Pārstāvis: Jana KalniņaPublicēta: 04. Nov (2015)

PAR SAMAZINĀTAS PVN LIKMES 12% PIEMĒROŠANU KULTŪRAS UN IZKLAIDES PASĀKUMIEM.
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
2'776
Jau parakstījuši 2'776
7'224

No 2016. gada 1. janvāra nosakot PVN ieejas biļetēm daļai no pasākumiem un notikumiem Latvijā, plānotais fiskālais efekts netiks panākts. Tā vietā pasākumu skaits samazināsies, darbību pārtrauks daļa no rīkotājiem, daļa no pasākumiem tiks pārcelti ārpus Latvijas robežām un nozare kopumā piedzīvos stagnāciju. Sagaidāms, ka biļešu cenu palielinājums - PVN 21% apmērā gulsies uz patērētāju pleciem un samazinās kultūras norišu skaitu Latvijā. Šis dalījums likumprojektā šķiet negodīgs. Tā, piemēram, ja vienu un to pašu koncertu rīkos rīkotāji VSIA “Latvijas Koncerti” vai, piemēram VSIA “Latvijas Nacionālā Opera un balets”, tad PVN biļetēm nebūs jāpiemēro, turpretim, ja tieši tādus pašus koncertus rīkos privāts komersants - nolemts PVN iekasēt.

Labi izprotot valsts situāciju, uzskatām, ka risinājums ir piemērot visām kultūras un izklaides pasākumu ieejas biļetēm, neatkarīgi no to rīkotāju juridiskā statusa, PVN samazināto likmi 12%, līdzīgi kā tas ir, piemēram, grāmatniecības un tūrisma nozarei.

Grozījumi, kuru mērķis ir iekasēt nodokļus no komersantiem, kas organizē popkultūras pasākumus peļņas gūšanai, patiesībā visvairāk skars tādus "komerciālus pasākumus" kā latviešu mūzikas koncertus, bērnu izrādes un pasākumus, klasiskās mūzikas koncertus, baleta izrādes, pasākumus reģionos, kā arī nelielus mūzikas un mākslas festivālus. Šie minētie pasākumi jau šobrīd notiek tikai pateicoties organizatoru aizrautībai, spējai ar pēdējiem spēkiem savākt nepieciešamo budžetu, piepildīt zāles un ļoti rūpīgi plānot budžetus. Lielākie pasākumi Latvijas nodokļu sistēmas kopējā sloga dēļ varētu tikt pārcelti uz kaimiņvalstīm, vai nenotikt vispār. Piemērojot samazināto PVN likmi 12% apmērā tiks saglabāta iespēja rīkot nekomerciālus festivālus, saglabāt esošo biļešu cenu politiku, tādējādi neuzliekot PVN 21% slogu uz patērētāja pleciem