Pārstāvis: APVIENĪBA "PILSĒTA CILVĒKIEM"Publicēta: 15. Jun (2017)

PAR VELOJOSLĀM UN SABIEDRISKĀ TRANSPORTA JOSLĀM BRĪVĪBAS IELĀ!
Iniciatīva tiks iesniegta Rīgas domē

3'300
3'362
Jau parakstījuši 3'362

Padarīsim Brīvības ielu cilvēcīgāku — ar mierīgāku, ērtāku un drošāku satiksmi, tīrāku un klusāku vidi! Aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, kājām un uz velosipēdiem, bet ielas telpa iekārtota domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām. Parakstot iniciatīvu, aicināsim Rīgas domes deputātus dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam, pabeidzot šogad veicamos remontus Brīvības ielā, ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un riteņbraucējiem! Atgādināsim deputātiem Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā nospraustos mērķus — Rīgu padarīt gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu un mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu. Pēdējās nedēļās atsevišķi politiķi un ierēdņi uzstājas ar runām un publicē rakstus, klāstot, ka velosipēdu un sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā nav iespējams ieviest bez ielas pārbūves, taču nesen notikusī akcija ar velojoslu uzkrāsošanu un pirms trim gadiem detalizēti izstrādātais projekts pierāda pretējo — jau šogad Brīvības iela var kļūt cilvēcīgāka, trūkst nevis ielas platuma, bet gan politiskās gribas un izlēmības.

Ir nepieciešams Rīgas domes deputātu balsojums, ar ko Satiksmes departamentam tiktu uzdots koriģēt šogad veicamo darbu plānus un aktualizēt jau 2014. gadā detalizēti izstrādāto velosipēdu un sabiedriskā transporta joslu projektu Brīvības ielā, kam nepieciešamas tikai nelielas korekcijas.

Ierīkojot sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā tiks atvieglota pārvietošanās vairāk nekā 100 000 cilvēku, kuri ik dienas pa Brīvības ielu pārvietojas autobusos un trolejbusos un patlaban tiek kavēti sastrēgumos, bet velojoslas nepieciešamas, lai novērstu apdraudējumu gājējiem un cilvēkiem transporta pieturās, jo šobrīd vairums riteņbraucēju pārvietojas pa Brīvības ielas ietvēm, jo atrašanās uz brauktuves patlaban vairumam šķiet pārāk bīstama un arī traucē autotransportam. Pārdalot ielas telpu tiktu sašaurinātas braukšanas joslas, tādējādi nomierinot satiksmi un padarot ielu drošāku, kā arī mazinot trokšņu un gaisa piesārņojumu, Brīvības iela kļūtu cilvēcīgāka — patīkamāka tās iedzīvotājiem un pievilcīgāka uzņēmējiem.

Iniciatīvas jaunumi

Par gaisa kvalitāti Rīgā un Eiropā – iesaisties!13. Jan (2022)

Tā kā esi parakstījis šo iniciatīvu un Tev visdrīzāk rūp sakoptas, atbildīgas un veselīgas vides jautājumi, lūdzam pievērst uzmanību šai organizācijas ManaBalss ziņai un aicinājumam līdzdarboties!

Proti, Rīga ir viena no piecām Eiropas pilsētām, kur iedzīvotāji šogad kopīgi meklēs risinājumus gaisa kvalitātes uzlabošanai savas pilsētas un Eiropas līmenī.

Kā viena no piecām pilsētām Rīga ir izvēlēta dalībai starptautiskajā projektā "CODE Europe". Šis projekts ir mēģinājums kopīgi radīt risinājumus Eiropas gaisa kvalitātes jomā, ļaujot sabiedrībai norādīt uz konkrētām problēmām un piedāvāt savas idejas to risināšanai. Projekta iznākums būs lokāla, nacionāla un Eiropas līmeņa likumdošanas iniciatīvas, lai risinātu gaisa piesārņojuma problēmas un ikvienam nodrošinātu veselīgu gaisa kvalitāti.

Projektā savu artavu var sniegt ikviens, kuram ir viedoklis par Rīgas gaisa kvalitāti un ir vēlme iesaistīties šīs problēmas reālā risināšanā. Projekta mājaslapā aicinām aizpildīt īsu anketu un raksturot problēmas, ar kurām nācies saskarties galvaspilsētas gaisa kvalitātes dēļ. Tas paredzami neprasīs vairāk par piecām minūtēm.

Katra pieredze un paustais viedoklis ir vērtība, kas palīdzēs uzlabot gaisa kvalitāti visiem Rīgas, Latvijas un Eiropas iedzīvotājiem!

Gaisa kvalitātes tēma kļūst arvien aktuālāka tās pārrobežu rakstura un ar to saistīto problēmu dēļ. Tiek lēsts, ka katru gadu apmēram 400’000 priekšlaicīgas nāves gadījumu Eiropā izraisa tieši gaisa piesārņojuma radītās problēmas. Lai panāktu veselīgu gaisa kvalitāti, jāmeklē visaptveroši un problēmas mērogam piemēroti risinājumi. Tāpēc šī projekta ietvaros tiks izmēģināts Eiropā vēl nebijuša mēroga ideju pūļa iesaistes metode jeb crowdsourcing.

Projekta gaitā savāktās idejas un ieteikumi tiks mērogoti. Projekta sākumā tie aptvers tikai vietējo (pilsētas) līmeni, bet projekta noslēgumā tie sasniegs Eiropas Savienības līmeni.

Tas notiks sekojoši:

- Vispirms iedzīvotāji iezīmēs tās gaisa kvalitātes radītās problēmas, ar kurām viņi savā galvaspilsētā saskaras ikdienā.

- Tad iedzīvotāji piedāvās risinājumus izceltajām gaisa kvalitātes problēmām.

- Iedzīvotāji atlasīs idejas un prioritātes, kas būtu aktuālas ne vien Rīgā, bet arī plašākā mērogā.

- Pamatojoties uz iepriekš apkopoto informāciju, iedzīvotāji kopā ar ekspertiem – Eiropas Vides Biroju – formulēs politikas priekšlikumus par gaisa kvalitāti.

Rīgā projektu vada organizācija ManaBalss un Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS. Projekta aktualitātēm un vērtīgai informācijai par pilsētas gaisa kvalitātes jautājumiem var sekot "Par tīru gaisu Rīgā" Facebook kontā!

***

Projekts CODE Europe 2022. gada garumā norisināsies piecās Eiropas pilsētās – Rīgā, Tallinā, Atēnās, Lisabonā un Burgasā. Tā ievaros tiek ieviests arī inovatīvs sociālās ieklausīšanās rīks, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību spēj ievākt internetā pieejamo informāciju par iedzīvotāju nostāju gaisa kvalitātes jautājumos. Projekta gaitā norisinās arī pētnieciskā darbība par digitālo līdzdalību un tiek izstrādāta vispārēji pielietojama metodoloģija tās izvērtēšanai, kā arī ētikas vadlīnijas turpmākajām sociālās ieklausīšanās kampaņām.

AUTORS: MANA BALSS

Rīgas domē iesniegti paraksti par velojoslām un sabiedriskā transporta joslām Brīvības ielā28. Sep (2021)

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir iesniegusi Rīgas domē vairāk nekā 3300 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā.

Iniciatīvā ir norādīts, ka aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, kājām un uz velosipēdiem, bet ielas telpa iekārtota, domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām.

Jau 2014. gadā Rīgas dome solīja velojoslas Brīvības ielā. Tika izstrādāts arī projekts.

Lai parādītu, ka uz brauktuves vieta velojoslām pietiek atliku likām, aktīvisti 2017. gadā uzzīmēja velojoslu Palīdzības ielas tuvumā. Uz protestiem pret aktīvistu uzkrāsotās velojoslas nodzēšanu ieradās arī tagadējais Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks un tagadējais domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

Taču 2018. gadā pēc ielas seguma atjaunošanas Brīvības ielā divu sabiedriskā trasnporta joslu vietā tika ieviesta tikai viena josla virzienā no centra. Bet solītās velojoslas vietā velosipēdistiem netika atvēlēts nekas.

Minētā iniciatīva ar savāktajiem 2500 parakstiem jau vienreiz tika iesniegta Rīgas domē 2018. gadā, bet tā arī netika pēc būtības skatīta.

Iniciatīvas iesniedzēji aicina Rīgas domi dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam ierīkot Brīvības ielā joslu sabiedriskajam transportam arī virzienā uz centru un velojoslas.

Kopš 2014. gada velobraucēju skaits ir ievērojami pieaudzis, un 2014. gadā nebija vēl e-skrejriteņu. Tiem pārvietojoties pa ietvi, gājēji, kuri skaitās prioritāri, tiek apdraudēti. Notiek negadījumi un konflikti, tāpēc veloinfrastruktūra ir vēl aktuālāka, nekā toreiz.

Rīgas domē iesniegtā iniciatīva ir parakstīta iniciatīvu platformā ManaBalss.lv ar 3318 iedzīvotāju parakstiem.

Avots: Apvienība "Pilsēta cilvēkiem"

_____________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 36 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un ar to saistītās uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam ir salīdzinoši pat ļoti atsaucīgi un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu.

Tavai balsij ir nozīme!

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Abonē arī ManaBalss iniciatīvu jaunumus savā e-pastā! To var viegli izdarīt, mūsu mājaslapas viedlogā "ManaBalss.lv labās ziņas – Tavā e-pastā!" ierakstot savu adresi.

AUTORS: MANA BALSS

Vietas pietiks visiem!02. Aug (2021)

Biedrība "Pilsēta cilvēkiem" aicina turpināt parakstīt iniciatīvu "Par velojoslām un sabiedriskā transporta joslām Brīvības ielā", lai to atkārtoti iesniegtu Rīgas domē.

Pretēji A. Čaka ielai, Brīvības ielā pietiek vietas gan privātā autotransporta joslām, gan sabiedriskā transporta joslām, gan velojoslām, argumentē iniciatīvas autori.

Pieejamie dati liecina, ka Brīvības ielā ir viens no lielākajiem velosipēdistu skaitiem pilsētā bez ierīkotas jebkādas veloinfrastruktūras.

Brīvības ielā ir arī salīdzinoši šauras ietves, gar kurām brauc gan privātais, gan sabiedriskais transports, radot nepatīkamas sajūtas gājējiem. Joslu sašaurinājums arī motivētu autovadītājus fiziski samazināt ātrumu, nevis braukt 60-70 km/h pilsētas centrā, kas parasti ir vidējais plūsmas ātrums šajā ielā starp luksoforiem.

Jau 2014. gadā Rīgas dome solīja velojoslas Brīvības ielā. Tika izstrādāts arī projekts, kura autors Toms Kokins projektējis Ādažu centru – paraugpiemēru perfektai infrastruktūrai pilsētā.

Lai parādītu, ka uz brauktuves vieta velojoslām pietiek atliku likām, aktīvisti 2017. gadā uzzīmēja velojoslu Palīdzības ielas tuvumā.

Uz protestiem pret aktīvistu uzkrāsotās velojoslas nodzēšanu ieradās arī tagadējais Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks un tagadējais vicemērs Vilnis Ķirsis.

Taču 2018. gadā pēc ielas seguma atjaunošanas, solītās velojoslas vietā velosipēdistiem nekas netika atveltīts.

Jaunās Rīgas domes sasaukuma deputāti Satiksmes komitejas sēdēs bieži uzsvēra veloinfrastruktūras un sabiedriskā transporta svarīgumu, tādēļ sagaidām rīcību tagad. Velosipēdisti gaida jau 7 gadus!

Dalies ar šo ierakstu Facebook un citos sociālajos tīklos!

_____________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 36 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un ar to saistītās uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam ir salīdzinoši pat ļoti atsaucīgi un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu.

Tavai balsij ir nozīme!

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Abonē arī ManaBalss iniciatīvu jaunumus savā e-pastā! To var viegli izdarīt, mūsu mājaslapas viedlogā "ManaBalss.lv labās ziņas – Tavā e-pastā!" ierakstot savu adresi.

AUTORS: MANA BALSS

Kvoruma trūkuma dēļ Rīgas domes komiteja nelemj par veloceliņu ierīkošanu23. Aug (2018)

22. augustā bija plānots Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas ārkārtas sēdē izskatīt iespēju Brīvības ielā posmā no Bruņinieku ielas līdz Gaisa tiltam izveidot velojoslas. Komitejai iesniegta manabalss.lv iniciatīva, ko parakstījuši vairāk nekā 2500 cilvēki. Taču „Saskaņas” deputāti sēdes sākumā pieprasīja pārtraukumu, no kura neatgriezās, tāpēc sēdi nācās atcelt.

Ziņas avots: lsm.lv

AUTORS: ZIŅAS MB

Neņemt vērā 2500 iedzīvotāju viedokli ir nepieņemami un demokrātiskā valstī tā nenotiekot - par iniciatīvas neiekļaušanu Rīgas domes sēdes kārtībā komentē opozīcija!21. Jun (2018)

Ar Rīgas domes (RD) koalīcijas deputātu balsīm otrdien, 19. jūnijā, kārtējās sēdes darba kārtībā neiekļāva lēmumprojektu, kas uzdotu Satiksmes departamentam izvērtēt iedzīvotāju iniciatīvu par velosipēdu un sabiedriskā transporta joslu izveidi Brīvības ielā.

Jautājumu dienaskārtībā centās iekļaut Vilnis Ķirsis (V). Viņa plāns paredzēja RD jau iesniegto iniciatīvu nodot Satiksmes departamentam, kur mēneša laikā būtu jāiepazīstas ar tās saturu un izvērtējums jāprezentē Satiksmes un transporta lietu komitejā.

Ar 22 balsīm "par" un 30 "pret" lēmums neguva gana lielu domnieku atbalstu iekļaušanai RD sēdes izskatāmo jautājumu lokā. Rīgas domes 19. jūnija sēdes balsojums nebija publiski pieejams, taču, sazvanot domi, izdevās noskaidrot detalizētu balsu sadalījumu.

PRET balsojuši 30 domnieki:
1 Ainars Baštiks 2 Aleksejs Rosļikovs 3 Andrejs Kameņeckis
4 Andrejs Kozlovs 5 Andris Ameriks 6 Andris Bērziņš
7 Anna Vladova 8 Baiba Rozentāle 9 Dainis Turlais
10 Eiženija Aldermane 11 Genādijs Sevastjanovs 12 Igors Kuzmuks
13 Igors Solovjovs 14 Irina Vinnika 15 Jānis Ločmelis
16 Jefimijs Klementjevs 17 Maksims Tolstojs 18 Mihails Gavrilovs
19 Mihails Kameņeckis 20 Nils Ušakovs 21 Olga Veidiņa
22 Oļegs Burovs 23 Regīna Ločmele-Luņova 24 Sandris Bergmanis
25 Vadims Faļkovs 26 Valērijs Petrovs 27 Viktors Paškovs
28 Vitālijs Dubovs 29 Vjačeslavs Stepaņenko 30 Vladimirs Frolovs

Komentējot savu motivāciju par balsojumu, Ušakovs norādīja, ka ar jautājumu par velojoslas izveidi sākotnēji ir jāvēršas komitejā. «Pamēģiniet vienreiz ievērot procedūru un darīt visu kā pienākas,» paziņoja priekšsēdētājs.

Debatēs pirms balsojuma opozīcijas pārstāvji vairākkārt pārmeta Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S) liekulību, jo viņš «tikai solot sakārtotu satiksmes infrastruktūru, bet brīžos, kad reāli jālemj par tās īstenošanu, viņš balsojot pret». Tāpat deputāti norādīja, ka neņemt vērā 2500 iedzīvotāju viedokli ir nepieņemami un demokrātiskā valstī tā nenotiekot.

Nepatīk Rīgas domes balsojums? Raksti, zvani domniekiem, kas balsoja pret, izsaki savu neapmierinātību un pieprasi iniciatīvas izskatīšanu domē!

Ziņas avots: delfi.lv

AUTORS: ZIŅAS MB

Priekšlikums iekļaut jautājuma izskatīšanu Rīgas domes darba kārtībā19. Jun (2018)

Atsaucoties apvienības «Pilsēta cilvēkiem» pagājušo nedēļu katram Rīgas domes deputātam izsūtītajām vēstulēm, tika iesniegts priekšlikums šodienas Domes sēdes darba kārtībā iekļaut jautājumu par sabiedriskā transporta joslām un velojoslām, ko «Pilsēta cilvēkiem» ar ManaBalss.lv savāktiem 2500 parakstiem nesen iesniedza Rīgas domē.
Jautājuma iekļaušanai sēdes darba kārtībā nepieciešams deputātu balsojums.

Dalies ar jaunumiem un seko līdzi iniciatīvas attīstībai!

AUTORS: ZIŅAS MB

Iniciatīva iesniegta Rīgas domē!07. Jun (2018)

Šodien biedrības "Apvienība "Pilsēta cilvēkiem"" valdes priekšsēdētājs Kaspars Zandbergs Rīgas domē iesniedza iniciatīvu ar vairāk nekā 2 500 parakstiem. Tagad gaidīsim, kad tiks izziņots datums, kurā sāksies iesnieguma izskatīšana!

Dalies ar jaunumiem un seko līdzi iniciatīvas attīstībai!

AUTORS: ZIŅAS MB

ManaBalss.lv atsauc iepriekš pārpublicēto nra.lv rakstu par velosipēdistiem un atvainojas ziņas saņēmējiem!07. Jul (2017)

Atvainojamies par to, ka pārpublicējām ziņu "Kamēr pašvaldība savā nostājā turpina būt kategoriska, "Pilsēta cilvēkiem" turpina vākt parakstus par drošāku satiksmi Brīvības ielā!", sakarā ar neprecizitātēm un kļūdainiem faktiem, kas pamanīti rakstā.

Strādāsim, lai turpmāk fakti un ziņu avoti tiktu rūpīgāk pārbaudīti, pirms publicējam kārtējos iniciatīvas jaunumus. Paldies autoriem, kas seko līdzi informācijai presē un tās patiesumam! Nezaudējam kritisko pieeju - fake news var atrast viegli!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

07. Jul (2017)

AUTORS: ANNIJA EMERSONE