Iniciatīva ir iesniegta Saeimā!

Pārstāvis: Kristaps ŽodziņšPublicēta: 14. Apr (2013)

PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
11'289
Jau parakstījuši 11'289

Ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai līdzīgi kā tas ir kaimiņvalstīs. Un akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzlabošanai.

Izveidot atsevišķu fondu, kurā ienāk visa transporta nodevu nauda un degvielas akcīzes nodokļu nauda. Lai satiksmes ministrija fondu pārvalda.

Sabiedrībai būs vairāki labumi:1. tiks iegūti līdzekļi ceļu atjaunošanai un uzturēšanai;2. ja auto netiek lietots vairāk kā gadu, netiek izieta ikgadējā tehniskā apskate, neuzkrājas ceļa nodoklis par laiku, kurā tas netiek izmantots un loģiski, ka netiek lietoti koplietošanas ceļi. Maksā tie kas izmanto! Uzlabosies ceļu kvalitāte, satiksmes drošība, infrastruktūra un tūrisms. Ceļu būves firmām un transporta kompānijām būs darbs - valstij nodokļi.

Iniciatīvas parakstītāji 11'289

Iniciatīvas jaunumi

Ministrijas skeptiskas par nodokļa iekļaušanu benzīna cenā, iniciatīvas pārstāvji turpinās cīnīties!02. Nov (2016)

Skaties LTV1 Panorāmas sižetu par divām iniciatīvām PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM un ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA, kas prasa transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pievienot benzīna cenai.

ĪSUMĀ:

- Lai gan atbildīgās ministrijas sola par iniciatīvas ideju runāt ar tās autoriem, pagaidām tās noskaņotas skeptiski;
- Satiksmes ministrs Uldis Augulis iniciatīvas piedāvājumu, pievienot transportlīdzekļa nodokli degvielas cenai (tiešā veidā), uzskata par neiespējamu;
- Finanšu ministrija: atsakoties no ikgadējā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, valsts zaudētu 80 miljonus eiro - par tik lielu summu nāktos arī samazināt budžeta izdevumus;

Drīzumā plānota Saeimas komisijas sēde, kurā iniciatīvas pārstāvji iestāsies par iniciatīvas ideju. Notiek cītīga gatavošanās, vācot dažādus datus par un ap reālo situāciju Latvijā un citās valstīs, kas palīdzēs aizstāvēt iniciatīvu komisijas sēdē ar ekspertiem un dažādu institūciju pārstāvjiem. Iniciatīvas autori arī plāno tikties ar atbildīgajām personām Satiksmes ministrijā, lai sabiedrības balss ministrijas gaiteņos tiktu sadzirdēta!

Nesen Saeimā saņemts arī Satiksmes ministrijas lūgums pagarināt izvērtējuma iesniegšanas datumu līdz 1. decembrim.

Izvērtējumā jābūt iekļautam vērtējumam par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiktu izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļa lietošanas intensitātei.

Satiksmes ministra uzsāka darbu pie izvērtējuma izstrādes jau aprīlī, izveidojot Ekspertu darba grupu ceļu veiktspējas nodrošināšanai. Tā strādājusi pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa analīzes un stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa izstrādes. Līdz šim notikušas 6 ekspertu darba grupu sanāksmes. Diemžēl, iniciatīvas pārstāvji uz nevienu no šīm sanāksmēm netika uzaicināti.

Lasīt pilno Satiksmes ministrijas atbildes vēstuli Saeimai.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

SM sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu 11. Apr (2016)

Lasi rakstu šeit: LETA via http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/603419-sm_saks_vertet_iniciativu_par_celu_nodokla_iekasesanas_modela_mainu

Satiksmes ministrija (SM) šomēnes sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, kas paredz nodokli iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu, pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Augulis pret ieceri bija visai pozitīvi noskaņots, atzīstot, ka tās ieviešana padarītu sistēmu saprotamāku, tomēr šajā jautājumā ir daudz dažādu interešu, kuras ir jāpārrunā un jāsamēro, tāpēc ir izveidota darba grupa, kas šomēnes sāks darbu.

Politiķis solīja, ka ceļu jautājums viņam būs prioritāte un viņš neatkāpšoties no valdības rīcības plāna punktiem par ilgtspējīgu ceļu finansēšanu. Viņš atzina, ka šis ir finanšu ietilpīgs jautājums, taču šādus jautājumus nevarot vienkārši neskatīt, bet gan tie būtu «jāliek kādā atsevišķā mapē», kuru skatīt kopā ar budžetu.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Ceļu fonds būtu jāatjauno! Tam piekrīt eksperti, kas vakardienas sēdē izskatījuši iniciatīvu "Par ceļiem bez bedrēm"!21. Jan (2016)

Kā ziņo iniciatīvas pārstāvis Kristaps Žodziņš, eksperti sēdē atzinuši, ka kopš brīža, kad ticis likvidēts Ceļu fonds - ceļu stāvoklis pasliktinājies. Tika uzsvērta pašreizējā situācija, kad nepietiekama summa no iekasētajiem nodokļiem nonāk ceļu labojumiem un, kamēr kaimiņiem ir izstrādāta rīcības formula, Latvijā par to lemj Saeima.

Kristaps uzsver, ka kopumā diskusija komisijas sēdē bijusi pozitīva un virzība esot uz to, ka nodoklis jāsakārto un Ceļu fonds - jāatjauno.

Vien autoram nav palicis skaidrs, vai iniciatīvas tālākajā procesā tiks ņemta vērā galvenā prasība - ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai, jo par to plašas diskusijas neesot raisījušās.

Gan autors, gan mēs sekosim līdzi, lai iniciatīva nonāktu līdz galam ar tās abām prasībām!

Skaties LNT ziņu sižetu par iniciatīvu (22:46): http://tvplay.skaties.lv/parraides/lnt-zinas

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Iniciatīva uzsākusi ceļu Saeimā04. Dec (2015)

Komisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs (“Saskaņa”) Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdienā” runā par iniciatīvu un tās tālāko virzību Saeimā, uzsverot, ka priekšlikums atbilst tautas iniciatīvai pēc būtības. Raidījumā arī ekspertu viedokļi par iniciatīvas aktualitāti.

Raidījuma ierakstu klausies šeit: http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/saeima-vertes-pilsonu-iniciativu-par-celiem-bez-bedrem.a157742/

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Kā strādā ManaBalss.lv?

Parādi video arī draugiem:  

ManaBalss.lv labās ziņas - Tavā e-pastā!

Mums ir daudz labu jaunumu - gribam par tiem pastāstīt arī Tev! Ieraksti savu e-pastu, un mēs ik mēnesi Tev tos nosūtīsim.

e-pasta adrese *



* Obligātie lauki

Kas ir ManaBalss.lv?

Portāls ManaBalss.lv ir sabiedrības iniciatīvu platforma, kurā ikviens 16 gadu vecumu sasniedzis Latvijas pilsonis var ierosināt un parakstīt iniciatīvas labākas Latvijas veidošanai! Katra iniciatīva, ko paraksta vismaz 10 000 pilsoņu, nonāks Saeimā, un pēc tam - lēmumu pieņēmēju dienaskārtībā. Portālā ikviena balsotāja identitāti apstiprina Latvijā reģistrētas internetbankas. Tādā veidā nodrošinām, ka parakstus pēc Saeimas pieprasījuma iespējams pārbaudīt un salīdzināt ar iedzīvotāju reģistru. Pēc veiksmīgas autentifikācijas, internetbankas atsūta personas vārdu, uzvārdu un personas kodu uz ManaBalss.lv, kur personas dati tiek saglabāti aizsargātās datubāzēs un persona var veikt 1 balsojumu par katru iniciatīvu. Par drošību gādā banku sistēmas, par datu aizsardzību atbildību uzņemamiems mēs. Publiski pieejams ir tikai vārds un uzvārds. Paraksties arī Tu par kādu no iniciatīvām, lai palīdzētu tai ātrāk nokļūt līdz lēmumu pieņēmēju dzirdīgajām ausīm!