Pārstāvis: Andris Gobiņš Publicēta: pirms 8 gadiem

Atklāta vēstule amatpersonām Lielo kapu atbalstam
Iniciatīva tiks iesniegta Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei, Ministru prezidentam Mārim Kučinskim, Satiksmes ministram Uldim Augulim, Kultūras ministrei Dacei Melbārdei, Finanšu ministrei Danai Reizniecei – Ozolai, Saeimas deputātiem, L

10'000
1'811
Jau parakstījuši 1'811
8'189

Lielu sašutumu sabiedrībā izsaukusi Rīgas Domes iecere par tramvaja līnijas būvniecību Lielo kapu teritorijā. Rīgas Domes priekšsēdētāja Nila Ušakova, Rīgas satiksmes departamenta pārstāvju un deputātu dažādie publiskie paskaidrojumi pēc šīs informācijas publiskošanas ir ietver virkni pretrunu: gan apgalvojumus, ka neviens apbedījums netiks skarts, gan apbūves apstiprināšanu kapu teritorijā. Rīgas Domes 11. oktobra sēdē izplatītā tramvaja projekta ieceres shēma apliecina, ka tramvaja līnijai nepieciešamais braucamās daļas paplašinājums neapšaubāmi atradīsies kapos. Rīgas Lielie kapi ir unikāls Latvijas vēstures objekts. Tos politisku iemeslu dēļ slēdza padomju okupācijas gados. Kapi de facto tika pakļauti sankcionētai un nesankcionētai demolēšanai. Pāri kapu teritorijai tika izveidota Senču iela. Iespējamā tramvaja līnija kapu teritorijā būtu amorālās padomju politikas turpinājums, vēsturiskās atmiņas iznīcināšanas mēģinājums. Tas vērstos pret kapos apbedīto Rīgas un Latvijas cēlāju, brīvības cīņu varoņu un tautas dižgaru piemiņu. Tas dziļi aizskartu tos, kas vēl spilgti atceras notikumus padomju laikos, un tos, kuru tuvinieki ir apbedīti šajos kapos. Tas vērstos pret Latvijas identitāti un vēsturi. Kategoriski iebilstam pret jebkādu būvniecības ieceri, kas skar Lielo kapu teritoriju vai kādu no apbedījumiem. Ņemot vērā augšminēto, aicinām:

• nekavējoši apturēt šo projektu, līdz juridiski saistoši tiktu dokumentēts, ka tramvaja būves laikā netiks skarta Lielo kapu teritorija, tajā skaitā neviens no apbedījumiem; • pieprasīt RD izskatīt arī citas Rīgas pilsētas un Skanstes rajona transporta attīstības shēmas un tās publiski pamatot; • piešķirt Lielajiem Kapiem nacionālo interešu objekta statusu un veidot atbilstošu aizsargzonu; • atcelt ielu sarkanās līnijas Lielo kapu teritorijā, tādējādi mazinot apdraudējumu kapiem kā Valsts nozīmes arhitektūras piemineklim; • izvērtēt Lielo kapu juridiskās piederības jautājumu. Nodrošināt, lai kapi vai to papildus daļa nepārietu pašreizējās Rīgas Domes pārziņā; • ciešā sadarbībā ar sabiedrību uzsākt Lielo kapu atdzimšanas projekta izveidošanu un realizēšanu, ņemot vērā publiski un ekspertu vidū izskanējušās idejas un priekšlikumus; • vēlreiz pārskatīt ES Kohēzijas fondu piešķirtās naudas lietderību tieši Skanstes tramvaja projektam kopumā, ņemot vērā, ka tās izlietošana pretēji Rīgas aktuālām iedzīvotāju transporta vajadzībām grauj projektā iesaistīto pušu reputāciju, uzticību valstij un tās dalībai ES, jo, cita starpā, notikusi bez pienācīgas publiskas izvērtēšanas. Atgādinām, ka šāds projekts nav ietverts Rīgas pilsētas Attīstības stratēģijas 2014.-2020. gadam Rīcības plānā, kurā ir minētas akūtas sabiedriskā transporta vajadzības.

Skat. augšā, kā arī Lielo kapu facebook grupā: www.ej.uz/LieloKapuDraugi Vēstules saturam piekrīt un lūdz sevi pievienot kā parakstītāju 1. Dainis Īvāns 2. Elita Veidemane 3. Anna Žīgure 4. Jānis Rokpelnis 5. Prof. em. Dr. Valters Nollendorfs, Okupācijas muzeja biedrības valdes priekšsēdis 6. Guntis Zemītis, LU vēstures institūta direktors 7. Rudīte Kalpiņa, publiciste 8. Guntis Kalme 9. Kristīne Želve 10. Guntis Eniņš 11. Baiba Strautmane, žurnāliste 12. Lauris Ērenpreiss 13. Andrejs Cīrulis bijušais laikraksta "Padomju Jaunatne" redaktors, bijušais PSRS tautas deputāts no LTF 14. Ģirts Valdis Kristovskis 15. Otto Ozols 16. Tālis Linkaits, transporta nozares eksperts 17. Prof. Ilze Ostrovska 18. Gunārs Ārmanis, vēsturnieks 19. Vija Beinerte, kino režisore, publiciste 20. Dr. Mārtiņš Mintaurs, LU vēstures un filozofijas fakultātes docents 21. Werner von Sengbusch, Rīgas mēra Aleksandra Gotšalka fon Zengbuša mazmazmazdēls ar īpašu papildinājumu: “Die Ruhe aller unserer Vorfahren sollte uns heilig sein.” (Mūsu senču mieru vajadzētu turēt svētu.) 22. Ingrīda Burāne 23. Ieva Brante 24. Krists Kalniņš 25. Dr.hist. Aija Taimiņa 26. Dagmara Beitnere – Le Galla Un daudzi citi. Lūdzu skatīt pievienoto PDF failu.

Pievienots dokuments
AtklataVestule_LieloKapuAtbalstam_final.pdf ( atvērt )

Iniciatīvas jaunumi

Atklātā vēstule iesniegta prezidentam! Skaties VIDEO!pirms 8 gadiem

Pirmdien, 14. novembrī, Lielo kapu draugu aktīvisti Valsts Prezidenta pilī nodeva atklāto vēstuli Lielo kapu atbalstam. [SKATIES video sižetu šeit: https://goo.gl/NrGbnA] Vēstule ir adresēta virknei amatpersonu, tostarp Valsts Prezidentam, Saeimas priekšsēdētājai un Ministru prezidentam. Vēstulē Lielo kapu draugi aicina uz amatpersonu un politiķu iesaisti Lielo kapu glābšanā, Skanstes (tautā saukts par Kapu tramvaju) projekta sakarā. Tajā norādīts uz pretrunām gan Rīgas domes vadības izteikumos par Kapu tramvaja projektu, gan starp Rīgas Domes izteikumiem un RD izplatīto tehnisko informāciju. Lielo kapu draugi un vēstules parakstītāji vēstulē aicina uz konkrētiem soļiem Lielo kapu aizstāvībai, lai novērstu Lielo kapu vai to daļu iznīcināšanu. Lielo kapu draugi aicina nodrošināt, lai kapi vai to daļas nepārietu pašreizējās Rīgas Domes pārziņā. Lielo kapu draugi uzsver, ka vēstule ir īpaši aktuāla šobrīd, kad Rīgas Dome ir pilnība noslepenojusi projekta pieteikumu, kā to 08.11.2016. paziņoja Centrāla Finanšu un Līgumu Aģentūra (CFLA). Šobrīd RD ir arī pierādījusi savu nespēju uzņemties reālu politisku atbildību par Lielajiem kapiem ne tikai pilsētplānošanas procesā, bet arī ikdienas kopšanā. Starp vēstules parakstītājiem ir Atmodas laiku sabiedriskie darbinieki Dainis Īvāns, Elita Veidemane, Georgs Andrejevs, Sandra Kalniete, Krišjāņa Barona pēcteči, Lielajos kapos apbedīto latviešu un baltvāciešu pēcteči no Latvijas un Vācijas, Lielo kapu draugu aktīvisti un citi sabiedrības pārstāvji. Aktīvais parakstīšanas posms norisinājās vienu nedēļu, tomēr, tie, kas vēlējās, varēja vēstuli parakstīt arī vēlāk. Iesniegšanas brīdī atklāto vēstuli elektroniski, papīra vai tiešsaistes formā parakstījušas gandrīz 2000 personas.

«Kapu tramvajam» apturēts ES finansējumspirms 5 gadiem

Līdz ar korupcijas skandālu un amatpersonu arestiem Rīgas domes struktūrās Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir apturējusi ES fondu līdzfinansējuma maksājumus «Rīgas satiksmes» (RS) Skanstes tramvaja līnijas projektā, kas tautā pazīstams ar apzīmējumu «Kapu tramvajs». Šis nosaukums projektam ir «pielipis» pēc Andra Gobiņa 2016. gadā ManaBalss platformā publiskotās iniciatīvas «Atklāta vēstule amatpersonām Lielo kapu atbalstam». Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) uzsāktajiem kriminālprocesiem par veiktajiem iepirkumiem RS un Daugavpils domē, teikts CFLA izplatītā relīzē. Tāpat kā RS projekta gadījumā CFLA lēmumi attiecas arī uz Daugavpils domes īstenoto infrastruktūras uzlabošanas projektu vispārējās izglītības iestādēs, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanas projektu Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zālē. «Visiem ir jāzina šī pamata patiesība – ja fondu projektā tiek atklāta krāpšana vai saistība ar koruptīvām darbībām, fondu finansējums tam tiek atņemts. Pret krāpšanu un korupciju ir «nulles tolerance». Un jāapzinās arī sekas – ja projektam atņem ES fondu finansējumu, tā izdevumi paliek uz Latvijas nodokļu maksātāju pleciem,» uzsver CFLA direktors Mārtiņš Brencis. CFLA ir informējusi projektu īstenotājus, ka tā ne tikai aptur maksājumu veikšanu šajos projektos, bet arī neveiks projektos notikušo maksājumu deklarēšanu Eiropas Komisijai. CFLA lēmumi par maksājumu apturēšanu nodrošina, ka valstij netiek zaudēts šajos projektos paredzētais ES fondu finansējums, un nepieciešamības gadījumā to ir iespējas pārvirzīt citu projektu īstenošanai. Avots: CFLA, ManaBalss.lv

Lielo kapu draugi: Atklāto vēstuli plānots iesniegt nākamās nedēļas sākumā!pirms 8 gadiem

Jaunākās ziņas! Iniciatīvas autori atklāto vēstuli amatpersonām Lielo Kapu atbalstam plāno izsūtīt pirmdien. Paralēli norisinās sarunas ar iesaistītajām amatpersonām par vēstulē minēto mērķu sasniegšanu - nekavējoši apturēt tramvaja līnijas projektu, pieprasīt RD izskatīt arī citas Rīgas pilsētas un Skanstes rajona transporta attīstības shēmas un tās publiski pamatot, piešķirt Lielajiem Kapiem nacionālo interešu objekta statusu un veidot atbilstošu aizsargzon, atcelt ielu sarkanās līnijas Lielo kapu teritorijā un citiem jautājumiem. Iniciatīvas autori uzsver, ka atbalstam, ko snieguši visi atklātās vēstules parakstītāji, ir milzīgs spēks un nozīme! Paraksti tiek vākti vēl līdz pirmdienai!

Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 66 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!

AUTORS: MANA BALSS