Daži „moči” ir dzimuši vienlīdzīgāki
Pēc iniciatīvas publicēšanas esam saņēmuši CSDD komentāru, ka Latvijā jau šobrīd ir iespējams reģistrēt motociklus u.c. vēsturiskos spēkratus, kuru īpašuma tiesības nav juridiski pierādītas. Iniciatīvas atbalstītāji tomēr norāda, ka pastāvošajā kārtībā „jebkura JAWA nav vēsturiska”, tāpēc priekšlikums ir jāturpina virzīt.
„Latvijā tas jau šobrīd ir iespējams motociklus un citus vēsturiskos spēkratus, kuru īpašuma tiesības nav juridiski pierādītas, reģistrēt un lietot bez īpašuma tiesību pierādīšanas,” ManaBalss e-pastā raksta CSDD. „To paredz grozījumi MK noteikumos Nr. 1080 „Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi”, kas stājās spēkā š.g. 1. janvārī. Grozījumi paredz iespēju ne tikai motociklu un mopēdu, bet arī jebkuru citu vēsturisko transportlīdzekli, kura īpašuma tiesības nav juridiski pierādītas, reģistrēt vēsturisko spēkratu turējumā bez tiesībām to atsavināt. Šī jaunā norma palīdzēs saglabāt transportlīdzekļus, kuriem ir kultūrvēsturiska vērtība un kas ir daļa no tehnikas un kultūras mantojuma.”
Iniciatīvas atbalstītāji tomēr komentē, ka „tas attiecas uz vēsturiskā statusa dzelžiem. Jebkura JAWA nav vēsturiska.” Tāpēc pareiza būtu kārtība, kurā, „ja tehnika atbilst vēsturiskā spēkrata gadu limitam un ja šai transporta vienībai nav reģistrācijas dokumentu vai tie ir nozaudēti, tad tos ir iespējams atjaunot un reģistrēt pat bez vēsturiskā statusa noteikšanas.” Tāpat tiek izteikts vērtējums, ka pašreiz, lai dabūtu vēsturiskā spēkrata statusu, ir skarbas pārbaudes pie CSDD tehniskajiem ekspertiem par oriģinalitātes atbilstību.
Reaģējot uz šo kritiku, CSDD atbild: „Transportlīdzekļiem, kuriem ir vēsturiskā spēkrata statuss, piemīt arī liela kultūrvēsturiska vērtība, un šis statuss nevar tikt piešķirts jebkuram spēkratam. Esošā situācija apliecina, ka daudzos gadījumos vēsturiskajiem spēkratiem patiešām nav īpašuma tiesību apliecinošu dokumentu, kā arī nav zināmi pat to īpašnieki. Tāpēc ar š.g. 1. janvāri ir mainīta kārtība un radīta iespēja šādiem vēsturiskiem automobiļiem un motocikliem piereģistrēt turētāja statusu bez atsavināšanas tiesībām. Pēc būtības analoģiska kārtība ir arī Igaunijā, kur noteiktas stingras prasības, nosakot īpašuma tiesības, savukārt, lietošanai piereģistrēt turētāju, kārtība ir tieši tāda pati kā pie mums.”
Avots: ManaBalss.lv
Seko ManaBalss.lv ziņām
arī Facebook!
Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver
savu atbalstu ManaBalss.lv autoru
jaunākajām iniciatīvām!
_______________________________________
Lūgums no ManaBalss komandas:
Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās
kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu
platformas darbības uzturēšanai.
Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko
prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011.
gada ar 66 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss
platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli
sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.
Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās
kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar
Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela
atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un
citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu
jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām
idejām patīk
stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa
laiku.
Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj
tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss
iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī
iespēju atbalstīt mūsu
darbu ar ziedojumu!
AUTORS: MANA BALSS