes sabiedriskā transporta sistēmas izveidi, par pamatu ņemot 1970.gadā aizsāktos, bet nekad nerealizētos plānos, kas paredzēja 33 staciju izbūvi uz 3 metro līnijām. Autors aicina attiecīgās valsts un pašvaldības instances izvērtēt pagātnes plānus un izveidot jaunus metro sistēmas projektus, kas atbilst mūsdienu ģeogrāfiskām izmaiņām un kvalitātes standartiem. Sākotnējās aplēses liecina, ka viena kilometra izbūve maksātu vidēji 200 miljonus euro, taču precīzākam novērtējumam nepieciešamas detalizētas izpētes. Savukārt, citi eksperti uzskata, ka finansējums šādam projektam varētu tikt sagādāts trijos veidos - no valsts/pašvaldības līdzekļiem, no Eiropas Savienības fondiem un no privātām investīcijām. Šobrīd mazākā pilsēta ar metro sistēmu ir Lozanna, Šveicē, kuras iedzīvotāju skaits ir aptuveni 130 tūkstoši cilvēku.

Modernas metro sistēmas izveide atslogos Rīgas ceļus, samazinās automašīnu skaitu pilsētas centrā, nodrošinās ērtu piekļuvi svarīgiem objektiem netērējot laiku rīta un vakara sastrēgumos, paātrinās darbaspēka pārvietošanos pilsētā, kā arī sagatavos Rīgu potenciālam nākotnes iedzīvotāju pieaugumam.

Iniciatīvas jaunumi

Latvijas Radio tiek spriests par satiksmi Rīgā un metro ieviešanas iespējām!08. Feb (2018)

Būt vai nebūt Rīgā metro? Par šādu iniciatīvu tiek vākti paraksti platformā ManaBalss.lv! Ja ne metro, tad kā citādi risināt satiksmes problēmas Rīgā un nākotnes izaicinājumus? Kāda ir tā nākotne, kā integrēt visu iesaistīto pušu intereses? Sarunā piedalās Beāta Dambīte no Rīgas Domes Satiksmes departamenta, RD Attīstības departamenta stratēģijas pārvades vadītāja p.i. Guntars Ruskuls, kustības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis, arhitekts Oto Ozols, transporta eksperts Tālis Linkaits un pilsētplānotājs un sociālantropologs Viesturs Celmiņš.

Galvenie izskatītie jautājumi:
* Vai Rīgā vajag būvēt metro? Tas varētu izmaksāt daudzus miljardus, kas būtu vairāk nekā valsts gada budžets.
* Kā attīstīt pilsētas infrastruktūru un transporta plūsmas?
* Kā padarīt pilsētu cilvēcīgāku? Gājējs? Velobraucējs? Zaļie un zilie koridori?
* Oto Ozols: "Rīga modelē vairāk mašīnu nākotnē".
* Kā integrēt dzelzceļu pilsētas infrastruktūrā? Kur veidot jaunas pieturas?
* Rīgas un pierīgas transporta sistēma.
* Kādus risinājumus meklēt. Politiskā griba un infrastruktūras izveide.

Dalies ar ziņu sociālajos tīklos un palīdzi savākt parakstus!

Klausies LR1 raidījumu "Krustpunktā": http://lr1.lsm.lv/lv/raksts/krustpunkta/satiksme-riga.a99316/

AUTORS: ZIŅAS MB