Iniciatīva ir iesniegta pašvaldībā

Pārstāvis: Zanda ElpePublicēta: 30. May (2023)

PAR ATŠĶIRĪGU ŪDENSSAIMNIECĪBAS TARIFU SAGLABĀŠANU OZOLNIEKU, CENU, SALGALES PAGASTOS
Iniciatīva tiks iesniegta Jelgavas novada pašvaldībā un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā

400
447
Jau parakstījuši 447

SASKAŅĀ AR PAŠVALDĪBU LIKUMU, AICINĀM INICIATĪVU PARAKSTĪT JELGAVAS NOVADĀ DEKLARĒTOS LATVIJAS PILSOŅUS VECUMĀ VIRS 16 GADIEM, VAI TOS, KURIEM PIEDER LIKUMĀ NOTEIKTAJĀ KĀRTĪBĀ REĢISTRĒTS NEKUSTAMAIS ĪPAŠUMS MINĒTAJĀ TERITORIJĀ. Mēs, Jelgavas novada Ozolnieku, Cenu un Salgales pagastu iedzīvotāji, aicinām atsaukt un mainīt SIA Jelgavas novada KU (reģistrācijas Nr.40003410894) 2023. gada 24. aprīlī Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai iesniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifa projektu (skat. pielikumā), kas ir izveidots un aprēķināts saskaņā ar 2016. gada 14. janvāra izdoto Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmumu Nr.1/2 "Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika". Stājoties spēkā šiem tarifiem, no 2023. gada 1. septembra ūdensapgādes pakalpojumu tarifs Ozolnieku, Cenu un Salgales pagasta iedzīvotājiem tiktu paaugstināts par 100% ūdensapgādei (no 0.81 EUR/m3 uz 1.62 EUR/m3 bez PVN), bet kanalizācijas pakalpojumu tarifs tiktu paaugstināts par 44% (no 1.49 EUR/m3 uz 2.15 EUR/m3 bez PVN).

Vēlamies saglabāt atšķirīgus ūdenssaimniecības tarifus, jo ar šo projektu par ūdenssaimniecības tarifu paaugstināšanu un vienotā tarifa izveidi, ko piedāvā Jelgavas novada KU, tiek pārkāpts vienlīdzības princips, kurš nosaka, lai pašvaldības atšķirīgās situācijās rastu atšķirīgus risinājumus, un vienādās situācijās – vienādus risinājumus. SIA Ozolnieku KSDU un SIA Jelgavas novada KU ūdenssaimniecības uzturētās infrastruktūras ekspluatācijas un tehniskais stāvoklis ir pilnīgi atšķirīgi, tāpēc arī atšķirīgiem tarifiem ir objektīvs ekonomiskais un tehniskais pamatojums. Jelgavas novada ūdenssaimniecības pakalpojumu saņēmēji neatrodas līdzīgos un salīdzināmos apstākļos. Jānorāda, ka pakalpojuma pieejamība un cena ir atkarīga gan no lietotāju blīvuma, gan no tiem ieguldījumiem, kurus Ozolnieku un Cenu pagasta iedzīvotāji, kā pakalpojuma pircēji un nodokļu maksātāji, jau vairāku gadu garumā ir veikuši savas ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstībā.

Saglabājot atšķirīgus ūdenssaimniecības tarifus, tiks pasargātas mūsu – Ozolnieku, Cenu un Salgales pagasta iedzīvotāju intereses, jo netiks pieļauta iespēja komersantam – Jelgavas novada KU subsidēt neefektīvu pakalpojumu sniegšanu uz citu patērētāju rēķina. Atšķirīgu tarifu saglabāšana neveidos zaudējumu rašanās draudus ne komersantam, ne pakalpojuma pastāvēšanas ilgtspējai, tāpēc SASKAŅĀ AR PAŠVALDĪBU LIKUMU INICIATĪVU AICINĀM PARAKSTĪT JELGAVAS NOVADĀ DEKLARĒTOS LATVIJAS PILSOŅUS VECUMĀ VIRS 16 GADIEM, VAI TOS KURIEM PIEDER LIKUMĀ NOTEIKTAJĀ KĀRTĪBĀ REĢISTRĒTS NEKUSTAMAIS ĪPAŠUMS ŠAJĀ TERITORIJĀ.

Pievienots dokuments

LV_Pazinojums_par_tarifu_projektu_24.04.2023..pdf (atvērt)

Iniciatīvas jaunumi

Atšķirīgs ūdenssaimniecības tarifs Ozolniekos – aizvien atvērts jautājums08. Aug (2023)

Pašlaik ir skaidrs, ka no 1. septembra nenotiks plānotais ūdensapgādes pakalpojumu tarifa pieaugums Ozolnieku, Cenu un Salgales pagasta iedzīvotājiem par 100 % ūdensapgādei un par 44 % – kanalizācijas pakalpojumiem.

Tā ManaBalss.lv noskaidroja saziņā ar iniciatīvas "Par atšķirīgu ūdenssaimniecības tarifu saglabāšanu Ozolnieku, Cenu, Salgales pagastos" autori un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (SPRK).

Vēstulē ManaBalss.lv SPRK raksta, ka iniciatīvā norādītais jautājums pēdējā instancē ir jāvērtē pašvaldībai, tomēr regulators aizvien vērtē pašu SIA "Jelgavas novada KU" iesniegto tarifu projektu, uz kura pamata tarifu lēciens varētu notikt. Un, spriežot pēc visa, šī vērtēšana raiti neiet. Tāpēc tūlītējs pakalpojumu sadārdzinājums Ozolnieku, Cenu un Salgales pagasta iedzīvotājus negaida.

Regulators vēstulē norāda, ka ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam ir tiesības noteiktos apstākļos aprēķināt atšķirīgus tarifa projektus nošķirtām centralizētajām ūdensapgādes sistēmām un nošķirtām centralizētajām kanalizācijas sistēmām. Vai pašvaldība šādas tiesības galu galā izmantos konkrētajā gadījumā, ir atvērts jautājums, un iedzīvotāju līdzdalība tā lemšanas procesā, sākot ar attiecīgās iniciatīvas autores turpinošu uzstājību un sekošanu lēmuma veidošanai, pašlaik ir ļoti svarīga.

Principā regulējums "Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" paredz ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja pienākumu aprēķināt vienādu tarifu projektu visiem lietotājiem. Tiesības noteiktos apstākļos aprēķināt atšķirīgus tarifa projektus nošķirtām centralizētajām ūdensapgādes sistēmām un nošķirtām centralizētajām kanalizācijas sistēmām attiecīgi ir "tikai" tiesības – tas pakalpojuma sniedzējam nav obligāti saistoši, un šādu tiesību izmantošana no pakalpojuma sniedzēja puses acīmredzami ir atkarīga no klientu jeb vietējās sabiedrības spējas argumentēt un pārliecināt.

"Teorētiski pastāv iespējamība aprēķināt un noteikt atšķirīgus tarifus," situāciju vērtā SPRK. "Tomēr nošķirtu ūdenssaimniecības sistēmu esamība un iespēja aprēķināt katrai no tām tarifu pati par sevi nenozīmē, ka var tikt noteikti atšķirīgi tarifi. Ir nepieciešams objektīvs ekonomiskais un tehniskais pamatojums, kura esamība komersantam jāpierāda Regulatoram."

Avots: SPRK; ManaBalss.lv

Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 62 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!

AUTORS: MANA BALSS