Pārstāvis: Uldis UrbansPublicēta: 02. Dec (2024)

ĻAUSIM BRAUKT AR ELEKTROSKREJRITENI BEZ OCTA ARĪ TURPMĀK
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
76
Jau parakstījuši 76
9'924

Ļausim braukt ar elektroskrejriteni bez OCTA arī turpmāk.

Atcelt pēdējo valdības lēmumu par OCTA polises nepieciešamību elektroskrejriteņiem. Redzam, ka arī šo likumprojektu virza finanšu ministrija kopā ar vēlmi ieviest obligātu apdrošināšanu satiksmē neizmantotiem transportlīdzekļiem.

Līdzīgi kā motocikli un riteņi, arī skrejriteņi nesezonas laikā ilgu laiku mēdz glabāties garāžā, to pārvietošanās ātrums nevar pārsniegt 25 km/h. Šādas polises obligāta iegāde tikai palielinās skrejriteņu īpašnieku izdevumus un/vai vēlmi tādu iegādāties savā īpašumā. Taču skrejritenis, salīdzinoši ar mašīnu vai mopēdu ir zaļš pārvietošanās veids, zaļi domājošiem cilvēkiem, kas būtu tikai jāveicina. Ja Finanšu ministrija vēlas rūpēties par cietušajiem, likumdošanā būtu jānosaka ierobežojumi ne tikai skrejriteņu ātrumam, bet arī braucamrīka pilnajai masai un citiem parametriem. Tāpat būtu jārisina jautājums par nomas skrejriteņu atstāšanu uz ietvēm. Šobrīd pa ietvi var pārvietoties ar braucamrīkiem, kas atgādina lēni braucošu motociklu, un tos var netraucēti atstāt uz ietves ilgstošai stāvēšanai. Tāpat varam atvērt nomas uzņēmumu, un vienkārši visus braucamrīkus novietot stāvēšanai uz ietves. Turklāt, nav skaidrs, kāpēc izmaiņas ir plānotas tikai skrejriteņiem, bet ne velosipēdiem, kuriem arī var būt elektriska piedziņa. Galu galā, varbūt vajag ieviest kājāmgājēja nodokli vai obligātu apdrošināšanu. Un arī tas vēl nav viss. Praksē, ja notiek OCTA negadījums, apdrošinātāji bieži dara visu iespējamo, lai izvairītos no atlīdzības izmaksas cietušajam. Pat ja jūsu braucamrīks ir aprīkots ar videoreģistratoru un otras puses vaina šķiet nepārprotama, tiek rūpīgi analizēti visi apstākļi – polise, likumdošana, laika apstākļi un jūsu darbības negadījuma brīdī – lai novērstu vai vismaz mazinātu vainu un panāktu kopēju atbildību (50:50).