Biežak uzdotie jautājumi
Kā izveidot iniciatīvu?
Iniciatīvu var izveidot, spiežot pogu “ Izveidot jaunu iniciatīvu” un piereģistrējoties portālā ar savu internetbanku. Tālāk Tev jāseko portāla norādēm un atbilstoši jāieraksta informācija par savu iniciatīvu tam paredzētajās sadaļās. Pievērs uzmanību izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem iniciatīvas atbilstībai!
Tev būs 24 stundas laika, lai vēlreiz apdomātu savu ideju un uzlabotu tekstu, kā arī šajā laikā ar Tevi var sazināties portāla eksperti ar jautājumiem un ieteikumiem. Aicinām arī sazināties ar portālu pirms iniciatīvas izveidošanas, lai mēs zinātu, ka šāda iniciatīva tiek plānota un varētu laicīgi un efektīvi palīdzēt pie tās izveides!
Kas var iesniegt iniciatīvu?
Iniciatīvu var iesniegt Latvijas Republikas pilsoņi, kas sasnieguši 16 gadu vecumu.
Kā var parakstīties par iniciatīvu?
Par iniciatīvu var parakstīties, autorizējoties portālā ar savu internetbanku.
Kāpēc var parakstīties tikai ar internetbanku?
Parakstīties var tikai ar internetbanku, lai nodrošinātu parakstu patiesumu un to, ka persona par katru iniciatīvu parakstās vienu reizi. Parakstoties ar internetbanku, portālā tiek piereģistrēts personas kods. Tādējādi iestādes, kurām iesniedz savāktos parakstus, var pārliecināties par personu datu un parakstu patiesumu, salīdzinot tos ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē esošo informāciju.
Vai par iniciatīvas izveidošanu vai parakstīšanos ir jāmaksā?
Iniciatīvu izveidošana un parakstīšanās portālā ir bezmaksas.
Kas jādara, kad iniciatīva ir izveidota un pagājis 24 stundu gaidīšanas laiks?
Kad pēc iniciatīvas izveidošanas būs pagājis 24 stundu gaidīšanas laiks, Tev tiks nosūtīts e-pasts ar saiti uz iniciatīvu un pirmo 100 parakstu vākšana var sākties.
Aicinām autorus pašus aktīvi izplatīt šo saiti uz iniciatīvu sociālajos tīklos, lai ātrāk savāktu parakstus!
Kas jādara, kad iniciatīvai ir savākti pirmie 100 paraksti?
Pēc pirmo 100 parakstu savākšanas iniciatīva tiks nodota portāla ekspertiem juridiskajai izvērtēšanai un Tev jāgaida juridiskais vērtējums. Iespējams, eksperti ar Tevi sazināsies, lai noskaidrotu papildus informāciju par iniciatīvu un sniegtu ieteikumus un padomus, kā uzlabot iniciatīvu. Lai iniciatīvu varētu virzīt tālāk uz lielo 10'000 parakstu vākšanu, tai jāatbilst portāla iniciatīvu kvalitātes kritērijiem!
Šajā posmā pašu autoru aktīva līdzdalība un sadarbība ar ekspertiem ir ļoti svarīga.
Kad e-pastā ir saņemts portāla ekspertu juridiskais atzinums, iniciatīvu var publicēt tālāk 10'000 parakstu vākšanai.
Kāpēc pēc pirmo 100 parakstu savākšanas parakstu vākšana uz laiku apstājas?
Pēc pirmo 100 parakstu savākšanas iniciatīva tiek nodota juridiskajai izvērtēšanai, tāpēc parakstu vākšana uz laiku apstājas. Parakstu vākšana atsākas, kad saņemts juridiskais atzinums un autors iniciatīvu publicējis tālāk 10'000 parakstu vākšanai.
Kas jādara, kad iniciatīvai ir savākti 10’000 paraksti?
Kad savākti 10 000 paraksti, iniciatīvu var iesniegt izskatīšanai Saeimā. Aicinām autorus sazināties ar portālu, pirms iniciatīvas iesniegšanas Saeimā! Palīdzēsim Jums sagatavot iesniegumu, paskaidrosim, kā notiek savākto parakstu nodošana Saeimai, un centīsimies Jums palīdzēt darbā ar Saeimu.
Vai ir noteikts termiņš, kurā jāsavāc pirmie 100 paraksti vai vēlāk 10’000?
Nē, termiņa parakstu vākšanai nav.
Kur es varu iepazīties ar mājaslapas īstenoto politiku attiecībā uz manu datu aizsardzību?
Ar to var iepazīties sadaļā privātuma politika