Saeimai un valdībai ir jāpievēršas iestrēgušajām iniciatīvām! 14. Feb (2019)

Lēno tiesvedību dēļ apdrošinātāji naudu par apskādētajām mašīnām no pašvaldībām regresa kārtībā nepiedzen, bet gan sedz no kopējā apdrošināšanas „katla”, ziņo TV3 un TVnet.lv. Attiecīgi pašvaldības, sevišķi Rīga, nesatraucas par masveida tiesu darbiem. Jādomā, ka šī ir daļa no skaidrojuma par ceļu drausmīgo stāvokli. Karstākais jautājums gan aizvien ir ManaBalss.lv iniciatīvu autoru uzstādītā problēma, kas ar veseliem diviem kolektīvajiem iesniegumiem aizvien tiek uzturēta spēkā Saeimā – mainīt pastāvošo ceļa nodokļa iekasēšanas kārtību un atjaunot īpašu Autoceļu fondu, kurā šis finansējums nonāk.

Īpaši Rīgas sliktais ielu stāvoklis pēdējās nedēļās ir kļuvis par vienu no visvairāk diskutētajiem tematiem. Facebook grupās, kas vieno autobraucējus un transporta tēmas interesentus, ir desmitiem ierakstu ar fotogrāfijām par nesen notikušiem negadījumiem ar pārsistām autoriepām un bojājumiem un pieredzes stāstiem.

Kā noskaidrojusi TV3, lēnās tiesvedības dēļ apdrošinātāji tomēr neuzdrošinās pieprasīt no Rīgas pašvaldības naudu par bedrēs sagandētajām automašīnām, un spēkratu remontu izmaksas tiek segtas faktiski no kopējā autobraucēju apmaksātā apdrošināšanas “katla”. Tieslietu ministrs sola tiesu nozares efektivitāti un darbības ātrumu celt, tomēr sistēmas savešana kārtībā prasīs laiku. Tikmēr sūdzības tiesā pret Rīgas domi lielākoties ir principa jautājumos, ko atļaujas samērā nedaudzi cietušie, kas ir ar mieru atļauties ilgstošu tiesvedību, beigās finansiālā kompensācijā atgūstot mazāk par visā procesā ieguldītajām pūlēm.

Ceļu neapmierinošā kvalitāte un apšaubāmais veids, kā ceļu uzturēšana tiek finansēta, ir bijis iemesls veselām divām plašu atbalstu guvušām iniciatīvām platformā ManaBalss – „ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA” un „PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM”. Tās abas ir jau 2015. un 2016. gadā iesniegtas un izskatītas Saeimā, kā arī tikušas nodotas tālākajam vērtējumam Ministru kabinetā.

Faktiski šo iesniegumu uzstādītajām tēmām un risinājumiem aizvien būtu jābūt arī jaunās Saeimas un valdības dienaskārtībā. Starp citām „pūrā” palikušajām iesniegtajām iniciatīvām arī uz šīm pērnruden katram jaunievēlētajam deputātam adresētā vēstulē vērsa arī platformas ManaBalss komanda.

Nesen esam saņēmuši vēstules kopiju no ManaBalss atbalstītāja Vilmāra Āboliņa Jūrmalā. Viņš Saeimas frakcijām ir nosūtījis aicinājumu vērst sevišķu uzmanību uz sasāpējušo un „koridoros pazudušo” ceļu nodokļa un ceļu kvalitātes problēmu un abu kolektīvo iesniegumu piedāvātajiem risinājumiem.

ManaBalss komanda pievienojas V. Āboliņa aicinājumam Saeimas frakcijām par abu šo iesniegumu aktīvu uzturēšanu Saeimas un valdības darbakārtībā un konkrētiem lēmumiem. Jānorāda, ka ManaBalss nelobē nevienu mūsu platformā un tālāk Saeimā virzītu likumdošanas grozījumu, bet tikai to objektīvu, skaidru un efektīvu izskatīšanu valsts un pašvaldību iestādēs.

Avots: TVnet.lv; ManaBalss.lv