Velojoslas uz Čaka ielas – diskusijas krustugunīs 23. Nov (2020)

Jaunā Rīgas dome ir devusies apgaitā ar velosipēdu un "mēģina parādīt, ka viņi rūpēsies par šo vēlētāju daļu. Baidos, ka tā daļa vēlētāju, kas sēž sabiedriskajā transportā, ir masīvi lielāka par to, kas brauc pa Čaka ielu ar velosipēdu," portālā TVNET spriež raidījuma "Zebra TV" vadītājs Pauls Timrots.

Viņš Čaka ielas eksperimentu uzskata par neloģisku un vērtē to drīzāk kā politisku žestu. Savukārt bijušais "Pilsēta cilvēkiem" vadītājs Māris Jonovs nesaprot, kāpēc tieši velotransportam nevarētu veidot infrastruktūru Čaka ielā, ja šis transporta veids ir efektīvāks par privātajiem auto.

"Ja ielu telpa ir šaura un kaut kam nav vietas, tad ir dīvaini, ka domās met ārā tos mazākos transportlīdzekļus, kuriem ir tieši mazākas problēmas ar vietu," saka M. Jonovs.

Šī diskusija notiek saistībā ar iniciatīvu "Nesašaurināt A. Čaka ielu un saglabāt to bez velojoslām", kas itin īsā laikā savāca autora uzstādīto parakstu slieksni un ir iesniegta Rīgas domē. Parakstu vākšana šim ManaBalss autora priekšlikumam autors aizvien ir spēkā.

Tuvākā mēneša laikā tiks izveidots Čaka ielas velosavienojums ar Zemitāna tiltu. Runa ir par velojoslu, kas būs nodalīta ar fiziskiem elementiem. Rekonstrukcija sagaida arī pašu tiltu, bet tas notiks tuvāko gadu laikā. Joslu skaits netiks mainīts, taču plānots sašaurināt esošo joslu platumu. Šādu pašu shēmu var izmantot arī citās Rīgas ielās.

Komentējot izskanējušo kritiku, apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes loceklis Oto Ozols saka, ka jautājums nav tikai par velojoslu, bet par pilsētvidi kopumā. Čaka ielai ir jākļūst iedzīvotājiem draudzīgākai, jo iepriekš tā neesot bijis.

"Tas nav stāsts par velojoslām, bet tas ir stāsts par pilsētvidi. Par to, kā tā iela mainās. Cik viņa paliek iedzīvotājiem draudzīgāka, cik viņa paliek draudzīgāka uzņēmējiem, cik daudz tur tieši gājēju sāk uzturēties," stāstīja aktīvists.

Savukārt CSDD veiktā auditā "Satiksmes organizācijas projekta "Veloinfrastruktūras izveide Aleksandra Čaka ielā un Marijas ielā, Rīgā"" ir teikts, ka satiksmes telpu dalīšana tikai ar krāsotu apzīmējumu palīdzību, neveicot fiziskas brauktuves parametru korekcijas, ir slikta satiksmes organizācijas prakse un arī konkrētajā A.Čaka/Marijas ielā, atkarībā no pilsētas infrastruktūras plānošanā pieņemtā lēmuma, būtu bijusi nepieciešama atbilstoša pārbūve.

Pārbūve ietvertu šādus elementus:

- ja tiktu lemts par autosatiksmes caurlaides spējas nodrošināšanu, tad brauktuve ir jāpaplašina par 1,0–1,5 m, pārceļot apmales uz esošo ietvju sašaurināšanas rēķina;

- ja tiktu lemts par drošas velosatiksmes veidošanu ielā, tad optimālais risinājums būtu katram virzienam pie brauktuves piekļauts atbilstoša virziena veloceļš, kas daļēji pacelts 3-5 cm augstāk par transportlīdzekļu brauktuvi.

Visu publikāciju lasi TVNET.

Avots: TVNET


Ja Tu atbalsti iniciatīvu "Nesašaurināt A. Čaka ielu un saglabāt to bez velojoslām", tad dalies ar to sociālajos tīklos!

Apsver savu atbalstu arī citām ManaBalss autoru iniciatīvām!