PAR MAKSAS ZONĀM IEBRAUKŠANAI RĪGĀ
Iniciatīva tiks iesniegta
Rīgas valstspilsētas pašvaldības domē
AICINĀM PAR ŠO INICIATĪVU PARAKSTĪTIES TIKAI RĪGAS VALSTSPILSĒTĀ DEKLARĒTOS LATVIJAS PILSOŅUS VECUMĀ VIRS 16 GADIEM UN ĪPAŠUMA TURĒTĀJUS PAŠVALDĪBĀ! Latvijas iedzīvotāji, dzīvojot ārpus Rīgas, bet strādājot galvaspilsētā, izmanto par rīdzinieku naudu izbūvēto infrastruktūru – ceļus, ceļu satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, ielas apgaismojumu utt. Bet nodokļus iebraucēji maksā pašvaldībām, kurās ir deklarējuši savu dzīvesvietu, proti, ārpus Rīgas, piemēram, Mārupes novadā, Jūrmalas pašvaldībā utt. Rezultātā satiksmes infrastruktūra nolietojas ātrāk, bet par tās atjaunošanu un attīstīšanu maksā rīdzinieki. Rīgas budžeta nauda tiek tērēta, lai uzturētu savu infrastruktūru, bet citas pašvaldības saglabā naudu un attīsta savu infrastruktūru ar mazākiem ieguldījumiem, proti, Rīga kalpo kā citu pašvaldību donors!
Tāpēc aicinu Rīgā izveidot īpašas zonas, kurās privātiem transportlīdzekļiem ir noteikta iebraukšanas maksa. Tas varētu arī sakrist ar Rīgas plānu par zemo emisiju zonas ieviešanu, bet tās ir jau nianses. Manas rūpes ir tieši par taisnīgumu – lai rīdziniekiem nav jāmaksā par savas pilsētas infrastruktūru dubultā: gan par sevi, gan par citiem. Vēlams, protams, būtu komplekss risinājums, vienlaikus nosakot gan iebraukšanas maksu, gan dodot "park & ride" risinājumu no Rīgas pilsētas dzelzceļa stacijām. Piemēram, kā tas ir Stokholmā. Savukārt tur, kur nav iespējas pārsēsties uz dzelzceļu, būtu nepieciešami papildus sabiedriskie autobusi.
Līdz ar šo jauninājumu ieguvumi būs vairāki. 1. Samazināsies transportlīdzekļu skaits Rīgā. 2. Rīga iegūs jaunu budžetu ieņēmumu avotu. 3. Latvijas iedzīvotāji tiks mudināti izmantot videi draudzīgākus transporta veidus. AICINĀM PAR ŠO INICIATĪVU PARAKSTĪTIES TIKAI RĪGAS VALSTSPILSĒTĀ DEKLARĒTOS LATVIJAS PILSOŅUS VECUMĀ VIRS 16 GADIEM UN ĪPAŠUMA TURĒTĀJUS PAŠVALDĪBĀ! CITU ATBALSTĪTĀJU PARAKSTI SASKAŅĀ AR PAŠVALDĪBU LIKUMU NETIKS ŅEMTI VĒRĀ UN INICIATĪVAS KAMPAŅAS LAIKĀ TRAUCĒS SAPRAST, KĀDS IR REĀLAIS ATBALSTĪTĀJU SKAITS.