Pārstāvis: Arnis BlodonsPublicēta: 03. Oct (2018)

ATĻAUT LIETOT SABIEDRISKĀ TRANSPORTA JOSLU PILSĒTVIDĒ MOPĒDIEM UN MOTOCIKLIEM
Iniciatīva tiks iesniegta LR Saeimā, Satiksmes ministrijā

10'000
2'710
Jau parakstījuši 2'710
7'290

Drošāku, ērtāku, ekoloģiskāku transporta plūsmu uzlabojumu pilsētvidē iedzīvotājiem un transporta lietotājiem.

Izmaiņas CSN trīs noteikumu punktos – 92., 276.4 un 276.6, kā arī MK noteikumos Nr.279. (skat.pielikumu).

Drošāku, ērtāku, ekoloģiskāku un mazāk stresainu transporta plūsmu pilsētā, atslogotu ceļu infrastruktūru. “Latvijas Motoklubu asociācija” (turpmāk – MCA) vēršas pie Latvijas iedzīvotājiem ar iniciatīvu un piedāvājumu veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.279 “Ceļu satiksmes noteikumi”, paredzot tajos divriteņu mopēdiem un motocikliem pārvietošanās iespējas satiksmē joslā, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem. Iniciatīva balstās un ir saistīta ar praksi, kas piemērota daudzās Eiropas valstu pilsētās un kas ievērojami palielina mopēdu un motociklu kā mazāko un dinamiskāko satiksmē izmantojamo transportlīdzekļu vadītāju drošību, tai skaitā samazina vides piesārņojuma risku gan to, kuru motocikli un mopēdi rada, gan arī tās emisijas, kuras stāvot sastrēgumos mopēdu un motociklu vadītājiem diemžēl nākas arī ieelpot. Veicot šādas izmaiņas Ministru kabineta noteikumos Nr.279 un ņemot vērā divriteņu mopēdu un motociklu gabarītus un to elastīgo un dinamisko manevrēšanas spēju, satiksmes plūsma joslā, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, nekādā veidā netiks ietekmēta. Minētais priekšlikuma īstenošanai ir nepieciešamas izmaiņas trīs noteikumu punktos

Pievienots dokuments

mca_manabalss.pdf 100 KB (atvērt)

Iniciatīvas parakstītāji 2'710

Iniciatīvas jaunumi

Rīgas dome ir pret motocikliem sabiedriskā transporta joslāspirms 27 dienām

Iniciatīvu atļaut pa sabiedriskā transporta joslām pārvietoties mopēdiem un motocikliem atbalsta Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), un Saeimā tā ir guvusi apstiprinājumu otrajā lasījumā, bet Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments ir citās domās, lasāms pašvaldības portālā Riga.lv.

Saeima otrajā lasījumā ir atbalstījusi izmaiņu ieviešanu Ceļu satiksmes likumā, kas paredz izmaiņas ceļu satiksmes noteikumos, lai atļautu pa sabiedriskā transporta joslu pārvietoties mopēdiem un motocikliem.

RD Satiksmes departaments iestājas pret šo izmaiņu ieviešanu likumā. „Šīs izmaiņas būtībā skar tieši Rīgu, jo absolūtais vairākums sabiedriskā transporta joslu atrodas tieši galvaspilsētā, tāpēc esam neizpratnē, ka, lemjot par tik būtiskām izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, uz diskusijām par to netika aicināti Rīgas pašvaldības pārstāvji,” uzsver Satiksmes departamentā.

Tāpat Satiksmes departaments izsaka šaubas par to, ka ir analizēti un vērā ņemti visi satiksmes drošības faktori. Tā, piemēram, par to, kurš uzņemsies atbildību par traumām, kuras var gūt sabiedriskā transporta pasažieri straujas bremzēšanas gadījumā, ja uz sabiedriskā transporta joslas pēkšņi izbrauc motocikls. Tāpat vajadzētu izpētīt arī citu valstu pieredzi šajā jautājumā.

Satiksmes departaments uzsver: ja plānotās izmaiņas stāsies spēkā, neņemot vērā Rīgas pašvaldības iebildumus, departaments atradīs likumīgu veidu, kā nodrošināt to, ka sabiedriskā transporta joslas tiek izmantotas tikai tam paredzētajam mērķim, proti – sabiedriskā transporta kustībai.

Avots: Riga.lv

AUTORS: MANA BALSS

Motocikli un mopēdi Rīgā sastrēgumus neradīs12. Feb

Drīzumā sabiedriskā transporta joslu Rīgā varēs izmantot arī motocikli un mopēdi. Atbalstot otrajam lasījumam Saeimā grozījumus Ceļu satiksmes likumā, tā otrdien, 12. februārī, ir lēmusi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija. Šī paredzami būs vēl viena ManaBalss platformā virzītā iniciatīva, kas parlamentā guvusi atbalstu vēl pirms oficiālā parakstu skaita savākšanas.

Latvijas Motoklubu asociācijas (MCA) sekretāra Arņa Blodona pērnā gada oktobrī rosinātā iniciatīva „Atļaut lietot sabiedriskā transporta joslu pilsētvidē mopēdiem un motocikliem” šīs publikācijas tapšanas laikā platformā ManaBalss ir guvusi nedaudz zem 2600 parakstiem, kas ir apmēram ceturtā daļa no likumā noteiktā minimuma, lai to kā obligāti izskatāmu varētu iesniegt Saeimā. Iniciatīvu no Saeimā pārstāvēto partiju frakciju puses virzīja Jaunās konservatīvās partijas deputāti Krišjānis Feldmans un Sandis Riekstiņš, platformai ManaBalss komentē A. Blodons, kurš kopā ar MCA valdes locekli Renāru Volkovu un satiksmes drošības ekspertu Oskaru Irbīti piedalījās komisijas sēdē.

Tās dalībnieki uzklausīja MCA skaidrojumu par transporta plūsmas atslogošanu vasaras periodā, ļaujot motocikliem, mopēdiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, kā arī Valsts policijas, CSDD pārstāvja un Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) viedokli.

„Īsumā sakot, visi piekrita, ka esošā „de facto” situācijā ir pārkvalificējama par „de iure”,” komentē A. Blodons. „Motocikli un mopēdi kustas vienlīdzīgi ar citiem transporta plūsmas dalībniekiem, tie arī aizņem mazāk vietu un atslogo transporta plūsmu, ja viens cilvēks auto vietā izvēlas mopēdu vai motociklu. Ņemot vērā moto transporta izmantotāju ceļu satiksmes negadījumu statistiku, kas ir ar tendenci samazināties smago negadījumu uzskaitē, būtisku iebildumu no komisijas locekļu puses nebija. Provizoriskais grozījuma Ceļu satiksmes likumā spēkā stāšanās laiks ir vasaras vidus.”

Saeimas mājaslapā lasāms, ka grozījumi Ceļu satiksmes likumā, ieskaitot atļauju mopēdiem un motocikliem pārvietoties sabiedriskajam transportam paredzētajā joslā, Ministru kabinetam būs jāveic ne vēlāk kā līdz 1. augustam. Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts O. Irbītis klātesošos informēja, ka šis lēmums varētu samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto motociklistu skaitu par 10% līdz 15%.

Avots: Saeima; MCA

AUTORS: MANA BALSS

CSDD eksperts ir pozitīvs par iniciatīvu12. Oct (2018)

Ceļu satiksmes drošības direkcijai principiālu iebilžu pret mototransporta ielaišanu sabiedriskā transporta joslā nav. Tā, atsaucoties uz CSDD, par ManaBalss.lv platformā virzīto iniciatīvu raksta portāls nra.lv.

Iniciatīvas „Atļaut lietot sabiedriskā transporta joslu pilsētvidē mopēdiem un motocikliem” virzītāja ir Latvijas Motoklubu asociācija. Pirms nedēļas rosinātā iniciatīva ManaBalss.lv patlaban ir savākusi 1077 balsis.

Iecerei gan ir nepieciešams arī politisks atbalsts, NRA norāda CSDD. Pēc nepieciešamo desmit tūkstošu balsu savākšanas iniciatīva „ietu” uz Saeimu un Satiksmes ministriju.

CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris apstiprina, ka ideja ļaut motociklu vadītājiem izmantot sabiedriskā transporta joslas varētu būt atbalstāma. «Lai to izdarītu, būtu jāveic grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos,» laikrakstam komentē J. Teteris. «Tas varētu tikt atļauts ar nosacījumu, ka tiek izvērtētas vietas, kur tas ir droši un lietderīgi, kā arī uzstādot attiecīgās ceļa zīmes. Šāda prakse, ļaujot motocikla vadītājiem izmantot sabiedriskā transporta joslas, ir sastopama arī citās valstīs.»

Uz sabiedriskā transporta joslu labprāt pretendētu arī velosipēdisti. Šāda iniciatīva arī ir rosināta platformā ManaBalss.lv, un kopš 2017. gada jūnija to atbalstījuši 883 parakstītāji.

„Pašlaik, ja brauc pēc noteikumiem, sanāk, ka riteņbraucējam jāatrodas starp divām joslām, un mūsu satiksmē tas nav ne droši, ne patīkami,» NRA vērtē J. Teteris. «Tomēr velosipēdistu palaišanai sabiedriskā transporta joslā ir pretarguments - pārāk lēni, un tas traucē autobusiem un trolejbusiem. Īpaši, kad jāiebrauc vai jāizbrauc no pieturām. Tātad vienīgais saprātīgais risinājums ir veloceļu būvēšana un velojoslu nodalīšana.»

AUTORS: ZIņAS MB