Pārstāvis: Katrīna Dobrāja-PūrePublicēta: pirms nedēļas

PAR SALĀGOTU UN SAPROTAMU PĀREJU NO BĒRNUDĀRZA UZ SKOLU
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
90
Jau parakstījuši 90
9'910

Pašreiz spēkā esošās pirmsskolas izglītības vadlīnijas un pamatizglītības standarts nav pietiekami savstarpēji saskaņoti attiecībā uz prasībām, kas tiek izvirzītas bērnam izglītības pārejas posmā. Vadlīnijās noteiktie sasniedzamie rezultāti pirmsskolas izglītības noslēgumā ne vienmēr atbilst tam, kas faktiski tiek sagaidīts no bērna, uzsākot mācības pamatizglītības 1. klasē. Šī neatbilstība praksē izraisa nevienlīdzīgu sagatavotību skolai, kas atkarīga no pirmsskolas pedagogu interpretācijas par to, cik plaši attīstīt konkrētas prasmes. Rezultātā bērni skolā nonāk ar būtiski atšķirīgu izziņas un akadēmisko prasmju bāzi, kas rada grūtības adaptācijā, emocionālu slodzi un papildus izaicinājumus arī sākumskolas pedagogiem.

Aicinām LR Saeimu, Izglītības un zinātnes ministriju un Valsts izglītības attīstības aģentūru: 1)veikt sasniedzamo rezultātu un prasību saderības analīzi starp pirmsskolu un sākumskolu; 2)salāgot vai pilnveidot šīs prasības, lai tās būtu secīgas un bērna attīstībai atbilstošas; 3)izstrādāt skaidrus vadlīniju principus bērna pārejai uz skolu, kas palīdzētu vienoti sagatavot bērnus skolai; 4)procesā iesaistīt arī praktizējošus pedagogus un citus jomas profesionāļus.

Sabiedrība iegūs mērķtiecīgāku, bērna attīstības iespējām atbilstošu un vienlīdzīgu izglītības sākumu visiem bērniem. -Bērni gūs labāku emocionālo un akadēmisko sagatavotību skolai, kas veicinās pārliecību, motivāciju un labbūtību. -Vecāki saņems skaidrāku izpratni par sagaidāmajām prasmēm un varēs labāk atbalstīt bērnu pārejas posmā. -Pedagogi strādās sistēmā ar vienotāku izpratni par prasību saturu un pakāpenību, kas mazinās pretrunas starp izglītības posmiem un uzlabos sadarbību. -Izglītības sistēma kopumā iegūs saskaņotāku un efektīvāku pārejas posma pārvaldību, uzlabojot arī ilgtermiņa mācību sasniegumus.