Velojoslas uz Čaka ielas – diskusijas krustugunīs pirms 4 gadiem

Jaunā Rīgas dome ir devusies apgaitā ar velosipēdu un "mēģina parādīt, ka viņi rūpēsies par šo vēlētāju daļu. Baidos, ka tā daļa vēlētāju, kas sēž sabiedriskajā transportā, ir masīvi lielāka par to, kas brauc pa Čaka ielu ar velosipēdu," portālā TVNET spriež raidījuma "Zebra TV" vadītājs Pauls Timrots.

Viņš Čaka ielas eksperimentu uzskata par neloģisku un vērtē to drīzāk kā politisku žestu. Savukārt bijušais "Pilsēta cilvēkiem" vadītājs Māris Jonovs nesaprot, kāpēc tieši velotransportam nevarētu veidot infrastruktūru Čaka ielā, ja šis transporta veids ir efektīvāks par privātajiem auto.

"Ja ielu telpa ir šaura un kaut kam nav vietas, tad ir dīvaini, ka domās met ārā tos mazākos transportlīdzekļus, kuriem ir tieši mazākas problēmas ar vietu," saka M. Jonovs.

Šī diskusija notiek saistībā ar iniciatīvu "Nesašaurināt A. Čaka ielu un saglabāt to bez velojoslām", kas itin īsā laikā savāca autora uzstādīto parakstu slieksni un ir iesniegta Rīgas domē. Parakstu vākšana šim ManaBalss autora priekšlikumam autors aizvien ir spēkā.

Tuvākā mēneša laikā tiks izveidots Čaka ielas velosavienojums ar Zemitāna tiltu. Runa ir par velojoslu, kas būs nodalīta ar fiziskiem elementiem. Rekonstrukcija sagaida arī pašu tiltu, bet tas notiks tuvāko gadu laikā. Joslu skaits netiks mainīts, taču plānots sašaurināt esošo joslu platumu. Šādu pašu shēmu var izmantot arī citās Rīgas ielās.

Komentējot izskanējušo kritiku, apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes loceklis Oto Ozols saka, ka jautājums nav tikai par velojoslu, bet par pilsētvidi kopumā. Čaka ielai ir jākļūst iedzīvotājiem draudzīgākai, jo iepriekš tā neesot bijis.

"Tas nav stāsts par velojoslām, bet tas ir stāsts par pilsētvidi. Par to, kā tā iela mainās. Cik viņa paliek iedzīvotājiem draudzīgāka, cik viņa paliek draudzīgāka uzņēmējiem, cik daudz tur tieši gājēju sāk uzturēties," stāstīja aktīvists.

Savukārt CSDD veiktā auditā "Satiksmes organizācijas projekta "Veloinfrastruktūras izveide Aleksandra Čaka ielā un Marijas ielā, Rīgā"" ir teikts, ka satiksmes telpu dalīšana tikai ar krāsotu apzīmējumu palīdzību, neveicot fiziskas brauktuves parametru korekcijas, ir slikta satiksmes organizācijas prakse un arī konkrētajā A.Čaka/Marijas ielā, atkarībā no pilsētas infrastruktūras plānošanā pieņemtā lēmuma, būtu bijusi nepieciešama atbilstoša pārbūve.

Pārbūve ietvertu šādus elementus:

- ja tiktu lemts par autosatiksmes caurlaides spējas nodrošināšanu, tad brauktuve ir jāpaplašina par 1,0–1,5 m, pārceļot apmales uz esošo ietvju sašaurināšanas rēķina;

- ja tiktu lemts par drošas velosatiksmes veidošanu ielā, tad optimālais risinājums būtu katram virzienam pie brauktuves piekļauts atbilstoša virziena veloceļš, kas daļēji pacelts 3-5 cm augstāk par transportlīdzekļu brauktuvi.

Visu publikāciju lasi TVNET.

Avots: TVNET


Ja Tu atbalsti iniciatīvu "Nesašaurināt A. Čaka ielu un saglabāt to bez velojoslām", tad dalies ar to sociālajos tīklos!

Apsver savu atbalstu arī citām ManaBalss autoru iniciatīvām!




Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 66 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!