PADARĪT 11. NOVEMBRA KRASTMALU PAR GĀJĒJU PROMENĀDI
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā
11. novembra krastmala nav tikai Daugavas krastmala, bet tā ir viena no simboliski un pilsētbūvnieciski svarīgākām ainavām Rīgā. Tā rada pirmo iespaidu par pilsētu tiem, kuri ierodas šeit no Rīgas starptautiskās lidostas. 11. novembra krastmalai ir arī liela vēsturiska nozīme gan Rīgas, gan Latvijas kontekstā – tā veido ne tikai pilsētas, bet arī mūsu valsts tēlu, tāpēc šai vietai ir jābūt pievilcīgai, mūsdienīgai un iederīga pilsētas ainavā un tādai, par gan rīdzinieki, gan pārējie Latvijas iedzīvotāji varam būt lepni. Šobrīd, dažādu pilsētas izaugsmes pārveidojumu dēļ 11. novembra krastmala ir kļuvusi par šoseju, transporta maģistrāli. Tā atdala Vecrīgu, galvaspilsētas vēsturisko sirdi, no Daugavas. Tā sarauj saiti starp pilsētvidi un ūdensmalu. Tā nav pievilcīga vieta, kur cilvēki vēlas pavadīt laiku gan plūstošās satiksmes dēļ, gan gājēju savienojumu nepietiekamības, kā arī utilitārā jeb vienmuļā ainavas risinājuma dēļ.
11. novembra krastmalai ir jākļūst par pievilcīgu promenādi Daugavas krastā, kas saista vecpilsētu un ūdensmalu. Īstermiņā krastmala ir jāslēdz visam transportam katru svētdienu, kā tas tiek darīts daudzās pasaules valstīs. Ilgtermiņā šim ielas posmam starp Dzelzceļa un Vanšu tiltiem ir jākļūst par apzaļumotu un mierīgu bulvāri bez tranzīta satiksmes un ar ērtiem gājēju savienojumiem, kas turpinātu centra bulvāra loka raksturu. Daugavas krastā ir jāveido aktīva ūdensmala ar ērtām laivu un kuģīšu piestātnēm, atpūtas vietām, rekreācijas iespējām, spēļu laukumiem, gājēju promenādi, publisko mākslu un varbūt pat pludmali ar skaistām Baltijas jūras smiltīm. Šeit būtu arī vieta mazai komercdarbībai ar restorāniem, terasēm, peldošām piestātnēm utt. Lai to visu panāktu, ir būtiski jāmazina satiksme gar krastmalu un jāvirza projām no tās tranzīta plūsma. Vienlaikus ir jāpārvieto stāvvietas no krastmalas uz citu piemērotāku vietu. To var izdarīt, piemēram, izbūvējot tuneli un tur novadot tranzīta satiksmi. Tunelis ļautu izveidot arī plašāku publisko ārtelpu virs tā. Alternatīvi – satiksmi šeit var mazināt, pilnveidojot satiksmes organizāciju pilsētā, piemēram, izbūvējot Hanzas un Ziemeļu šķērsojumus, pabeidzot Dienvidu un Austrumu maģistrāles, lai likvidētu tranzīta plūsmas nepieciešamību gar 11. novembra krastmalu.
Izveidojot jaunu parku jeb promenādi gar Daugavu Rīgas pašā centrā, tiktu uzlabota gaisa kvalitāte un samazināts satiksmes troksnis, kā arī vizuālais “piesārņojums” ap Vecrīgu. Iedzīvotāji iegūtu tīrāku, zaļāku apkārtni, aktīvu ūdensmalu, iespējams, jaunu pludmali un pievilcīgu pulcēšanās vietu. Tas veicinātu uzņēmējdarbību un ekonomiku visā apkārtnē un iedzīvinātu Vecrīgu, padarot to pievilcīgu pilsētas iedzīvotājiem, ģimenēm un tūristiem. Šāds projekts atgriezīs cilvēkus Rīgas centrā un ilgtermiņā padarīs to vēl atraktīvāku. Tāpat šādas pārmaiņas jūtami uzlabotu pilsētas un valsts tēlu vēsturiski svarīgajā vietā.