Prasība ir izpildīta neatkarīgi no iniciatīvas

Pārstāvis: Andis BērziņšPublicēta: 16. Aug

ATBALSTS CEĻA STABIŅIEM BALTEZERĀ
Iniciatīva tiks iesniegta Satiksmes ministrijā

1'000
151
Jau parakstījuši 151
849

Vēlos parādīt, ka daudzi cilvēki ir par drošu satiksmi un atbalsta stabiņu uzstādīšanu Baltezerā.

Pārmaiņas labai satiksmei nebūs vajadzīgas, jo stabiņi jau ir. Vēlos, lai Satiksmes ministrijai ir pretargumenti stabiņu novākšanas atbalstītājiem.

Saglabājot pašreizējo kārtību, sabiedrība iegūs drošu satiksmi bez avārijām un cietušajiem.

Iniciatīvas jaunumi

Gājēju dzīvības un aizliegtu manevru novēršana ir iemesls paturēt stabiņus Baltezerā16. Sep

Vairāki bojāgājušie īsā laika posmā un pārgalvīgas braukšanas novēršana ir iemesls gan satiksmes organizācijas stabiņu uzstādīšanai Baltezerā, gan to paturēšanai.

Tā atbildes vēstulē iniciatīvas autorei par kolektīvo iesniegumu "Stabiņu novākšana Baltezerā" argumentē Satiksmes ministrija.

Papildus tam ministrija skaidro, ka stabiņu tehnisko īpatnību dēļ nav iemesla bažīties arī par iniciatīvas otro mērķi, ar kuru iniciatīvas autore līdztekus nepieciešamībai uzlabot autotransporta plūsmu argumentē savu prasību. Proti, ministrijas vērtējumā operatīvajam transportam, kuru pašlaik šķietami kavē uzstādītie stabiņi, nepieciešamības gadījumā tomēr ir iespējams šo šķērsli pārvarēt un satiksmes sastrēgumus apbraukt.

Stabiņi autoceļa A1 posmā, par kuri ir runa iniciatīvā, tika pielietoti, jo šajā autoceļa posmā bija liels ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo un cietušo skaits, atbildes vēstulē autorei argumentē Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova. Tikai laika posmā no 2017. gada līdz 2019. gada beigām šajā autoceļa posmā ceļu satiksmes negadījumos ir gājuši bojā pieci cilvēki, un vēl 54 cilvēki tika ievainoti.

Stabiņu izvietošanas mērķis ir ar vertikālu un viegli uztveramu satiksmes organizācijas līdzekli uzskatāmi norādīt transporta satiksmei paredzētās brauktuves daļas, kas apzīmētas ar ceļa horizontālo apzīmējumu, kā arī vienlaikus novērst iespēju veikt aizliegtus apdzīšanas un kreisā pagrieziena manevrus, teikts vēstulē. Tieši pārgalvīga braukšana un šādu manevru veikšana bija vieni no galvenajiem smago ceļu satiksmes negadījumu iemesliem šajā ceļa posmā.

Ministrija arī norāda, ka 2020. gadā vidēji vienas bojā gājušās personas radītie zaudējumi tautsaimniecībai ir bijuši502 935,81 EUR. Protams, runa pārsvarā nav par tautsaimniecības zaudējumiem, un ikvienas dzīvības zaudēšana vai tikai veselības kaitējums, ko var salīdzinoši vienkārši novērst, ir par daudz.

Ministrijai iesniegtās iniciatīvas prasība pieļauj, ka stabiņi varētu būt novietoti tikai pie pagriezieniem un krustojumos, tomēr ne citviet uz attiecīgā autoceļa. Ministrija atbild, ka šai prasībai atbilst tika divi ceļi posmi. Un abi šie ceļa posmi atrodas apdzīvotajā vietā Baltezers.

Viens šāds ceļa posms ir pirms tilta pāri Baltezera kanālam, kur stabiņi ir izvietoti īsā sadalošās joslas posmā ar mērķi novērst iespēju veikt aizliegtu apdzīšanas manevru, kas rada vislielāko bīstamību satiksmei. Otrs ceļa posms ir virzienā no Ainažiem, iebraucot apdzīvotā vietā Baltezers, kur stabiņu izvietojuma mērķis ir precīzi novirzīt satiksmi pa joslām, kā arī novērst aizliegtus apdzīšanas manevrus pirms iebraukšanas apdzīvotā vietā.

Attiecībā uz iespēju operatīvajam transportlīdzeklim pabraukt garām automašīnu plūsmai, ministrija savukārt informē, ka stabiņu tehniskie parametri nosaka, ka tie ir lokani un ir paredzēti liekšanai. Tāpēc autotransports nepieciešamības gadījumā tiem var pārbraukt pāri.

Savukārt attālums no stabiņiem pie autoceļa ass līdz brauktuves malai ministrijas vērtējumā ir pietiekams, lai pēc iespējas tuvāk labajai brauktuves malai stāvošiem un braucošiem transportlīdzekļiem varētu pabraukt garām operatīvais transportlīdzeklis ar ieslēgtām bākugunīm. Papildus ir paredzēts, ka gadījumos, ja viena braukšanas josla ir pilnībā aizņemta, operatīvais transportlīdzeklis var iebraukt pretējā braukšanas virziena joslā, apbraucot vai pārbraucot pāri stabiņiem.

Ņemot vērā iepriekšminēto, ministrija uzskata, ka risinājumi satiksmes drošības uzlabošanā uz autoceļa A1 ir pamatoti, balstīti faktos un orientēti uz drošākas situācijas izveidošanu, kā arī pirms to ieviešanas tie ir apspriesti ar sabiedrību.

Līdz ar šo ministrijas vēstuli praktiski ir izpildīta citas iniciatīvas – "Atbalsts ceļa stabiņiem Baltezerā" prasība. Prasība ir izpildīta neatkarīgi no pašas iniciatīvas, jo ministrijas sniegtās atbildes laikā tā vēl aizvien bija atbalsta parakstu vākšanas procesā.

Avots: Satiksmes ministrija; ManaBalss.lv

_____________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 36 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un ar to saistītās uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam ir salīdzinoši pat ļoti atsaucīgi un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu.

Tavai balsij ir nozīme!

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Abonē arī ManaBalss iniciatīvu jaunumus savā e-pastā! To var viegli izdarīt, mūsu mājaslapas viedlogā "ManaBalss.lv labās ziņas – Tavā e-pastā!" ierakstot savu adresi.

AUTORS: MANA BALSS