Iniciatīva ir iesniegta Saeimā!

Pārstāvis: Kristaps ŽodziņšPublicēta: 14. Apr (2013)

PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
11'331
Jau parakstījuši 11'331

Ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai līdzīgi kā tas ir kaimiņvalstīs. Un akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzlabošanai.

Izveidot atsevišķu fondu, kurā ienāk visa transporta nodevu nauda un degvielas akcīzes nodokļu nauda. Lai satiksmes ministrija fondu pārvalda.

Sabiedrībai būs vairāki labumi:1. tiks iegūti līdzekļi ceļu atjaunošanai un uzturēšanai;2. ja auto netiek lietots vairāk kā gadu, netiek izieta ikgadējā tehniskā apskate, neuzkrājas ceļa nodoklis par laiku, kurā tas netiek izmantots un loģiski, ka netiek lietoti koplietošanas ceļi. Maksā tie kas izmanto! Uzlabosies ceļu kvalitāte, satiksmes drošība, infrastruktūra un tūrisms. Ceļu būves firmām un transporta kompānijām būs darbs - valstij nodokļi.

Iniciatīvas parakstītāji 11'331

Iniciatīvas jaunumi

Finanšu ministrija saredz šķēršļus transportlīdzekļa nodokļa pievienošanai benzīna cenai, bet risinājumus nepiedāvā!13. Apr

Šobrīd Saeima gaida iniciatīvas par iespēju transportalīdzekļu ekspluatācijas nodokli pievienot benzīna cenai izvērtējumu no Finanšu ministrijas (FM). Pirms oficiālas atbildes saņemšanas, portāls ManaBalss.lv saņēmis aptuvenu FM skaidrojumu, ka visdrīzāk iniciatīva netiks atbalstīta, jo tās ieviešanai esot vairāki šķēršļi. Iniciatīvas autors Ģirts Lapšakalns tomēr uzskata, ka visi FM minētie šķēršļi ir atrisināmi!

FM nostājai tiek minēti vairāki argumenti. Pirmkārt, straujš akcīzes nodokļa likmes palielinājums. Otrkārt, Transporta līdzekļu ekspluatācijas nodoklis (TEN) būtu jāsaglabā kravas automobiļiem, jo to nosaka ES direktīvas. Palielinot akcīzes nodokli, sadārdzināšoties arī kravu pārvadājumu pašizmaksa, kurā degvielas izmaksas sastāda ap 1/3 no visām izmaksām. Treškārt, atceļot TEN, zudīs atvieglojumi atsevišķām sociālajām grupām – invalīdiem un daudzbērnu ģimenēm, jo tām pieaugs izmaksas par degvielu. Tāpat arī pieaugšot transporta izmantošanas izmaksas operatīvajiem dienestiem par transportlīdzekļiem, jo tiem šobrīd tiek piemērots atbrīvojums no TEN. Tie ir tikai daži no argumentiem, kuri pēc FM ieskata, ir būtiski, lai saglabātu līdzšinējo TEN iekasēšanas modeli.

Iniciatīvas iesniedzēju pārstāvis Ģirts Lapškalns šobrīd gaidīs oficiālo FM atbildi Saeimai. Jo tikai tad būs iespējams argumentēti reaģēt uz konkrētiem faktiem.

ManaBalss.lv saņēmusi arī dažu Saeimas deputātu, kuri ir arī Mandātu komisijas locekļi, viedoklus par iniciatīvu.

Inga Bite (LRA): “Latvijas Reģionu apvienības (LRA) deputāti jau 2015.gadā iesniedza priekšlikumus TEN nodokļa atcelšanai. Saeima tos visus noraidīja. Saskaņā ar LRA veiktajiem aprēķiniem, akcīzes pieaugums benzīnam būtu 0.02 EUR un dīzeļdegvielai 0.05 EUR par litru. Jau toreiz tika salīdzināts akcīzes nodokļa apmērs Baltijas valstīs un konstatēts, ka gan Lietuvā, gan Igaunijā akcīzes nodoklis benzīnam ir augstāks kā Latvijā, Igaunijā tas ir būtiski augstāks arī dīzeļdegvielai, taču degvielas cenas būtiski neatšķiras. Tas dod pamatu uzskatīt, ka arī gadījumā, ja akcīzes nodoklis Latvijā sasniegtu kaimiņvalstu līmeni, konkurences ietekmē vismaz daļu sadārdzinājuma uzņemtos degvielas tirgotāji un cenas paliktu izlīdzinātas.
Vēlos arī vērst uzmanību uz to, ka 2015.gada sākumā, kad pirmo reizi tika izteikti šie priekšlikumi, degvielas cenas bija būtiski zemākas un, salīdzinot ar šodienu, iespējamais sadārdzinājums bija sociāli būtiski mazāk jūtīgs.”

Ainars Latkovskis, (Vienotība): "FM ir nākusi klajā ar priekšlikumu par vērienīgām izmaiņām nodokļu politikā, kas paredz samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi līdz 20%. Vienlaikus FM apsver veidus kā kompensēt iespējamos zaudējumus valsts budžetā. Kā viena no iespējām tiek izskatīta arī akcīzes nodokļa palielināšana degvielai. TEN pievienošana degvielas cenai līdz ar iespējamo FM ierosinājumu mainīt akcīzes nodokli ievērojami palielinās degvielas cenas, radot negatīvu ietekmi uz tautsaimniecību, kā arī degvielas kontrabandas uzplaukumu."

Andris Siliņš, (ZZS): “Latvijas pensionāru federācija atbalsta viedokli, ka transporta nodoklis jāpievieno degvielas cenai. Manuprāt problēmas, kas rodas ar lielajiem autopārvadātājiem, pašvaldību transportu, dzelzceļa transportu, elektronikas laikmetā atrisināt nav grūti. Uzskatu, ka degvielas cenu akcīzes nodokļa palielināšana ietekmē visai nedaudz, jo tirgus ekonomikas apstākļos galvenais cenu regulators ir tirgus pieprasījums un piedāvājums”.

Šobrīd Saeima gaida iniciatīvas par iespēju transporta līdzekļu ekspluatācijas nodevu pievienot benzīna cenai izvērtējumu no FM. To uzdots sagatavot Nodokļu politikas pamatnostādņu 2017.- 2021.gadam izstrādes darba grupai. Tā kā Saeima lēmumu par iniciatīvas izvērtēšanu nosūtījusi ministrijai 9.martā, tad tuvākajās dienās būtu jāsaņem izvērtējuma rezultāti.

Tiklīdz Saeima būs saņēmusi FM izvērtējumu par iniciatīvu, sniegsim informāciju!

AUTORS: MANA BALSS

Ministrijas skeptiskas par nodokļa iekļaušanu benzīna cenā, iniciatīvas pārstāvji turpinās cīnīties!02. Nov (2016)

Skaties LTV1 Panorāmas sižetu par divām iniciatīvām PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM un ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA, kas prasa transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pievienot benzīna cenai.

ĪSUMĀ:

- Lai gan atbildīgās ministrijas sola par iniciatīvas ideju runāt ar tās autoriem, pagaidām tās noskaņotas skeptiski;
- Satiksmes ministrs Uldis Augulis iniciatīvas piedāvājumu, pievienot transportlīdzekļa nodokli degvielas cenai (tiešā veidā), uzskata par neiespējamu;
- Finanšu ministrija: atsakoties no ikgadējā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, valsts zaudētu 80 miljonus eiro - par tik lielu summu nāktos arī samazināt budžeta izdevumus;

Drīzumā plānota Saeimas komisijas sēde, kurā iniciatīvas pārstāvji iestāsies par iniciatīvas ideju. Notiek cītīga gatavošanās, vācot dažādus datus par un ap reālo situāciju Latvijā un citās valstīs, kas palīdzēs aizstāvēt iniciatīvu komisijas sēdē ar ekspertiem un dažādu institūciju pārstāvjiem. Iniciatīvas autori arī plāno tikties ar atbildīgajām personām Satiksmes ministrijā, lai sabiedrības balss ministrijas gaiteņos tiktu sadzirdēta!

Nesen Saeimā saņemts arī Satiksmes ministrijas lūgums pagarināt izvērtējuma iesniegšanas datumu līdz 1. decembrim.

Izvērtējumā jābūt iekļautam vērtējumam par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiktu izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļa lietošanas intensitātei.

Satiksmes ministra uzsāka darbu pie izvērtējuma izstrādes jau aprīlī, izveidojot Ekspertu darba grupu ceļu veiktspējas nodrošināšanai. Tā strādājusi pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa analīzes un stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa izstrādes. Līdz šim notikušas 6 ekspertu darba grupu sanāksmes. Diemžēl, iniciatīvas pārstāvji uz nevienu no šīm sanāksmēm netika uzaicināti.

Lasīt pilno Satiksmes ministrijas atbildes vēstuli Saeimai.

AUTORS: MANA BALSS

SM sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu 11. Apr (2016)

Lasi rakstu šeit: LETA via http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/603419-sm_saks_vertet_iniciativu_par_celu_nodokla_iekasesanas_modela_mainu

Satiksmes ministrija (SM) šomēnes sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, kas paredz nodokli iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu, pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Augulis pret ieceri bija visai pozitīvi noskaņots, atzīstot, ka tās ieviešana padarītu sistēmu saprotamāku, tomēr šajā jautājumā ir daudz dažādu interešu, kuras ir jāpārrunā un jāsamēro, tāpēc ir izveidota darba grupa, kas šomēnes sāks darbu.

Politiķis solīja, ka ceļu jautājums viņam būs prioritāte un viņš neatkāpšoties no valdības rīcības plāna punktiem par ilgtspējīgu ceļu finansēšanu. Viņš atzina, ka šis ir finanšu ietilpīgs jautājums, taču šādus jautājumus nevarot vienkārši neskatīt, bet gan tie būtu «jāliek kādā atsevišķā mapē», kuru skatīt kopā ar budžetu.

AUTORS: MANA BALSS

Ceļu fonds būtu jāatjauno! Tam piekrīt eksperti, kas vakardienas sēdē izskatījuši iniciatīvu "Par ceļiem bez bedrēm"!21. Jan (2016)

Kā ziņo iniciatīvas pārstāvis Kristaps Žodziņš, eksperti sēdē atzinuši, ka kopš brīža, kad ticis likvidēts Ceļu fonds - ceļu stāvoklis pasliktinājies. Tika uzsvērta pašreizējā situācija, kad nepietiekama summa no iekasētajiem nodokļiem nonāk ceļu labojumiem un, kamēr kaimiņiem ir izstrādāta rīcības formula, Latvijā par to lemj Saeima.

Kristaps uzsver, ka kopumā diskusija komisijas sēdē bijusi pozitīva un virzība esot uz to, ka nodoklis jāsakārto un Ceļu fonds - jāatjauno.

Vien autoram nav palicis skaidrs, vai iniciatīvas tālākajā procesā tiks ņemta vērā galvenā prasība - ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai, jo par to plašas diskusijas neesot raisījušās.

Gan autors, gan mēs sekosim līdzi, lai iniciatīva nonāktu līdz galam ar tās abām prasībām!

Skaties LNT ziņu sižetu par iniciatīvu (22:46): http://tvplay.skaties.lv/parraides/lnt-zinas

AUTORS: MANA BALSS

Iniciatīva uzsākusi ceļu Saeimā04. Dec (2015)

Komisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs (“Saskaņa”) Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdienā” runā par iniciatīvu un tās tālāko virzību Saeimā, uzsverot, ka priekšlikums atbilst tautas iniciatīvai pēc būtības. Raidījumā arī ekspertu viedokļi par iniciatīvas aktualitāti.

Raidījuma ierakstu klausies šeit: http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/saeima-vertes-pilsonu-iniciativu-par-celiem-bez-bedrem.a157742/

AUTORS: MANA BALSS

Kā strādā ManaBalss.lv?

Parādi video arī draugiem:  

ManaBalss.lv labās ziņas - Tavā e-pastā!

Mums ir daudz labu jaunumu - gribam par tiem pastāstīt arī Tev! Ieraksti savu e-pastu, un mēs ik mēnesi Tev tos nosūtīsim.

e-pasta adrese *



* Obligātie lauki
JAUNUMI

Šodien ManaBalss.lv sāk piedāvāt mūsu platformas produktus! Visi ienākumi no pirkumiem tiks izmantoti platformas attīstībai un citu izdevumu segšanai. Iegādājies un atbalsti ManaBalss.lv!

Posted by ManaBalss.lv on pirmdiena, 2017. gada 14. Augusts


ManaBalss.lv atrodama vēl vienā sociālajā tīklā - Instagram!📷 ➡️ Seko mums un gūsti ieskatu ManaBalss.lv darbībā!

Posted by ManaBalss.lv on piektdiena, 2017. gada 18. Augusts


Kāpēc vācam vairāk nekā 10 tūkstošus parakstu pirms iesniegšanas Saeimā? Lūk, kur paskaidrojums! ➡️ Vairāk informācijas: https://manabalss.lv/page/evaluation

Posted by ManaBalss.lv on ceturtdiena, 2017. gada 17. Augusts


Tagad vari sekot mūsu jaunumiem angļu valodā LinkedIn! Now you can follow our news in English on LinkedIn!

Posted by ManaBalss.lv on ceturtdiena, 2017. gada 17. Augusts


ManaBalss.lv iesniegto iniciatīvu statistika ➡️ Papildus info: https://manabalss.lv/page/progress

Posted by ManaBalss.lv on otrdiena, 2017. gada 15. Augusts