Pārstāvis: Vladislavs KokošņikovsPublicēta: 30. Mar (2023)

PAR KVALITATĪVU BRAUKTUVI UN VELOCEĻU GOGOĻA IELĀ
Iniciatīva tiks iesniegta Rīgas domē

2'000
90
Jau parakstījuši 90
1'910

Ir ļoti būtiski, lai "Rail Baltica" īstenotu rītdienas pilsētas vīziju. Vienlaikus tādai tūrisma pilsētai kā Rīga ir vitāli svarīgi izcelt un atbildīgi saglabāt vēsturisko mantojumu. Taču, attīstot pilsētu, dažkārt ir jārod kompromiss starp vēsturisko mantojumu, lietderīgumu, ekoloģiju un pilsētas mūsdienīgumu. Gogoļa ielā ceļa seguma atjaunošanas darbu laikā atsedza vēsturisku bruģi, kuru, bez šaubām, ir jāsaglabā. Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde norāda, ka bruģis ir saglabājams, tomēr situācija vēl ir apzina. Manuprāt, sabiedrībai ir jāatrisina jautājums, vai vēsturiskais bruģis ir jāsaglabā tieši tur, kur ir tik blīva satiksme un ir plānots veloceļš. Tādā ziņā šajā konkrētajā ceļa posmā piemērotākais ceļa segums brauktuvei un veloceļam ir asfalts. Gogoļa iela ir neaizstājama sastāvdaļa svarīgam satiksmes mezglam un ceļš uz vienu no tiltiem pār Daugavu. Būtu dīvaini plānot veloinfrastruktūru vai blīvas satiksmes ceļu ar vēsturisku bruģi, ņemot vērā, ka Rīgas iedzīvotāji diez vai Gogoļa ielu asociē ar bruģi (atšķirībā no Tērbatas, Krišjāņa Barona, Ģertrūdes u.c. ielām). Jā, ir šis bruģis, bet ir svarīgi iesaistīties sabiedrībai, lai izlemtu šā mantojuma likteni. Būtu dīvaini, ja kopā ar moderno "Rail Baltica" viena no Rīgas sabiedriskā transporta artērijām iegūtu tādu ceļa segumu, kas garantē paaugstinātu slodzi transportlīdzekļu piekares sistēmai. Apzināti ieklāt paaugstinātas vibrācijas garantējošu ceļa segumu vienā no galvaspilsētas artērijām neatbilst atbildīgai attieksmei pret ekoloģiju, jo tas paātrinās autotransporta nolietojumu.

Lai saglabātu vēsturisko bruģi, bet netraucētu veloinfrastruktūrai, sabiedriskā transporta kustībai un ceļam uz Salu tiltu, es piedāvāju ar vēsturisko bruģi bruģēt, piemēram, ietvi vai mazākas nozīmes ielas, piemēram, Gaiziņa un Prāgas ielas, bet ne Gogoļa ielu.

Līdz ar to sabiedrība iegūs viegli un ātri remontējamu ceļaposmu vienā no Rīgas aktīvākajiem satiksmes mezgliem. Turklāt arī ielu tīrīšanas tehnikai asfalts ir pateicīgāks ceļa segums. Nemaz nerunājot par to, ka nebūs jāveic nopietnas izmaiņas Gogoļa ielas posma pārbūves projektā no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Turgeņeva ielai. Proti, darbi noritēs raitāk, un beigu rezultāts dabā izskatīsies daudz tuvāk plāna digitālajai vizualizācijai, kā arī būs zemākas darbu un materiālu izmaksas.