Pārstāvis: Valters StrangatsPublicēta: 08. Sep (2016)

TV REKLĀMAS AR LAIKA ATSKAITI
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
2'609
Jau parakstījuši 2'609
7'391

Skatoties TV pārraides, kad sāk rādīt reklāmas, vēlos zināt, cik ilgs būs kopējo reklāmu laiks.

Uzlikt par pienākumu Latvijas televīzijas kanāliem rādot reklāmas, uzlikt laika atskaiti, cik ilgs laiks ir palicis līdz visu reklāmu beigām. Iespējams būtu jāpapildina Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums.

Skatītāji varēs izvēlēties skatīties reklāmas vai nē, gaidot turpinājumu savam skatītajam raidījumam, ziņām, filmai vai kam citam. Cilvēku ikdiena ir diez gan sasteigta, aizņemta un tas ļautu skatītājiem plānot savu laiku un izvērtēt prioritātes - skatīties reklāmu vai darīt ko citu. Pagaidām nav izpētīts, cik televīzijās pasaulē šāda sistēma ir ieviesta, bet tā kļūst arvien populārāka arī televīzijas kompāniju vidū un jau ir sastopama interneta vietnēs. Piemēram, ir veikti ari pētījumi, kuru rezultātā secināts, ka no tā labums ir arī medijiem. Sīkāk skatīt: http://gizmodo.com/television-networks-are-stealing-the-internets-ad-count-1785414510

Iniciatīvas jaunumi

Lasi Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes viedokli par iniciatīvu!13. Jun (2018)

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome līdz šim nav analizējusi šāda veida iniciatīvu.

Elektroniskā plašsaziņas līdzekļa likums (42.pants) šobrīd nosaka, ka reklāmai un televīzijas veikalam atvēlētais laiks elektronisko plašsaziņu līdzekļu televīzijas programmās katrā raidstundā kopumā nedrīkst pārsniegt 20%. Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu televīzijas programmās un sabiedriskā pasūtījuma ietvaros veidotajās televīzijas programmās vai raidījumos reklāmai un televīzijas veikalam atvēlētais laiks katrā raidstundā kopumā nedrīkst pārsniegt 10 %. Pašreklāma, kas ir svarīga televīzijas programmas sastāvdaļa, šajā apjoma netiek ietverta, līdz ar to rodas jautājums kāda veida reklāmas uzskaiti tiek domāts.

Lai sniegtu kompetentu izvērtējumu par minēto iniciatīvu, ir nepieciešams šo jautājumu pārrunāt ar Latvijas raidorganizācijas asociāciju, mediju pārstāvjiem un Latvijas Reklāmas asociāciju. Uzlikt par pienākumu televīzijas programmām rādot reklāmas, norādīt laika atskaiti, cik ilgs laiks ir palicis līdz visu reklāmu beigām nozīmē izmaiņas nozarē, kuras būtu nepieciešams izvērtēt.

- Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes viedoklis

Dalies ar viedokli un palīdzi savākt parakstus!

AUTORS: ZIŅAS MB