Iniciatīva ir iesniegta Saeimā!

Pārstāvis: Ģirts LapškalnsPublicēta: 24. Jan (2016)

ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA.
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

20'000
23'285
Jau parakstījuši 23'285

Atcelt esošo ceļa nodokli autotransportam, izveidot tā iekasēšanu ar reālo degvielas patēriņu pēc Igaunijas vai Lietuvas parauga. Pēc atcelšanas dzēst esošos ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti dēļ tā, ka iedzīvotājiem šis nodoklis esot nepanesams slogs.

Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē ar katru reāli nopirkto un patērēto degvielas litru. Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties vai mašīna, pēc nodokļa apmaksas, brauc vai stāv veselu gadu. Pluss degviela Igaunijā ir lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau esot ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 euro, kas ir 8000 centi. Ja Igaunijā liek 1 centu pie litra, Latvijas piemērā, automašīnai ar 8 litru patēriņu gadā jāveic 100000 km nobraukums, kas lielākai daļai privātā autotransporta īpašnieku esot fiziski nereāli. Ja nodoklis esot 160 euro, gadā jānobrauc 200000 km. Absolūti nereāli! Pēc CSDD datiem, vidējais privātā autransporta nobraukums esot 10000-20000 km. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.

Sabiedrības ieguvums būs, ka tā ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kuras šobrīd stāv dīkstāvē. Spēs pirkt jaunas mašīnas. Tiks veicināta valsts ekonomika. Patreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, cik gribētu. Igaunijā ģimenē vidēji ir 2-3 mašīnas. Katram ģimenes loceklim.

Iniciatīvas parakstītāji 23'285

Iniciatīvas jaunumi

Diskusijas par Transportlīdzeļa ekspluatācijas nodokļa pievienošanu degvielas cenai Saeimā turpinās!pirms 4 dienām

Šonedēļ Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā skatīja iniciatīvu ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA un sēdē piedalījās Satiksmes ministrija(SM), Finanšu ministrijas, kā arī biedrības “Latvijas degvielas tirgotāju asociācija” pārstāvji.

Atgādinām, ka jau iepriekš Saeimā tika iesniegta iniciatīva PAR CEĻIEM, BEZ BEDRĒM, kas saturiski ir ļoti līdzīga, arī pieprasot mainīt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, to pievienojot degvielas cenai.

Lai gan abu ministriju pārstāvji uz ideju raugās pozitīvi, vēljoprojām darba grupās notiek diskusijas par to, kā atrisināt problēmas, ar ko iniciatīvas ieviešanas rezultātā nākotos saskarties. No tām galvenās - kā nodrošināt pašlaik spēkā esošos atvieglojumus (piemēram, daudzbērnu ģimenēm), ko darīt ar komerctransportu un kā nelikt maksāt smagajām u.c. mašīnām nodokli divreiz?

SM apgalvo, ka politiskā līmenī iniciatīvai atbalsts ir, darba grupās vēl tiks meklēti risinājumi un darbs pie iniciatīvas virzības tiks turpināts. SM neizslēdz iespēju, ka 2-3 gadu laikā būs pieņemts lēmums, kad pakāpensiki no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa varētu atteikties.

Iniciatīvas pārstāvis, Ģirts Lapškalns, norāda: "Redzam, ka šobrīd Satiksmes ministrija nav pret iniciatīvas ideju, bet tā arī nav gatava to uzreiz ieviest! Mums jāuzmanās, lai nenonākam situācijā, kad laba ideja atkal tiek norakta, kamēr tā ar laiku zaudēs savu aktualitāti! Sarunas darba grupās notiek un Satiksmes ministrija ieklausījusies iniciatīvas atbalstītājos ir. Pašlaik esam iesaistīti arī diskusijās par iniciatīvas problēmjautājumiem."

Lai uzzinātu vairāk par nozares ekspertu viedokļiem, lasi šeit: http://titania.saeima.lv/livs/saeimasnotikumi.nsf/0/138E446658D6C35AC225809F0038B22A?OpenDocument&prevCat=

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Ministrijas skeptiskas par nodokļa iekļaušanu benzīna cenā, iniciatīvas pārstāvji turpinās cīnīties!02. Nov (2016)

Skaties LTV1 Panorāmas sižetu par divām iniciatīvām PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM un ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA, kas prasa transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pievienot benzīna cenai.

ĪSUMĀ:

- Lai gan atbildīgās ministrijas sola par iniciatīvas ideju runāt ar tās autoriem, pagaidām tās noskaņotas skeptiski;
- Satiksmes ministrs Uldis Augulis iniciatīvas piedāvājumu, pievienot transportlīdzekļa nodokli degvielas cenai (tiešā veidā), uzskata par neiespējamu;
- Finanšu ministrija: atsakoties no ikgadējā transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, valsts zaudētu 80 miljonus eiro - par tik lielu summu nāktos arī samazināt budžeta izdevumus;

Drīzumā plānota Saeimas komisijas sēde, kurā iniciatīvas pārstāvji iestāsies par iniciatīvas ideju. Notiek cītīga gatavošanās, vācot dažādus datus par un ap reālo situāciju Latvijā un citās valstīs, kas palīdzēs aizstāvēt iniciatīvu komisijas sēdē ar ekspertiem un dažādu institūciju pārstāvjiem. Iniciatīvas autori arī plāno tikties ar atbildīgajām personām Satiksmes ministrijā, lai sabiedrības balss ministrijas gaiteņos tiktu sadzirdēta!

Nesen Saeimā saņemts arī Satiksmes ministrijas lūgums pagarināt izvērtējuma iesniegšanas datumu līdz 1. decembrim.

Izvērtējumā jābūt iekļautam vērtējumam par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiktu izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļa lietošanas intensitātei.

Satiksmes ministra uzsāka darbu pie izvērtējuma izstrādes jau aprīlī, izveidojot Ekspertu darba grupu ceļu veiktspējas nodrošināšanai. Tā strādājusi pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa analīzes un stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa izstrādes. Līdz šim notikušas 6 ekspertu darba grupu sanāksmes. Diemžēl, iniciatīvas pārstāvji uz nevienu no šīm sanāksmēm netika uzaicināti.

Lasīt pilno Satiksmes ministrijas atbildes vēstuli Saeimai.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

INICIATĪVA IESNIEGTA SAEIMĀ!20. Oct (2016)

Lai pievērstu Saeimas un Satiksmes ministrijas uzmanību milzīgajai sabiedrības neapmierinātībai ar pašreizējo nodokļu sloga situāciju autovadītājiem, iniciatīvas “Atcelt pastāvošo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli, ieviest pēc Igaunijas parauga” pārstāvji un Manabalss.lv iesnieguši Saeimā rekordiniciatīvu, ar kopumā savāktiem 22 850 parakstiem. Šī šogad ir otrā iniciatīva, kas pieprasa izmaiņas auto nodokļos.

Balstoties uz līdzīgu iniciatīvu “Par ceļiem bez bedrēm”, kas tika iesniegta Saeimā 2015.gada nogalē, pavasarī Saeima jau uzdeva Ministru Kabinetam, konkrēti Satiksmes ministrijai, līdz 1. septembrim izstrādāt informatīvu ziņojumu par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai īstenotu principus, ka ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietoti ceļu un tiltu remontiem un to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī, kā arī lai nodokļu maksājumu apjoms ceļu lietotājam atbilstu ceļa lietošanas intensitātei.

Satiksmes ministrija līdz šim nav šādu izvērtējumu izstrādājusi, kā arī nav informējusi sabiedrību par iemesliem, kādēļ “ceļa iniciatīvas” izvērtēšana ir iekavējusies par diviem mēnešiem. Iniciatīvas pārstāvji “Atcelt pastāvošo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli, ieviest pēc Igaunijas parauga” nolēma iesniegt iniciatīvu, lai norādītu uz milzīgo sabiedrības neapmierinātu ar pašreizējo situāciju un aicinātu atbildīgās iestādes nekavēt “ceļa nodokļa” iniciatīvas izvērtēšanu, kā arī aicināt uz dialogu arī sabiedrības pārstāvjus.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

STEIDZAMI meklējam jaunu pārstāvi iniciatīvai18. Oct (2016)

Steidzami meklējam jaunu pārstāvi iniciatīvai ATCELT PASTĀVOŠO CEĻA NODOKĻA IEKASĒŠANAS MODELI, IEVIEST PĒC IGAUNIJAS PARAUGA, kas varētu rītdien kopā ar mums iesniegt to Saeimā! Diemžēl, pašreizējais pārstāvis uz aicinājumu iniciatīvu publicēt nav atsaucies.

Pati iesniegšana prasīs vien 5 minūtes, savukārt pēc dažām nedēļam jaunajam pārstāvim, kopā ar mums, būs jāaiziet uz Saeimas Mandātu komisijas sēdi, lai izstāstītu iniciatīvas ideju komisijas deputātiem.

Esam nolēmuši šādi rīkoties, jo jau kopš septembra sākuma Ministru Kabinets nav iesniedzis Saeimas prasīto izvērtējumu par saturiski ļoti līdzīgo iniciatīvu PAR CEĻIEM BEZ BEDRĒM, kas pieprasīja ikgadējo transporta nodevu pievienot degvielas cenai līdzīgi kā tas ir kaimiņvalstīs un akcīzes nodokli novirzīt ceļu remontam un uzlabošanai.

Iniciatīvas atkārtota iesniegšana varētu uzlikt papildus spiedienu atbildīgajām personām, kā arī problēmu pacelt publisko diskusiju līmenī!

Lūgums steidzami atsaukties, rakstot uz sveiki@manabalss.lv!

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

SM sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu11. Apr (2016)

Lasi rakstu šeit: LETA via http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/603419-sm_saks_vertet_iniciativu_par_celu_nodokla_iekasesanas_modela_mainu

Satiksmes ministrija (SM) šomēnes sāks vērtēt iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, kas paredz nodokli iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu, pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Augulis pret ieceri bija visai pozitīvi noskaņots, atzīstot, ka tās ieviešana padarītu sistēmu saprotamāku, tomēr šajā jautājumā ir daudz dažādu interešu, kuras ir jāpārrunā un jāsamēro, tāpēc ir izveidota darba grupa, kas šomēnes sāks darbu.

Politiķis solīja, ka ceļu jautājums viņam būs prioritāte un viņš neatkāpšoties no valdības rīcības plāna punktiem par ilgtspējīgu ceļu finansēšanu. Viņš atzina, ka šis ir finanšu ietilpīgs jautājums, taču šādus jautājumus nevarot vienkārši neskatīt, bet gan tie būtu «jāliek kādā atsevišķā mapē», kuru skatīt kopā ar budžetu.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

ManaBalss.lv skaidro! Sabiedrība panāk, ka Saeima strādā pie ceļa nodokļa iniciatīvā - Kas tālāk?07. Mar (2016)

Skaties infografiku šeit: http://blogs.manabalss.lv

Iniciatīva “Atcelt pastāvošo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli, ieviest pēc Igaunijas parauga” ir savākusi vairāk nekā 20 000 parakstu. Mēs zinām, ka tieši pašlaik Saeima ir uzdevusi Ministru kabinetam veikt Baltijas valstīs par ceļu lietošanu maksājamo nodokļu un nodevu apjoma un tiesiskā regulējuma salīdzinošo izvērtējumu, kā arī sagatavot un līdz 2016. gada 1. septembrim iesniegt Saeimai informatīvu ziņojumu par iespējām izdarīt grozījumus normatīvajos aktos.

Ja MK godprātīgi izpildīs Saeimas uzdevumu, tiks sasniegts mērķis, kāpēc tapa iniciatīva. Uzskatām, ka pašlaik nav racionāli iesniegt mūsu iniciatīvu Saeimā, jo visticamāk, ka tādā gadījumā Saeima paziņos, ka jau ir pieņēmusi lēmumu, kas atbalsta iniciatīvu. Tāpēc esam izvēlējušies citu taktiku – mēs uzmanīgi sekosim līdzi tam, vai ceļu nodoklis tiks iekļauts maksā par degvielu. Ja tas nenotiks, mēs, protams, nekavējoties iesniegsim iniciatīvu Saeimā, lai jautājums tiktu skatīts atkārtoti.

AUTORS: ANNIJA EMERSONE

Kā strādā ManaBalss.lv?

Parādi video arī draugiem:  

ManaBalss.lv labās ziņas - Tavā e-pastā!

Mums ir daudz labu jaunumu - gribam par tiem pastāstīt arī Tev! Ieraksti savu e-pastu, un mēs ik mēnesi Tev tos nosūtīsim.

e-pasta adrese *



* Obligātie lauki

Kas ir ManaBalss.lv?

Portāls ManaBalss.lv ir sabiedrības iniciatīvu platforma, kurā ikviens 16 gadu vecumu sasniedzis Latvijas pilsonis var ierosināt un parakstīt iniciatīvas labākas Latvijas veidošanai! Katra iniciatīva, ko paraksta vismaz 10 000 pilsoņu, nonāks Saeimā, un pēc tam - lēmumu pieņēmēju dienaskārtībā. Portālā ikviena balsotāja identitāti apstiprina Latvijā reģistrētas internetbankas. Tādā veidā nodrošinām, ka parakstus pēc Saeimas pieprasījuma iespējams pārbaudīt un salīdzināt ar iedzīvotāju reģistru. Pēc veiksmīgas autentifikācijas, internetbankas atsūta personas vārdu, uzvārdu un personas kodu uz ManaBalss.lv, kur personas dati tiek saglabāti aizsargātās datubāzēs un persona var veikt 1 balsojumu par katru iniciatīvu. Par drošību gādā banku sistēmas, par datu aizsardzību atbildību uzņemamiems mēs. Publiski pieejams ir tikai vārds un uzvārds. Paraksties arī Tu par kādu no iniciatīvām, lai palīdzētu tai ātrāk nokļūt līdz lēmumu pieņēmēju dzirdīgajām ausīm!