Pārstāvis: Millers JānisPublicēta: 18. Mar (2019)

PAR VALSTS ATBALSTU ELEKTROTRANSPORTA IEGĀDES VEICINĀŠANAI
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
3'271
Jau parakstījuši 3'271
6'729

Pasaule virzās uz atteikšanos no fosilās degvielas izmantošanas, bet Latvijā 2018. gadā pirmo reizi reģistrēti tikai 152 elektrotransportlīdzekļi (ETL), kopējam skaitam sasniedzot 558, kas nav pat 0,1 procents no valstī reģistrētajiem transporta līdzekļiem. Tikmēr Norvēģijā, katrs otrais no jauna reģistrētais transporta līdzeklis ETL. Auto ražotāji turpina ieviest ar vien jaunus ETL modeļus, taču Latvijā pieejamais modeļu klāsts ir ļoti ierobežots, salīdzinot ar citām Eiropas un pasaules valstīm. Latvijā ir nepieciešams veicināt videi draudzīga transporta iegādi un lietošanu. Tiek investēti līdzekļi, lai attīstītu uzlādes tīklu visā valsts teritorijā, kas ļauj sasniegt jebkuru vietu arī ar ETL. Šī tīkla attīstība apsteidz tā izmantošanas potenciālu.

Ieviest atbalsta programmu ETL iegādei, piešķirot valsts subsīdiju vismaz 5000 Eiro apmērā par katru jauno auto. Pat dubultojot jaunu reģistrēto ETL skaitu līdz 300 vienībām būtu nepieciešami tikai 1,5 miljoni eiro. Šo summu varētu iegūt pārdalot ienākumus, kas gūti no akcīzes nodokļa par naftas produktiem.

Sabiedrība virzītos uz dzīvi tīrākā vidē. Dotu signālu pasaulei, ka Latvija tiešām grib un var būt zaļākā valsts pasaulē. Palielinātos pieejamo ETL modeļu klāsts, kas ļautu atrast ETL atbilstošu katra gaumei. ETL īpašnieki Rīgā var bez maksas izmatot Rīgas Satiksmes apsaimniekotās autostāvvietas.

Iniciatīvas jaunumi

Par gaisa kvalitāti Rīgā un Eiropā – iesaisties!13. Jan (2022)

Tā kā esi parakstījis šo iniciatīvu un Tev visdrīzāk rūp sakoptas, atbildīgas un veselīgas vides jautājumi, lūdzam pievērst uzmanību šai organizācijas ManaBalss ziņai un aicinājumam līdzdarboties!

Proti, Rīga ir viena no piecām Eiropas pilsētām, kur iedzīvotāji šogad kopīgi meklēs risinājumus gaisa kvalitātes uzlabošanai savas pilsētas un Eiropas līmenī.

Kā viena no piecām pilsētām Rīga ir izvēlēta dalībai starptautiskajā projektā "CODE Europe". Šis projekts ir mēģinājums kopīgi radīt risinājumus Eiropas gaisa kvalitātes jomā, ļaujot sabiedrībai norādīt uz konkrētām problēmām un piedāvāt savas idejas to risināšanai. Projekta iznākums būs lokāla, nacionāla un Eiropas līmeņa likumdošanas iniciatīvas, lai risinātu gaisa piesārņojuma problēmas un ikvienam nodrošinātu veselīgu gaisa kvalitāti.

Projektā savu artavu var sniegt ikviens, kuram ir viedoklis par Rīgas gaisa kvalitāti un ir vēlme iesaistīties šīs problēmas reālā risināšanā. Projekta mājaslapā aicinām aizpildīt īsu anketu un raksturot problēmas, ar kurām nācies saskarties galvaspilsētas gaisa kvalitātes dēļ. Tas paredzami neprasīs vairāk par piecām minūtēm.

Katra pieredze un paustais viedoklis ir vērtība, kas palīdzēs uzlabot gaisa kvalitāti visiem Rīgas, Latvijas un Eiropas iedzīvotājiem!

Gaisa kvalitātes tēma kļūst arvien aktuālāka tās pārrobežu rakstura un ar to saistīto problēmu dēļ. Tiek lēsts, ka katru gadu apmēram 400’000 priekšlaicīgas nāves gadījumu Eiropā izraisa tieši gaisa piesārņojuma radītās problēmas. Lai panāktu veselīgu gaisa kvalitāti, jāmeklē visaptveroši un problēmas mērogam piemēroti risinājumi. Tāpēc šī projekta ietvaros tiks izmēģināts Eiropā vēl nebijuša mēroga ideju pūļa iesaistes metode jeb crowdsourcing.

Projekta gaitā savāktās idejas un ieteikumi tiks mērogoti. Projekta sākumā tie aptvers tikai vietējo (pilsētas) līmeni, bet projekta noslēgumā tie sasniegs Eiropas Savienības līmeni.

Tas notiks sekojoši:

- Vispirms iedzīvotāji iezīmēs tās gaisa kvalitātes radītās problēmas, ar kurām viņi savā galvaspilsētā saskaras ikdienā.

- Tad iedzīvotāji piedāvās risinājumus izceltajām gaisa kvalitātes problēmām.

- Iedzīvotāji atlasīs idejas un prioritātes, kas būtu aktuālas ne vien Rīgā, bet arī plašākā mērogā.

- Pamatojoties uz iepriekš apkopoto informāciju, iedzīvotāji kopā ar ekspertiem – Eiropas Vides Biroju – formulēs politikas priekšlikumus par gaisa kvalitāti.

Rīgā projektu vada organizācija ManaBalss un Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS. Projekta aktualitātēm un vērtīgai informācijai par pilsētas gaisa kvalitātes jautājumiem var sekot "Par tīru gaisu Rīgā" Facebook kontā!

***

Projekts CODE Europe 2022. gada garumā norisināsies piecās Eiropas pilsētās – Rīgā, Tallinā, Atēnās, Lisabonā un Burgasā. Tā ievaros tiek ieviests arī inovatīvs sociālās ieklausīšanās rīks, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību spēj ievākt internetā pieejamo informāciju par iedzīvotāju nostāju gaisa kvalitātes jautājumos. Projekta gaitā norisinās arī pētnieciskā darbība par digitālo līdzdalību un tiek izstrādāta vispārēji pielietojama metodoloģija tās izvērtēšanai, kā arī ētikas vadlīnijas turpmākajām sociālās ieklausīšanās kampaņām.

AUTORS: MANA BALSS

Elektroauto iegādei plāno piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro02. Jun (2021)

Elektrotransportlīdzekļu iegādei plāno piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro, ziņo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).

Šī ziņa sasaucas ar 2019. gada martā ManaBalss platformā publicēto iniciatīvu "Par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai".

Jautāts par publicētās iniciatīvas ietekmi uz lēmuma pieņemšanu, VARAM ministra padomnieks Miks Strazdiņš sarakstē ar ManaBalss komentē, ka ministrija "jau ilgstoši strādā pie tā, lai transporta nozari padarītu zaļāku un elektroauto – pieejamāku sabiedrībai. Protams, fakts, ka sabiedrībā ir atbalsts konkrētām VARAM iniciatīvām, šai gadījumā elektroautomobiļu iegādei, palīdz tās veiksmīgāk realizēt, taču atbalsta mehānisms elektroauto iegādei tika izstrādāts neatkarīgi no konkrētās iniciatīvas, jo tas gluži vienkārši ir likumsakarīgs solis virzībā uz klimata mērķu sasniegšanu. Tiesa, atzinīgi novērtējam iedzīvotāju līdzdalību politikas veidošanā un, protams, konkrētā ManaBalss autora iniciatīva nebija nepamanīta."

Lai sasniegtu izvirzītos klimata politikas mērķus transporta sektorā, VARAM ar partneriem atbildīgo nozaru ministrijās strādā pie vairāku instrumentu izstrādes, tai skaitā atbalsta mehānisma elektrotransportlīdzekļu iegādei.

VARAM Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros plānots sniegt atbalstu mazemisiju un bezemsiju automobiļu iegādei ar mērķi veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Plānots rīkot atklātu projektu konkursu, un tā ietvaros tiks atbalstīta jaunu vai lietotu elektromobiļu iegāde.

Jaunu elektromobiļu iegādei paredzēts piešķirt atbalstu 4500 eiro apmērā, lietotiem elektromobiļiem un tā saucamajiem "plug-in" hibrīdiem – 2250 eiro.

Granta tiešais saņēmējs jaunu elektromobiļu atsevišķu hibrīdu gadījumā būs komersants jeb elektromobiļa pārdevējs, kas ir oficiāli pilnvarots elektromobiļa izgatavotāja pārstāvis. Savukārt lietotu elektromobiļu segmentā tie būs komersanti, kas ir iekļauti CSDD reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā.

VARAM izstrādātās atbalsta programmas gala saņēmēji būs galvenokārt privātpersonas – iedzīvotāji. Kopumā šī atbalsta mehānisma apjoms plānots ap 10 miljoniem eiro.

Atbalsts būs pieejams laika periodā no 2022. gada līdz 2023. gada 31.decembrim, vai līdz brīdim, kamēr būs vēl pieejams finansējums.

Avots: VARAM; ManaBalss

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 36 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un ar to saistītās uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam ir salīdzinoši pat ļoti atsaucīgi un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu.

Tavai balsij ir nozīme!

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Abonē arī ManaBalss iniciatīvu jaunumus savā e-pastā! To var viegli izdarīt, mūsu mājaslapas viedlogā "ManaBalss.lv labās ziņas – Tavā e-pastā!" ierakstot savu adresi.

AUTORS: MANA BALSS

Elektroauto iegādei plāno piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro01. Jun (2021)

Elektrotransportlīdzekļu iegādei plāno piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro, ziņo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).

Šī ziņa sasaucas ar 2019. gada martā ManaBalss platformā publicēto iniciatīvu "Par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai". ManaBalss komanda pašlaik ir saziņas procesā ar Saeimu, lai noskaidrotu, vai un cik lielā mērā grozījumu virzībā un pieņemšanā ir ņemta vērā arī attiecīgā iniciatīva, un par to ziņosim vēlāk.

Lai sasniegtu izvirzītos klimata politikas mērķus transporta sektorā, VARAM ar partneriem atbildīgo nozaru ministrijās strādā pie vairāku instrumentu izstrādes, tai skaitā atbalsta mehānisma elektrotransportlīdzekļu iegādei.

VARAM Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) ietvaros plānots sniegt atbalstu mazemisiju un bezemsiju automobiļu iegādei ar mērķi veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Plānots rīkot atklātu projektu konkursu, un tā ietvaros tiks atbalstīta jaunu vai lietotu elektromobiļu iegāde.

Jaunu elektromobiļu iegādei paredzēts piešķirt atbalstu 4500 eiro apmērā, lietotiem elektromobiļiem un tā saucamajiem "plug-in" hibrīdiem – 2250 eiro.

Granta tiešais saņēmējs jaunu elektromobiļu atsevišķu hibrīdu gadījumā būs komersants jeb elektromobiļa pārdevējs, kas ir oficiāli pilnvarots elektromobiļa izgatavotāja pārstāvis. Savukārt lietotu elektromobiļu segmentā tie būs komersanti, kas ir iekļauti CSDD reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā.

VARAM izstrādātās atbalsta programmas gala saņēmēji būs galvenokārt privātpersonas – iedzīvotāji. Kopumā šī atbalsta mehānisma apjoms plānots ap 10 miljoniem eiro.

Atbalsts būs pieejams laika periodā no 2022. gada līdz 2023. gada 31.decembrim, vai līdz brīdim, kamēr būs vēl pieejams finansējums.

Avots: VARAM

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 36 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un ar to saistītās uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam ir salīdzinoši pat ļoti atsaucīgi un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu.

Tavai balsij ir nozīme!

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Abonē arī ManaBalss iniciatīvu jaunumus savā e-pastā! To var viegli izdarīt, mūsu mājaslapas viedlogā "ManaBalss.lv labās ziņas – Tavā e-pastā!" ierakstot savu adresi.

AUTORS: MANA BALSS

Elektroauto subsidēšana – jau tuvākajos gados, ja vien būs nauda04. Feb (2020)

Daļu izmaksu iedzīvotājiem par elektrisko automobiļu iegādi Latvijā varētu segt jau tuvāko gadu laikā. Šāds punkts iekļauts Latvijas Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā, ko šonedēļ apstiprināja valdība, ziņo LSM.

Šī ziņa sasaucas ar iniciatīvu "Par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai". Tās autors Facebook komentārā norāda, ka paredzētais atbalsts patlaban tiek pieļauts 2000 eiro apmērā, kamēr iniciatīvas prasība ir 5000 eiro subsīdija par katru jaunu elektroauto.

Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV) gan norāda, ka atbalsta pasākums būs atkarīgs no pieejamā finansējuma. Intervijā LSM arī VARAM ministra Juris Pūce (A/P) norāda uz ekonomiskajiem nosacījumiem, pirms ķerties pie elektroauto subsidēšanas, proti, ka tiem ir jākļūst lētākiem. J. Pūce arī uzskata, ka subsīdijas nevajadzētu piešķirt par pašu auto iegādi, bet gan, piemēram, atvieglojot līzinga nosacījumus.

Sekojot Eiropas Savienības piemēram, arī Latvija izstrādājusi stratēģiju, kā līdz 2050. gadam valsts saimniecību padarīt klimatneitrālu. Valdības apstiprinātajā plānā tuvākajai desmitgadei ir virs 100 pasākumiem, kā samazināt siltumnīcefektu radošo gāzu emisijas, tai skaitā atbalstot elektrisko transportu.

Pašlaik visvairāk izmešu Latvijā rada enerģijas ražošana, taču otrs lielākais piesārņotājs ir transports, it sevišķi novecojušās automašīnas. Tāpēc viens no uzdevumiem ir līdz 2022. gada beigām izstrādāt noteikumus, kā valstij finansiāli atbalstīt gan uzņēmumus, gan privātpersonas, kas vēlēsies iegādāties elektriskos vai cita veida dabai nekaitīgus auto. Šim mērķim plānā ierakstīti 30 miljoni eiro, ar ko desmit gadu laikā atbalstīt 15 tūkstošu jaunu transportlīdzekļu iegādi.

Tematiskais portāls "Uzlādēts" raksta, ka Igaunijā atbalsts jauna elektriskā transportlīdzekļa iegādei ir 5000 EUR, ja tā cena nepārsniedz 50 tūkstošus EUR bez PVN.

Avots: LSM

AUTORS: MANA BALSS

Pārliecībā par elektromobiļu nākotni "Latvenergo" atver jaunas uzlādes stacijas 02. Sep (2019)

Pēc "Latvenergo" prognozēm tuvāko desmit gadu laikā elektroauto skaits Latvijā sasniegs 30 tūkstošus, tādēļ energokompānija atver jaunas elektromobiļu uzlādes stacijas, raksta nacionālā raidkompānija LSM.

Uzņēmuma valdes loceklis Kaspars Cikmačs intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka elektromobiļu skaits dubultojas katru gadu. Lielie automašīnu koncerni paziņojuši, ka ražos arvien vairāk elektromobiļu, tāpat arī nevar ignorēt klimata pārmaiņas un Eiropas Savienības apņemšanos mazināt kaitīgo izmešu daudzumu.

K. Cikmačs uzsvēra, ka, ja ražos vairāk elektromobiļu, tad to cena varētu samazināties. Tādējādi elektromobilis arī ar mazākām subsīdijām kļūtu lietotājiem interesantāks. Ceturtdien, 29. augustā, "Latvenergo" atvēra divas uzlādes stacijas Rīgā un vienu Jūrmalā. Uzņēmumā novērtē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ielikto pamatu uzlādes staciju kartē, tomēr uzsver, ka ar to nepietiek.

Elektromobiļu subsidēšana pagaidām tomēr ir svarīgs atbalsta instruments. Iepriekš tika ziņots, ka Igaunija atjauno valsts grantus elektroauto iegādei, kas seko iepriekšējai atbalsta programmai pirms vairākiem gadiem. Iepriekšējā Igaunijas valsts atbalsta programma pieteikumus jaunu elektroauto subsidēšanai pārtrauca pieņemt 2014. gada vasarā. Tās ietvarā ar valsts atbalstu Igaunijā tika iegādāti 657 elektroauto un hibrīddzinēju auto, raksta The Baltic Course. Tie veidoja lielāko daļu no Igaunijas kopējā elektroauto skaita, kas 2015. gadā sasniedza 1101, neskaitot hibrīddzinējus.

CSDD elektromobilitātes attīstības daļas vadītājs Pauls Beinarovičs stāstīja, ka nevajadzētu skriet laikam pa priekšu un norakstīt elektromobiļus. Viņš atgādina, ka to aktīva izmantošana arī Eiropā sākās tikai 2014. gadā.

Elektromobiļu mīnusi patlaban ir augstā cena un ierobežotais nobraukums ar vienu uzlādi, tomēr ir arī vairākas priekšrocības, kas to padara pievilcīgu. Piemēram, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslu un nemaksāšana par ekspluatāciju.

P. Beinarovičs norādīja uz Norvēģijas piemēru, kur nav jāmaksā akcīzes nodoklis, kas parastajām ar degvielu darbināmajām mašīnām ir dubultā. Tādējādi elektromobiļi ļoti ātri kļuva līdzvērtīgi cenā ar automašīnām, kas izmanto fosilo enerģiju. P. Beinarovičs gan Latvijā neredz nevienu, kas atļautos sekot šādam piemēram.

Pašlaik Latvijā ir 562 elektromobiļi. Uzlādes tīkls, viņaprāt, ir svarīgs, lai cilvēkus motivētu iegādāties elektromobiļus – lai cilvēkiem nebūtu bail, ka, izbraucot no mājām, viņi kaut kur paliks uz ceļa.

Avots: LSM; The Baltic Course

AUTORS: MANA BALSS

Igaunija subsidēs elektroauto un kontrolēs tos ar GPS06. Aug (2019)

Igaunija atjauno valsts atbalstu elektroauto iegādei, un subsidētajos auto uzstādīs globālās pozicionēšanas ierīces (GPS), ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR.

Latvijas kaimiņvalsts atjauno valsts grantus elektroauto iegādei, kas seko iepriekšējai atbalsta programmai pirms vairākiem gadiem. Šoreiz grantu programmā jauniegādātie auto tiks aprīkoti ar GPS, un tiks sekots, lai subsidēto auto īpašnieki ievērotu granta nosacījumus. Proti, katram šādam auto četros gados ir jānobrauc vismaz 80 tūkstoši kilometru, un vismaz 80% no šā nobraukuma ir jānotiek pašā Igaunijā.

Igaunijas Vides ministrija katram jauna elektroauto pircējam grantu programmā maksās 5000 eiro. Ja pircējs četros gados nebūs izpildījis iepriekš aprakstītos granta līguma nosacījumus, grants būs pilnībā jāatmaksā.

Vides ministrijas Klimata departaments komentē, ka kontroles ierīce ir domāta tieši noteiktā nobraukuma kontrolēšanai, raksta ERR, un grantu saņēmējiem ir jāpiekrīt tās uzstādīšanai uz četriem gadiem. Attiecīgi aprīkoto auto datus apkopos Igaunijas Vides investīciju centrs.

Iepriekšējā valsts atbalsta programma pieteikumus jaunu elektroauto subsidēšanai pārtrauca pieņemt 2014. gada vasarā. Tās ietvarā ar valsts atbalstu Igaunijā tika iegādāti 657 elektroauto un hibrīddzinēju auto, raksta The Baltic Course. Tie veidoja lielāko daļu no Igaunijas kopējā elektroauto skaita, kas 2015. gadā sasniedza 1101, neskaitot hibrīddzinējus.

Arī bez valsts atbalsta 2018. gadā Igaunijā tika pārdoti 84 elektroauto un 1602 auto ar hibrīddzinējiem.

Avots: ERR; The Baltic Course

AUTORS: MANA BALSS

Pēc Valsts kontroles ziņojuma un ManaBalss iniciatīvas pievērš uzmanību bezizmešu transportam17. Jun (2019)

Manabalss.lv iniciatīva par atbalstu elektrotransporta iegādei un Valsts kontroles ziņojums par uzlādes staciju tīkla izmaksām ir licis Latvijas medijiem pievērsties tēmai, kas nav pietiekami bieži cilāta – bezizmešu transportlīdzekļu situācija Latvijā, vērtē specializētais portāls "Uzlādēts".

Ministru kabineta sēdē 11. jūnijā ir apstiprināta Latvijas nacionālā pozīcija "Par Eiropas Komisijas paziņojumu "Tīru planētu – visiem! Stratēģisks Eiropas ilgtermiņa redzējums par pārticīgu, modernu, konkurētspējīgu un klimatneitrālu ekonomiku"". Tajā Latvija pauž atbalstu ES virzībai uz klimatneitralitāti 2050. gadā.

"Latvija ar pozīcijas apstiprināšanu ir spērusi nozīmīgu soli un apliecinājusi, ka ir gatava sniegt savu pienesumu klimata krīzes novēršanā," to komentē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce. "Latvijai ir jāizmanto iespējas, ko nodrošinās pāreja uz klimatneitralitāti, attīstot jaunas zaļās industrijas, tehnoloģijas, ražojot produktus un veicinot jaunu darba vietu radīšanu, kas kļūs par labu pamatu tautsaimniecības izrāvienam."

Vienlaikus mediju uzmanību pievērsis karstāks temats – Valsts kontrole nav apmierināta ar elektroauto uzlādes staciju tīkla izmaksām. Par to ir bijusi publikācija LSM portālā, LTV7 ziņu sižets, kā arī raidkompānija LNT iekļāva ziņojumu LNT Ziņu TOP 10. LNT sižetā ir arī atsauce uz platformā ManaBalss notiekošo balsošanu par to, lai būtu atbalsts elektrotransporta iegādei.

Tomēr visplašāk elektroauto un saistītās aktualitātes ir izvērstas RīgaTV 24 kārtējā raidījumā "Mana Balss". Katru svētdienu tiek rādīts raidījums, kas ir veidots no platformas ManaBalss iniciatīvām. 16. jūnijā raidījuma tēma bija iniciatīva "Par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai" (1422 paraksti šīs publikācijas tapšanas brīdī). Raidījumā viesjās: Aleksandrs Kiršteins (13. Saeimas deputāts, Saeimas budžeta un nodokļu komisija), Kārlis Mendziņš (portāla uzladets.lv galvenais redaktors), Māris Gailis (ekspremjers) un Tālivaldis Vectirāns (Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors).

Kā norāda portāls, runāt par un ap kādu tēmu nenozīmē, ka kaut kas reāli arī notiek. Reālajā dzīvē elektroauto skaits Latvijā ir tikai ap 500, un lieli dīzeļdzinēji uz ceļiem ir populārākie. "Tomēr ir cerība, ka visa šī runāšana veicinās sabiedrības pāreju uz videi draudzīgākiem transportiem," summē portāla publikācijas autors.

16. jūnija raidījuma abas ieraksta daļas varat skatīties RīgaTV 24 arhīvā.

Avots: uzladets.lv

AUTORS: MANA BALSS

Ierakstām raidījumu par atbalstu elektromobiļiem!27. May (2019)

Aplūkojot ManaBalss platformā virzīto iniciatīvu “Par valsts atbalstu elektrotransporta iegādes veicināšanai”, otrdien, 28. maijā, RīgaTV 24 ieraksta diskusiju raidījuma “Mana Balss” kārtējo pārraidi.

Ieraksts notiks 28. maijā no 13:30 līdz 14:30 TV24 studijā Rīgā, Blaumaņa ielā 32, un ierakstu studijā var apmeklēt ikviens interesents!

Lūdzam pievērst uzmanību un nesajaukt laikus – šai dienā notiks arī cita raidījuma “Mana Balss” ieraksts!

Raidījuma ieraksta dalībniekiem un skatītājiem studijā lūgums ierasties ne agrāk par 13:10.

Šīs diskusijas dalībnieki:
- Aleksandrs Kiršteins, 13. Saeimas deputāts, Saeimas budžeta un nodokļu komisija
- Kārlis Mendziņš, portāla uzladets.lv pārstāvis
- Māris Gailis, ekspremjers
- Tālivaldis Vectirāns, Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors
Raidījuma vadītājs: Ansis Klintsons.

Raidījums TV24 ēterā būs skatāms svētdien, 16. jūnijā, plkst. 20:00.

Raidījums “Mana balss” ir sagatavots ar Sabiedrības integrācijas fonda finansiālu atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raidījuma “Mana balss” saturu atbild RīgaTV 24.

AUTORS: MANA BALSS

Specializētais medijs operatīvi izceļ iniciatīvu19. Mar (2019)

Interneta medijs „Uzlādēts” ir operatīvi izcēlis ManaBalss platformā nesen publicēto aicinājumu elektromobiļu valsts atbalstam.

Cita starpā portāls izceļ, ka ar vienkāršu aprēķinu ir redzams ‒ lai dubultotu pagājušā gada elektromobiļu skaita pieaugumu Latvijā, vajadzētu vien 1,5 miljonu eiro, ja valsts līdzfinansētu 5000 eiro no iegādes cenas.

Nesen CSDD ir publicējuši kārtējā ceturkšņa datus par reģistrētajiem transportlīdzekļiem, tai skaitā, arī elektrotransportlīdzekļiem. Sākot 2019. gadu, Latvijā ir reģistrēti 442 vieglie bezizmešu transportlīdzekļi.

Gada laikā 2019. gada sakumā klāt ir nākuši 130 vieglie elektrotransportlīdzekļi. To kopskaits Latvijā ir palielinājies no 312 uz 442 jeb par 41.67%.

Avots: uzladets.lv

AUTORS: MANA BALSS