Pārstāvis: Ivars UmbraškoPublicēta: 19. Jun (2011)

GRIBU ZINĀT, UZ KURU TELEFONA TĪKLU ZVANU
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
1'476
Jau parakstījuši 1'476
8'524

Iniciatīvas ieviešanas mērķis - panākt, lai telefonu sakaru lietotāji varētu vieglāk kontrolēt izmaksas par zvaniem. Klientam būtu jāsniedz iespēja izvēlēties, vai saņemt paziņojumu, ar kuru operatoru tiks veikts savienojums. Šim pakalpojumam jābūt par brīvu.

Iniciatīvas ieviešanai ir jāveic grozījumi "Elektronisko sakaru" likumā.

Pašlaik Latvijā darbojas vairāki mobilo un stacionāro telefonu sakaru operatori. Tie publiskajā telpā reklamē savus pakalpojumus, jo īpaši uzsverot to, cik lētas telefona sarunu izmaksas ir konkrētā operatora tīklā, un sniedzot informāciju, cik maksā zvani uz citiem tīkliem. Tomēr, veicot zvanu, abonentam nav zināmas konkrētā zvana izmaksas, jo abonents nezina, ar kuru no pakalpojuma sniedzēja tīkliem savienojums tiks nodrošināts. Katrs abonents, domājot par savu līdzekļu racionālu izlietojumu, var, protams, ierobežot sarunu ilgumu, tomēr svarīgāk būtu zināt, uz kuru no mobilo vai stacionāro sakaru tīkliem viņš zvana. Zinot, uz kuru sakaru tīklu abonents ir piezvanījis un cik maksā katra sarunas minūte, var plānot "garo” vai “īso" sarunu. Pats svarīgākais – tiktu nodrošinātas godīgas attiecības starp pakalpojuma sniedzējiem un pakalpojuma ņēmējiem. Tas varētu noteikt tā, ka pirms savienojuma klausulē atskanētu īsa frāze, ar kuru operatoru notiks savienojums – TELE 2, LMT, BITE vai cits. Visi operatori galvenokārt reklamē to, ka viņu tīklā abonentiem zvani ir par brīvu vai ļoti lēti, domāju katrs, jau pirms rēķinu saņemšanas, vēlētos zināt, kādas būs sarunu izmaksas.

Iniciatīvas jaunumi

........................................08. Dec (2011)

...................................

AUTORS: IVARS UMBRAŠKO