Iniciatīva atbalstīta!

Pārstāvis: Māris ReliņšPublicēta: 23. Nov (2016)

PAR KOPBRAUKŠANAS IEVIEŠANU LATVIJĀ!
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
1'063
Jau parakstījuši 1'063
8'937

Kopbraukšana ir veids, kā miljoniem cilvēku visā pasaulē mainījuši savus pārvietošanās paradumus. Tā ļauj ikvienam iedzīvotājam ar platformas starpniecību un savu privāto auto piedāvāt pasažieru pārvadājumus. Kā lietotājam man kopbraukšana nozīmē būtisku kvalitātes pieaugumu un ērtāku pārvietošanos pilsētā. Tas paver arī plašas ekonomiskās iespējas iedzīvotājiem, savukārt auto vadītājiem tā ir iespēja iegūt papildus ienākumus. Taču Latvijā tas nav iespējams. Lai pilnvērtīgi izmantotu kopbraukšanu, vispirms nepieciešams jomas regulējums.

Kopbraukšanas regulējuma ieviešana ir tikai viens no soļiem, kas jāveic Latvijas kā inovācijām draudzīgas vides sakārtošanai, kas man ir sevišķi būtiski kā uzņēmējam. Mūs apsteigusi Lietuva, kur šāds regulējums jau eksistē. Soli priekšā ir arī Igaunija. Tikmēr Latvija bremzē, lai radītu jaunu, sakārtotu nozari laikā, kad pasaule arvien vairāk virzās sadarbīgās ekonomikas virzienā. Kopbraukšanas pakalpojumus ļaus realizēt grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas noteiktu nozares normas, garantējot drošu, ērtu un caurspīdīgu pārvietošanos.

Kopbraukšana mums ļaus pilnvērtīgi izmantot tehnoloģiju sniegtās iespējas. Lietotājam tas nozīmē iespēju saņemt drošu, ērtu, kvalitatīvu un finansiāli pieejamu pakalpojumu. Tā arī ir iespēja ikkatram izmantot savu privāto automašīnu, lai gūtu papildus ienākumus un elastīgi organizētu savu darba laiku. Kopbraukšanas pakalpojumi tiek nodrošināti caurspīdīgā veidā - izvairīšanās no nodokļu nomaksas nav iespējama. Pieņemot regulējumu, valsts ik gadu nodokļu veidā iegūs papildus ienākumus.

Iniciatīvas parakstītāji 1'063

Iniciatīvas jaunumi

Grozījumi Autopārvadājuma likumā - uzvara iniciatīvaipirms 19 dienām

28. septembrī Saeima lēma, ka tādas mobilās lietotnes kā “Taxify” arī Latvijā, līdzīgi kā citās valstīs, paralēli taksometru pakalpojumiem no 2018. gada 1. marta varēs piedāvāt arī privāto autovadītāju pakalpojumus. To varēs darīt autovadītāji, kuru stāžs ir sasniedzis vismaz trīs gadus. Jāņem vērā, ka šis pakalpojums būs pieejams tikai ar bezskaidras naudas norēķiniem.

Iniciatīvas autors Māris Reliņš, iepazīstoties ar jaunajiem grozījumiem, atzina, ka: "Jūtos gandarīts, ka mūsu valsts spērusi soli pretī likumdošanas sakārtošanai, lai dalīšanās ekonomika kļūtu par realitāti mūsu valstī - turklāt likumam atbilstošā kārtībā. Pasaules tendences liecina, ka dalīšanās ekonomika ir modernās sabiedrības nākotne, kas mums būtu arvien vairāk jāiekļauj arī savā praksē."

Dalīšanās ekonomikas pamatā ir sistēma, kurā indivīdi var dalīties ar precēm un pakalpojumiem, kurus paši izmanto retāk - bez atlīdzības vai par samaksu.

Dalies ar jaunumiem sociālajos tīklos!

AUTORS: MANA BALSS.LV

Latvijas Automoto biedrība atbalsta iniciatīvu!07. Apr

Latvijā nesen ir stājusies spēkā likumdošana, lai īstenotu pasažieru pārvadājumus privātajās automašīnās. Kopbraukšana būtu atbalstāma, jo tā sekmē automašīnu blīvuma, sastrēgumu un autostāvvietu piepildījuma samazinājumu. Vienāds automašīnu skaits kopbraukšanas gadījumā pārvadā lielāku iedzīvotāju skaitu, tas nozīmē, ka varētu mazināties vai vismaz strauji nepalielinātos sastrēgumu apjoms, jo kopbraukšanas gadījumā katram iedzīvotājam ne vienmēr būtu nepieciešams izmantot savu auto. Turklāt tā samazinātu arī autostāvvietu noslodzi, jo automašīnas lielāku laiku daļu pavadītu braucot, nevis stāvot pie mājām, darbavietām vai kur citur. Īpaši svarīga kopbraukšana kļūs nākotnē, kad tiks izmantotas bezpilota automašīnas.

Gan vairāku ASV pilsētu pieredze, gan Eiropas piemērs liecina, ka kopbraukšana uzlabo iedzīvotāju ekonomisko stāvokli, jo var ieekonomēt uz pārvietošanās rēķina, mazina CO2 izmešu apjomu, sastrēgumus, stāvvietu noslodzi un kopumā sekmē satiksmes jomā modernas pilsētas izveidi.

Latvijas automoto biedrība

AUTORS: MANA BALSS

Jaungada naktī Tallinā un Viļņā pasažieru pārvadājumi bija ievērojami pieejamāki nekā Rīgā06. Jan

Sabiedriskās iniciatīvas "Par kopbraukšanas ieviešanu Latvijā" autora veiktais eksperiments, Jaungada naktī salīdzinot auto pieejamību Rīgā un abās pārējās Baltijas galvaspilsētās, liecina, ka Rīgā tā jau tradicionāli bijusi ievērojami zemāka. Rīgā klientiem bieži nācās rēķināties pat ar stundām ilgu gaidīšanas laiku.

Skaties video ar eksperimentu šeit!

"Tallinā un Viļņā, kur kopbraukšanas pakalpojumu sniegšana ir iespējama un tirgū darbojas gan Uber, gan Taxify, auto izsaukšanai bija nepieciešamas vien pāris minūtes, kamēr Rīgā tāds pats laiks bija nepieciešams, lai veiksmīgi sazvanītu pazīstamāko takšu kompāniju dispečerus," novērojumos dalās iniciatīvas autors Māris Reliņš.

Eksperiments tika veikts noslogotākajā svētku laikā - īsi pēc salūta, ap plkst. 1:00 naktī. Sazvanītie dispečeri visbiežāk taksometru solīja 30 minūšu līdz pat stundas laikā, taču atsevišķi uzņēmumi, piemēram "Panda Taxi", norādīja, ka jārēķinās ar vismaz divām stundām. Tikmēr gan Tallinā, gan Viļņā kopbraukšanas pakalpojumus bija iespējams saņemt mazāk nekā piecu minūšu laikā.

"Pieredze liecina, ka pusstundas laikā, par spīti solītajam, neviena mašīna Tev pakaļ neatbrauktu. Rīgā taksometra izsaukšana ir ievērojami apgrūtināta ne vien Jaungada naktī, tam pietiek ar sniegu ārā, stipru līšanu vai gluži vienkārši - piektdienas vakarpusi. Klientam nav citu izvēles iespēju, tādēļ nākas uz solījumiem paļauties," dispečeru solījumus apšauba Reliņš.

Kopbraukšanas ideja ļauj pasažieru pārvadājumus ar mobilās aplikācijas palīdzību piedāvāt ikvienam, kam ir sava privātā automašīna. Klientiem tā piedāvā ievērojami vienkāršāku un nereti arī ātrāku, drošāku pakalpojumu saņemšanu. Tikmēr vadītājiem tā ir iespēja gūt papildus ienākumus, organizējot sev ērtu darba grafiku.

Manabalss.lv iniciatīva "Par kopbraukšanas ieviešanu Latvijā" parakstīta jau vairāk nekā 800 reižu. Tās mērķis ir visbeidzot arī Latvijā ieviest regulējumu, kas šādu pakalpojumu sniegšanu padarītu legālu.

AUTORS: MāRIS RELIņš

Kā strādā ManaBalss.lv?

Parādi video arī draugiem:  

ManaBalss.lv labās ziņas - Tavā e-pastā!

Mums ir daudz labu jaunumu - gribam par tiem pastāstīt arī Tev! Ieraksti savu e-pastu, un mēs ik mēnesi Tev tos nosūtīsim.

e-pasta adrese *



* Obligātie lauki
JAUNUMI

Šodien ManaBalss.lv sāk piedāvāt mūsu platformas produktus! Visi ienākumi no pirkumiem tiks izmantoti platformas attīstībai un citu izdevumu segšanai. Iegādājies un atbalsti ManaBalss.lv!

Posted by ManaBalss.lv on pirmdiena, 2017. gada 14. Augusts


Biedrības "Vecāki par izglītību" pārstāve Silvija Titova - Meija kritizē IZM reformu skolas gaitu uzsākšanas vecuma main...

Posted by ManaBalss.lv on trešdiena, 2017. gada 27. septembris


Šodien Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā tika izskatīta iniciatīva par PVN izmaiņām uzturā veselīgajiem un...

Posted by ManaBalss.lv on trešdiena, 2017. gada 27. septembris


LTV1 Rīta Panorāmas telefonintervijā Sabiedrība par atklātību "Delna" pārstāvis izteicās par "atturas" pogas iniciatīvu...

Posted by ManaBalss.lv on pirmdiena, 2017. gada 25. septembris


18. septembrī iesniegto iniciatīvu par "atturēties" pogas likvidāciju komentē Jānis Urbanovičs: “Ja likvidēs pogu “...

Posted by ManaBalss.lv on piektdiena, 2017. gada 22. septembris


Saeimas deputāte, trīs bērnu māte un juriste Inga Bite komentē, kāpēc IZM virzītā reforma par skolas gaitu uzsākšanu seš...

Posted by ManaBalss.lv on pirmdiena, 2017. gada 11. septembris