Iniciatīva daļēji atbalstīta!

Pārstāvis: Ģirts LapškalnsPublicēta: 11. Mar (2016)

TRANSPORTLĪDZEKĻU TEHNISKĀS APSKATES VEIKŠANA REIZI DIVOS GADOS
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
12'273
Jau parakstījuši 12'273

Velos mainīt pastāvošo termiņu uz kādu šobrīd CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē, tehniskā apskate automašīnai. Piedāvāju pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados kā tas notiek piemēram Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā , Vācijā un citur.

Piedāvāju vienkārši pagarināt šobrīd esošo termiņu no 12 mēnešiem uz 24 mēnešiem. Domāju ka tas nebūtu sarežģīti un tas būtu viegli izdarāms , jo nekas no jauna nav jāizgudro, vienkārši jāiepazīstās kā tas jau ilgāku laiku darbojās piemēram Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā , Vācijā un citur.

24 mēnešu tehniskā apskate ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem – tā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš. Tiktu ietaupīta nodokļu maksātāju nauda.

Iniciatīvas jaunumi

Saeimas deputāti pieņem lēmumu - jauniem auto pirmās divas tehniskās apskates būs jāveic retāk, reizi divos gados26. May (2017)

Iniciatīva, par kuru kopā parakstījās vairāk kā 11 000 cilvēku panākusi, ka jaunajām automašīnām tehniskā apskate būs jāveic retāk. Iniciatīva ir atbalstīta tikai daļēji.

Jauno kārtību Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja 25.maijā. Grozījumi paredz, ka pirmās divas reizes, kad jauns auto tiek vests uz tehnisko apskati, to varēs darīt ar divu gadu intervālu.

Savukārt, kad auto jau pārsniedzis četru gadu vecumu, tas uz tehnisko apskati būs jāved ik gadus tāpat kā līdz šim. Šāda kārtība tiek pamatota ar faktu, ka Latvijas ceļi ir sliktā stāvoklī un automašīnas uz tiem ātri bojājas.

Saeimā gan atbalstu neguva “Saskaņas” priekšlikumus atļaut tehnisko apskati reizi divos gados kārtot arī trešo reizi, ja iepriekšējā apskatē nav bijušas nekādas piezīmes saistībā ar satiksmes drošības un vides aizsardzības prasībām. Deputāts Ivars Zariņš (“Saskaņa”) norādīja uz statistikas datiem, ka visvairāk problēmu sākas auto lietošanas piektajā gadā.

“Es pieņemu, ka tas galvenais iemesls ir tas, ka viņi zaudē kaut kādu daļu ienākumu, no kuriem viņi negrib šķirties,” tā Zariņš komentēja atbalsta trūkumu vēl retākām apskatēm.

To apstiprināja arī Zaļo un zemnieku savienības deputāts Ingmārs Līdaka: “Viens no pretargumentiem, protams, ir saistīts ar Finanšu ministrijas atzinumu –priekšlikumiem, kuri tomēr ietekmē budžetu. (..) Diemžēl Latvijā joprojām tehniskās apskates ir saistītas ar nodokļu iekasēšanu.

Līdz ar to, ja mēs izstrādātu kādu citu modeli, kā iekasēt ceļa nodevu, tad, iespējams, mēs varētu arī te turpināt rotaļāties ar šiem tehniskās apskates iziešanas termiņiem.”

Ziņas avots: lsm.lv un TV3 ziņas

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Labas ziņas! Saeimas komisijā nolemj - jaunajām automašīnām tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem!09. Mar (2017)

Jaunajām automašīnām līdz četru gadu vecumam tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem. Šādu regulējumu trešdien, 8.martā, konceptuāli atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti, skatot sagatavotos grozījumus “Ceļu satiksmes likumā”. Tie sagatavoti pēc iedzīvotāju kolektīvā iesnieguma par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados.

Grozījumi paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim un piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc reģistrācijas Latvijā. Otrā tehniskā apskate būs jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc pirmreizējās apskates. Savukārt, sasniedzot četru gadu vecumu, turpmākās tehniskās apskates šādām automašīnām būs jāveic katru gadu.

Patlaban likums noteic, ka iepriekš nereģistrētai automašīnai pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā. Turpmākās tehniskās apskates automašīnām jāveic katru gadu.

Likumprojektu vēl nepieciešams saskaņot ar visām atbildīgajām ministrijām, bet deputāti šodien šo ideju konceptuāli atbalstīja, ļaujot samazināt administratīvo slogu jaunu automašīnu īpašniekiem, informē komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Sekosim līdzi jaunumiem!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Saeimas sēdē sliecas atbalstīt TA reizi divos gados jaunajām mašīnām!12. Jan (2017)

Trešdien, 11.februārī, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja iniciatīvu Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados. Komisijas priekšsēdētāja biedrs, Ingmārs Līdaka (ZZS), norādīja, ka jaunām automašīnām tehniskā apskate pirmos četrus gadus varētu būt jāveic reizi divos gados.

Komisija uzdeva Satiksmes ministrijai (SM) līdz 1.martam sagatavot nepieciešamās likumdošanas aktu izmaiņas, lai jaunām automašīnā tehniskā apskata būtu jāveic reizi divos gados pēc principa ''2+2+1''.

Pēc Līdakas paustā, tas nozīmētu, ka jaunām automašīnām pirmos četrus gadus tehniskā apskate būtu jāveic reizi divos gadus, savukārt pēc tam – reizi gadā. Plānots arī izstrādāt pārejas noteikumus, lai šādu regulējumu varētu attiecināt arī uz jau ekspluatācijā esošiem spēkratiem, kas atbilstu minētajiem kritērijiem, nevis tikai uz jaunām automašīnām, kas reģistrētas pēc izmaiņu spēkā stāšanās.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka SM sadarbībā ar Finanšu ministrijai būs jāizdomā instruments, kā disciplinēt jauno spēkratu īpašniekus maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, ja tehniskā apskata pirmos četrus gadus būs jāveic tikai reizi divos gados.

Konceptuālu iebildumu pret šādu regulējumu komisijas sēdē nebija nedz SM, nedz Ceļu satiksmes drošības direkcijai.

Ziņas avots: LETA

Iniciatīvas pārstāvis, Ģirts Lapškalns, ir gandarīts par deputātu pausto atbalstu iniciatīvai un turpinās pārstāvēt iniciatīvu arī turpmākās sarunās ar deputātiem!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

LVportāls: Vai turpmāk diferencēt auto tehniskās apskates termiņus?01. Nov (2016)

ĪSUMĀ
Pašreiz noteiktā kārtība paredz, ka tehniskās apskates vieglajiem automobiļiem jāveic katru gadu, ievērojot termiņu, kāds norādīts atļaujā piedalīties ceļu satiksmē.
Lielākās ar tehnisko apskati saistītās izmaksas autovadītājiem sastāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa apmaksa.
Lielākā daļa autovadītāju defektus novērš vai nu pirms, vai pēc tehniskās apskates.
Noteikt tiešu cēloņsakarību starp to, vai mašīnas tehniskās apskates esamība vai neesamība bijusi par galveno iemeslu negadījumam, nav iespējams.

Vietnē “Mana balss” publicētā kolektīvā iniciatīva par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados ir nonākusi izskatīšanā Saeimas komisijā. To līdz augustam bija parakstījuši 10 570 pilsoņi. Viedokļi lēmējvarā patlaban izskan dažādi - Satiksmes ministrija aicina šo jautājumu skatīt piesardzīgi, noraidošu attieksmi pret ierosinājumu pauž Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Savukārt jomas eksperti sliecas atbalstīt ideju par diferencētu vieglo automobiļu tehniskās apskates termiņu atkarībā no transportlīdzekļa vecuma.

Ceļu satiksmes likuma 16. panta piektā daļa paredz, ka pašlaik valsts tehniskās apskates vieglajiem automobiļiem jāveic katru gadu, ievērojot termiņu, kāds norādīts atļaujā piedalīties ceļu satiksmē. No 2013. gada 1. janvāra izņēmums attiecas tikai uz jaunām, Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētām automašīnām, kurām pirmreizējo valsts tehnisko apskati jāiziet ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā. Biežāk – reizi pusgadā – apskates jāveic autobusiem, vieglajiem taksometriem un autoapmācībai paredzētajiem automobiļiem.

"24 mēnešu tehniskā apskate ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi citu valstu piemēri pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem – tā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš. Tiktu ietaupīta nodokļu maksātāju nauda," vietnē "Mana balss" norādījis iniciatīvas iesniedzējs Ivo Stieģelis, kurš atzīmē, ka šāda sistēma jau ilgāku laiku darbojas Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Pašlaik pamatapskate ar benzīna motoru aprīkotai automašīnai izmaksā 26,88 eiro, savukārt atkārtota - 14,54 eiro. Nedaudz dārgāks šis pakalpojums ir automobiļiem ar dīzeļmotoru un gāzes barošanas sistēmu. Savukārt lētāks tas ir mašīnām ar elektromotoru vai citu motoru, kuram normatīvajos aktos noteiktos gadījumos neveic atgāzes mērījumus. No maksas par transportlīdzekļa tehnisko apskati atbrīvoti automobiļi, kuri ir piemēroti invalīdu vajadzībām.

Saskata drošības riskus – valstī ir vecs autoparks

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas sēdēs uz iesnieguma sākotnējo izskatīšanu bija uzaicināts plašs jomas ekspertu loks, un viedokļi par ierosinātajām izmaiņām tehniskās apskates termiņos dalījās. Visskeptiskāk šajā jautājumā bija noskaņots CSDD Transportlīdzekļu tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš. Viņš norādīja, ka lielākās ar tehnisko apskati saistītās izmaksas veido transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, līdz ar to autovadītāju gūtais ietaupījums no apskates termiņa pagarināšanas būtu vien 25 līdz 30 eiro gadā.

Kā galvenais iemesls, lai nepagarinātu tehniskās apskates termiņu, tiek minēts Latvijā izmantoto automašīnu sliktais tehniskais stāvoklis. "Mēs riskējam ar to, ka palielinās automobiļu skaits, kuri nav tehniskā kārtībā un ka remonts tiks veikts tikai tad, kad būs lūzusi kāda iekārta," uzskata J. Liepiņš.

CSDD sniegtie dati liecina, ka Latvijā ir otrais vecākais autoparks Eiropā. 73% no automašīnām ir 11 un vairāk gadus vecas, un tikai 8% veido līdz pieciem gadiem veci vieglie automobiļi. Salīdzinoši liels ir arī lietoto auto nobraukums, kas pirmajos piecos gados lielākajai daļai pārsniedz 100 000 kilometru. "Eiropas Komisijas ziņojumā teikts, ka nobraukums starp 100 000 un 200 000 kilometriem ir bīstamākais posms, kad automobilim ir jāpievērš lielāka tehniskā uzmanība," stāstīja J. Liepiņš.

"Lietotie, importētie automobiļi ir vidēji 10 gadus veci. Tiem vajadzīgi pirmie lielie, dārgie atjaunošanas remonti, kuru kvalitāte un regularitāte bieži tiek upurēta izmaksu dēļ. Sabiedrība ir jāizglīto, ka automobilī patstāvīgi jāinvestē. Braukt ar automobili ir privilēģija, tās nav tiesības," atzīmēja Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš, kurš uzskata, ka "tehniskā apskate līdzīgi kā OCTA ir jāuztver kā palīgs, nevis kā nenovēršams ļaunums". Tomēr viņš uzsvēra, ka situācija ir atšķirīga ar jauniem automobiļiem, kuriem ir garantija. "Tā, protams, nav panaceja, bet trīs gadu periodā varbūtība, ka automobilis netiek atbilstoši uzturēts, ir ārkārtīgi niecīga, bet, tiklīdz tam nomainās pirmais īpašnieks, kas notiek vidēji pēc pieciem gadiem, turpmāk visu nosaka lētākais cenu piedāvājums," atzina I. Rūtiņš.

Automašīnu stāvokli būtiski ietekmē ne tikai vecums, bet arī izmantošanas apstākļi - krasas temperatūras svārstības, sāls, ko izmanto ceļa seguma kaisīšanai, putekļi, dubļi. "Ceļu stāvoklis Latvijā ir tuvu kritiskam, jo puse no tiem ir vai nu sabrukuši, vai sliktā stāvoklī. Tikai 21% ir melnā seguma ceļu, atlikušie – šķembu, grants seguma, nemaz nerunājot par tiem, kuri tiek uzskatīti par bezseguma," norādīja Jānis Liepiņš.

CSDD dati liecina, ka tehniskās apskates laikā dienā saplīst vidēji 13 automobiļi, vairāk nekā 60% sabojājas tieši bremžu sistēma. J. Liepiņš atzīmēja, ka lielākā daļa autovadītāju defektus novērš vai nu pirms, vai pēc tehniskās apskates: "Tehniskajā apskatē 80% automobiļu konstatē būtiskus defektus, turklāt viens nenovērsts defekts rada bojājumus citur sistēmā."

Bez tehniskās apskates brauc maz
Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins norādīja, ka saistība starp bojā gājušo skaitu un automašīnu tehnisko stāvokli ir skaidra. Šim viedoklim pievienojas arī CSDD, uzsverot, ka 2015. gadā Eiropas līmenī uz ceļiem bojā gājušo skaits lielāks par Latvijā esošo bijis tikai Rumānijā un Bulgārijā.

Tomēr Valsts policijas pārstāvis Artis Velšs klāstīja, ka noteikt tiešu cēloņsakarību starp to, vai mašīnas tehniskās apskates esamība vai neesamība bijusi par galveno iemeslu negadījumam, nav iespējams. Tomēr bilda: "Mēs gan nevaram noliegt, ka risks ir." Viņš atklāja, ka pārsvarā negadījumu iemesli tomēr ir cilvēciski – neuzmanība, pašpaļāvība, rekomendētā ātruma un metroloģisko apstākļu neievērošana. Smalkāk situācijas tiekot izzinātas tikai kriminālprocesos - gadījumos ar bojāgājušajiem un smagi cietušajiem, bet lielākajā daļā negadījumu tādu nav. "Mēs konstatējam tikai to, vai ir izieta tehniskā apskate. Pēdējos piecos gados notikuši vidēji 15 tūkstoši negadījumu bez bojāgājušajiem, un bez apskates bijuši tikai 180 auto, kas ir 1,21 procents. Situācija pēdējos gados uzlabojas," piebilda A. Velšs.

Rosina tehnisko stāvokli kontrolēt uz ceļiem
Kolektīvās iniciatīvas pārstāvis Ģirts Lapškalns dalījās pieredzē, ka autobraucēji naudas taupīšanas nolūkos mēdz rīkoties viltīgi un pirms tehniskajām apskatēm nomainīt, piemēram, nobrauktās riepas uz labākām, bet, kad apskate izieta, uzlikt atpakaļ vecās. Šajā sakarā Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis ierosināja transporta tehnisko stāvokli vairāk kontrolēt uz ceļiem. "Tehniskā apskate ir "momentbilde", kas diemžēl ne vienmēr atbilst tai realitātei, kas nākamajā dienā ir uz ceļa," atzina J. Zvirbulis. Viņa ierosinājumam pievienojās arī Ģ. Lapškalns: "Skates varētu būt reizi divos gados, bet veicam uz ceļiem kontroles, tas būtu daudz efektīvāk nekā tagad, kad reizi gadā sagatavojies un aizbrauc. Tas būtu ļoti labs risinājums – uz ceļa baudīt reālo situāciju."

Arī biedrības "Autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto"" prezidents Valdis Trēziņš atbalstīja ideju par tehniskās apskates termiņa gradāciju: "Ņemot vērā, ka pie kaimiņiem tas darbojas, uzskatu, ka, gradāciju varētu veidot, piecus līdz desmit gadus veciem auto normu mainot uz reizi divos gados."

Tomēr bažas par gradācijas ieviešanu dzīvē bija Finanšu ministrijai, kuras pārstāvis Juris Lukss atgādināja, ka, veicot apskati reizi divos gados, šoferiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksājums būs jāveic dubultā, un tas ietekmēs naudas plūsmu valstī. Ministru kabineta noteikumu Nr. 466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" 14.12 punkts paredz, ka pašlaik tehniskā apskate tiek atteikta, ja nav veikta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksa. "Būs jādomā cita kārtība nodokļu nomaksai, pagaidām sistēma darbojas, jo jauno mašīnu, kuras skati iziet pēc diviem gadiem, nav tik daudz," norādīja J. Lukss.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs informēja, ka komisija kādā no tuvākajām sēdēm turpinās izskatīt jautājumus, kas identificēti pēc tikšanās ar iesnieguma iesniedzējiem, autopārvadātāju un autotirgotāju, kā arī atbildīgo institūciju pārstāvjiem, un lems par jautājuma tālāko virzību.

Ziņas avots: LVportāls

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

STEIDZAMI meklē iniciatīvai pārstāvi rītdienas komisijas sēdē!04. Oct (2016)

Rītdien, 5. oktobrī, norisināsies ekspertu diskusijas sēde Saeimas komisijā, kur tiks izskatīta iniciatīva TRANSPORTLĪDZEKĻU TEHNISKĀS APSKATES VEIKŠANA REIZI DIVOS GADOS.

Sakarā ar pašreizējā autora atsacīšanos sēdi apmeklēt, aicinām jebkuru iniciatīvas parakstītāju pieteikties uz [email protected] (vai zvanot pa tālruni 22077684) un rīt ierasties uz komisijas sēdi plkst. 12:00 , lai izsklāstītu klātesošajiem deputātiem iniciatīvas ideju un aizstāvētu to!

Vairāk var uzzināt zvanot vai rakstot mums uz norādīto epastu!

Ja ne Tu, tad kurš?

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Komentārs no kāda iniciatīvas atbalstītāja par CSDD komunikāciju!01. Sep (2016)

Vēlos dalīties par dzirdēto iekš plašsaziņas līdzekļos.

Jau no CSDD puses bija satracināti argumenti, ka apskati patreiz izejot vien 50 % ar pirmo piegājienu. Šo argumentējot, ka tāda ir statistika. Šis arguments nav statistika, bet informācijas apkopojums, ko CSDD staipa kā patīk, jo skarta viņu kabata. Dzīvē daudzi spēkratus liek uz apskati, lai uzzinātu kas vispār jāremontē, ja vajag. Statistikas analīzē nav minēti, ne auto vecumi, ne ar kādiem bojājumiem apskates nav izzietas. Neiedziļinoties, iespējams, jāmaina bojājumu uzskaitījums un nopietnība! Nedeg lampiņa (izņemot - viena var nedegt, ja numuram ir tādas divas), bojātas bremžu šļaukas, utt, apskate nav izzieta. Jocīgi un šo CSDD min kā šausmu stāstu!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Iniciatīva ar 11 046 parakstiem iesniegta Saeimā!31. Aug (2016)

Šonedēļ Saeimā tika iesniegta iniciatīva TRANSPORTLĪDZEKĻU TEHNISKĀS APSKATES VEIKŠANA REIZI DIVOS GADOS! Pēc parakstu pārbaudīšanas, Saeima aicinās Mandātu un ētikas komisijas sēdē piedalīties tās autoru Ivo Stieģeli, kā arī pieaicinās jomas ekspertus, lai lemtu par tās tālāku virzību. Sekosim līdzi jaunumiem!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Kurš tad maksās par manu krēslu?!19. Jul (2016)

Portālā “Manabalss.lv” savākti vairāk nekā 10 000 parakstu iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados, jo tas ļautu auto īpašniekiem ietaupīt laiku, resursus un naudu. Līdzīgi piemēri no citām valstīm pierādot, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem. Taču Ceļu satiksmes drošības direkcija(CSDD) to neatbalsta, ņemot vērā, ka Latvijā daudzu auto tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra ir ar trūkumiem.

Jāpiebilst, ka LTV ziņoja – CSDD pārraudzībā esošā, tikko atvērtā Rīgas Motormuzeja konferenču zālei un CSDD ēkas mēbelēm tērēts vairāk nekā miljons eiro, tajā skaitā pērkot dārgus dizaina krēslus – uzņēmuma mājaslapā redzams, ka CSDD telpās gozējas arī dizainera Valtera Nolla slavenie krēsli “My chair”, kuru izmaksas pārsniedz tūkstoš eiro par vienu sēžamo.

/Ēriks Ošs

Ziņas karikatūra un avots: http://www.la.lv/karikaturas/eriks-oss-kurs-tad-maksas-par-manu-kreslu/

AUTORS: IVO STIEĢELIS

Iniciatīva savākusi 10 000 parakstus, drīzumā to iesniegs Saeimā!14. Jul (2016)

Savākti 10 000 paraksti par iniciatīvu, lai transportlīdzekļu tehnisko apskati veiktu reizi divos gados, nevis ik gadu, kā tas ir šobrīd, liecina portālā pieejamā informācija.

Tas ir nepieciešamais parakstu daudzums, lai iniciatīva tiktu iesniegta Saeima un parlaments to izskatītu.

Iniciatīvas autors Ivo Stieģelis norāda, ka ar iniciatīvu viņš vēlas mainīt pastāvošo termiņu uz kādu šobrīd Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Viņš piedāvā pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Pēc viņa teiktā, iniciatīvas ieviešana reālajā dzīvē ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati ik pēc 12 mēnešiem. Pēc iniciatīvas autora domām, tā ir lieka birokrātija un resursu patēriņš.

Stieģelis arī norāda, ka šādi «tiktu ietaupīta nodokļu maksātāju nauda», gan neprecizējot, kā tieši nauda tiktu ietaupīta.

Pēc tam, kad portāla darbinieki iniciatīvu iesniegs parlamentā, tā tiks vērtēta Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā.

Ziņas avots: http://www.tvnet.lv/auto/notikumi/616318-savakti_10_000_paraksti_lai_tehnisko_apskati_veiktu_retak

AUTORS: IVO STIEĢELIS