Pārstāvis: Zane Rautmane Publicēta: 20.11.2020

PAR AUTOCEĻA A8 DROŠA ŠĶĒRSOJUMA NODROŠINĀJUMU KRUSTOJUMĀ RĪGA–BRANKAS–JELGAVA
Iniciatīva paredzēta iesniegšanai Satiksmes ministrijai un VAS "Latvijas Valsts ceļi"

1'000
1'226
Jau parakstījuši 1'226

Ozolnieku novada pašvaldībai un tās iedzīvotājiem jau vārākus gadus aktuāla tēma ir drošas krustojuma šķērsošanas izveide – gājēju tunelis, rotācijas aplis vai cits risinājums – autoceļa A8 Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene) un valsts vietējās nozīmes autoceļa V1068 (Ozolnieki–Brankas–Brankstūri) krustojumā.

Veicot sarunas ar Ozolnieku novada pašvaldību, ir secināts, ka tikai Satiksmes ministrijas un VAS "Latvijas valsts ceļi" "rokās" ir gājēju un transporta kustības drošības jautājuma risināšana un krustojuma reorganizācija. Tāpēc Ozolnieku novada iedzīvotāji vēršas ar šo iesniegumu Satiksmes ministrijā un VAS "Latvijas Valsts ceļi" ar lūgumu rast situācijas risinājumu un pildīt iepriekš dotos solījumus. Ozolnieku novads ir viena no tām apdzīvotajām vietām Latvijā, kur iedzīvotāju skaits nesamazinās, un tam ir tendence pat pieaugt. Tāpat attīstās arī vietējie uzņēmumi un biedrības, kas piesaista aizvien vairāk iedzīvotājus no tuvākas un tālākas apkārtnes. Iedzīvotāju pieaugums un infrastruktūras attīstība nozīmē, ka ikdienā pa autoceļu A8 un valsts vietējās nozīmes autoceļu V1068 pārvietojas aizvien vairāk automašīnu un gājēju. Šā brīža situācija pasliktina ne tikai transportlīdzekļu satiksmi, bet ikdienā apdraud jebkura ielas šķērsotāja veselību un dzīvību, jo šajā krustojumā nav nodrošināta droša un atbilstoša infrastruktūra ceļa šķērsošanai gājējiem un riteņbraucējiem. Pērn Ozolnieku novada pašvaldība uz valstij piederošas zemes par 694 397 eiro izbūvēja apgaismotu gājēju celiņu no Ozolnieku dzelzceļa pieturvietas līdz autoceļam A8 un divus auto stāvlaukumus pie tās pašas dzelzceļa pieturvietas. Ozolnieku novada pašvaldība par saviem līdzekļiem ir veikusi vairākus būvdarbus, lai rūpētos par iedzīvotāju drošību un ērtībām pilsētvidē. Ozolnieku novada pašvaldība ir izbūvējusi veloceliņu no Ozolniekiem līdz A8 autoceļam un no Brankām līdz A8 autoceļam. Tas nodrošina ērtu gājēju un velosipēdistu pārvietošanos starp Brankām un Ozolniekiem. Tā kā nav paredzēta šo velo un gājēju celiņu savienošana, šķērsojot A8 autoceļu, velobraucēju un gājēju veselība un dzīvība tiek apdraudēta. Satiksmes intensitāte salīdzinot ar 2010. gadu ir pieaugusi par gandrīz 40%. Diennaktī vidēji šo posmu šķērso vairāk nekā 11 tūkstoši transporta vienību. Minētajā krustojumā pēdējo gadu laikā, automašīnai notriecot gājēju, izdzisušas jau trīs dzīvības, un notikušas virkne smagu autoavāriju, tāpēc šis krustojums ievietots VAS "Latvijas Valsts ceļi" "melno punktu" kartē. Tāpēc šā krustojuma atbilstīgas infrastruktūras izbūve ir steidzama. 2019. gada nogalē publiski izskanēja informācija, par rotācijas apļa izbūvi minētajā krustojumā, taču līdz šim brīdim turpmākas rīcība nav bijis. Nav arī nekādas tamlīdzīgas publiskas informācijas. Arī Ozolnieku novada dome ir publiski aicinājusi Satiksmes ministriju pildīt solīto, jo šā gada sākumā VAS "Latvijas valsts ceļi" publicēja 2020. gada satiksmes drošības prioritāšu sarakstu, kurā bija iekļauts arī autoceļa A8 un Branku krustojums, kam šogad tika plānota krustojuma izpēte un projektēšana. Taču arī šajā iecerē praktiskas darbības līdz šim nav veiktas.

Krustojuma reorganizācijas darbus atlikt uz vēlāku laiku nedrīkst, un izbūve ir steidzama, tādēļ arī VAS "Latvijas valsts ceļi" un Satiksmes ministrijas rīcībai ir jābūt nekavējošai. Tas atrisinās situāciju ar "melno punktu" un novērsīs ne tikai kājāmgājējiem un riteņbraucējiem, bet arī auto vadītājiem esošo apdraudējumu. Tā tiks nodrošināta satiksmes drošība, kas VAS "Latvijas Valsts ceļi" ir likumā paredzēts pienākums.

Pievienots dokuments
izdruka_no_melno_punku_kartes.pdf ( atvērt )

Iniciatīvas jaunumi

Ozolnieku krustojuma sakārtošana ir procesā

Pēc iniciatīvas "Par autoceļa A8 droša šķērsojuma nodrošinājumu krustojumā Rīga–Brankas–Jelgava" iesniegšanas esam saņēmuši atbildi no Latvijas Valsts ceļi (LVC), ka minētā krustojuma sakārtošana, lai veicinātu drošību tajā, pašlaik jau ir darbu apzināšanas un plānošanas procesā. Proti, 2020. gada 2. novembrī ir noslēgts līgums ar SIA EAE par izpētes projekta izstrādi satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz autoceļa A8 Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene) un V1068 Ozolnieki–Brankas–Brankstūri un par tur iespējamiem risinājumiem. Gala ziņojumam saskaņā ar līgumu ir jābūt 2021. gada aprīlī. Izpētes rezultātā tiks izstrādāti vismaz trīs iespējamie satiksmes drošības paaugstināšanas pasākumi, izpētot divlīmeņa mezgla, tuneļa vai citu risinājumu un nodrošinot drošu pārvietošanos autotransportam un maz aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem un riteņbraucējiem. Tāpat tiek paredzēts nodrošināt ceļu mezglā autotransportam ātrumu 100 km stundā. Izstrādājot būvprojekta risinājumu, tiks ņemts vērā Ozolnieku novada domes izstrādātais gājēju ceļa būvprojekts. Īsumā – patlaban notiek darbs, lai sadarbībā ar pašvaldību taptu risinājums drošam ceļa šķērsojumam šajā mezglā. Pēc saņemtās atbildes ManaBalss secina, ka iniciatīvas prasība ir īstenošanas procesā neatkarīgi no pašas iniciatīvas. Liels paldies visiem tās atbalstītājiem, kā arī autoriem! Jūsu interese un līdzdalība noteikti ir uzturējusi šā jautājuma aktualitāti un piešķīrusi tam papildus svarīgumu lēmumu izstrādātāju un pieņēmēju pusē Satiksmes ministrijā un LVC. Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!

Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 66 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!

AUTORS: MANA BALSS