Iniciatīva stiprina politiķu iespēju aizvien stingrākiem elektroskrejriteņu noteikumiem18. Sep (2024) Nomas elektroskrejriteņu aizliegšana kā galējs risinājums no politikas instrumentārija izņemts netiek – tā trešdien, 18. septembrī, savā lēmumprojektā vienojās Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas deputāti. Iniciatīvas "Drošas ietves un ielas bez nomas elektroskrejriteņiem" sākotnējā izskatīšana Mandātu komisijā bija itin izvērsta, un interesantiem ir pieejams sēdes videoieraksts. Deputātu komentāri un diskusija itin droši ļauj secināt, ka iniciatīva politiķiem ir papildus arguments, lai arī radikālākais no risinājumiem – nomas elektroskrejriteņu aizliegšana – aizvien tiktu paturēta, ja ne gluži dienaskārtībā, tad katrā ziņā kā leģitīms potenciālais risinājums gan, ja gadījumā nonākam situācijā, kur "viss ir slikti". To politiķi sēdē uzsvēra vairākkārt, tai skaitā sarunā ar klātesošo kompānijas Bolt pārstāvi. Gan iniciatīvas autore, gan politiķi un uzaicinātās amatpersonas gan bija vienisprātis, ka pēdējā gada laikā, proti, starplaikā pēc iniciatīvas publicēšanas, ir ievērojami uzlabojumi gan konkrēti Rīgas saistošajos noteikumos, gan valsts līmeņa likumdošanā, gan elektroskrejriteņu nomas kompāniju praksē. Tāpēc galējā risinājuma – aizlieguma – politikas dienaskārtībā nav. Savukārt lēmumiem par turpmākajiem uzlabojumiem no vienas puses ir nepieciešams dot laiku un sevi parādīt jau ieviestajām pārmaiņām, no otras – uzturēt šo kolektīvo iesniegumu un diskusiju par tā uzstādīto problēmu atvērtu. Tāpēc komisija nolēma šo iesniegumu turpmākajai izskatīšanai nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Visdrīzāk, ka par šo Mandātu komisijas lēmumprojektu Saeimas plenārsēdē būs balsojums 26. septembrī. Jebkurā gadījumā arī turpmākajā šā iesnieguma izskatīšanā atbildīgajā komisijā tiks iesaistīta arī iniciatīvas autore Dace Tillere. Pēc komisijas sēdes D. Tillere "Facebook" ievietoja šādu ierakstu: "Ar šo ierakstu gribu pateikt, ka ikkatra Latvijas pilsoņa balss var tikt sadzirdēta. Šodien biju LR Saeimā, kur Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija izskatīja manu iniciatīvu "Drošas ietves un ielas bez nomas elektroskrejriteņiem", ko jau vairāk kā pirms gada iesniedzu platformā ManaBalss.lv. Paldies visiem, kas parakstīja šo iniciatīvu! Paldies ManaBalss.lv par iespēju. Mēs esam uzklausīti. Es sajutu atbalstu arī no politiķiem. Iniciatīva tālāk tiks virzīta caurskatīšanai Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Pa šo laiku gan Satiksmes ministrija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, kā arī Bolt ir spēruši soļus, lai elektrisko pārvietošanas līdzekļu plūsmu pilsētās mēģinātu sakārtot un pilnveidot, bet jāsaka, ka reāli dzīvē ne viss strādā. Kontroles aptverei būtu jābūt daudz lielākai. Bet vai ir pietiekami daudz resursu, lai to nodrošinātu? Katrā ziņā man liels prieks, ka šis jautājums atkal ir aktualizēts. Tiks domāts par gājēju drošību uz ietvēm. Kā tas tiks risināts – lai domā atbildīgās instances. Visvairāk man žēl bērnu, BKUS statistika ir nežēlīga." Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 78 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!
Nodota izskatīšanai atbildīgajā komisijā
DROŠAS IETVES UN IELAS BEZ NOMAS ELEKTROSKREJRITEŅIEM
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā
Aicinu atjaunot drošību uz ietvēm un ielās, aizliedzot Latvijā nomas elektroskrejriteņus.
Tas neattiektos uz elektroskrejriteņiem vispār, jo personas, kuru īpašumā ir šie braucamrīki, varēs turpināt tos lietot, uzņemoties pilnu atbildību par elektrisko transportlīdzekli un savām braukšanas prasmēm, ievērojot valstī noteiktos ceļu satiksmes noteikumus. Patlaban esošie kontroles un soda mehānismi acīmredzami nedarbojas un nemotivē ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
Līdz ar to mēs atjaunosim drošību uz gājēju ietvēm un ielās. Visi ceļu satiksmes dalībnieki jutīsies drošāk, un paredzami mazināsies arī negadījumi un traumas.
Iniciatīvas jaunumi
Sasparojamies vēl nedaudz papildus parakstu savākšanai!15. Apr (2024) Paldies tiem, kas atsaucās iepriekšējam aicinājumam par papildus parakstiem pirms šīs iniciatīvas iesniegšanas Saeimā! Drošībai par likumā noteikto nepieciešamo parakstu skaitu tomēr vajag vēl mazliet – lai kopumā to būtu vismaz 10’300. Tāpēc, ja Tu atbalsti šīs iniciatīvas virzīto priekšlikumu, dalies ar to ar saviem draugiem un sekotājiem! Un piesaki, lai domubiedri ne vien parakstās paši, bet arī dalās ar iniciatīvas saiti savos sociālajos tīklos. Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 76 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!
Aktivizējam papildus parakstu vākšanu28. Dec (2023) Šī iniciatīva tuvojas iesniegšanas statusam Saeimā. Vēršam jūsu uzmanību, ka drošībai par likumā noteikto nepieciešamo parakstu skaitu ManaBalss vienmēr lūdz papildus parakstus – lai kopumā to būtu vismaz 10’300. Šāda piesardzība izriet no fakta, ka pēc Saeimas veiktās kolektīvo iesniegumu parakstu pārbaudes iedzīvotāju reģistrā vienmēr zināma daļa "atbirst", jo neatbilst likumā (Saeimas kārtības rullī) atrunātajam noteikumam – ka kolektīvo iesniegumu var iesniegt "10’000 Latvijas pilsoņu, kuri iesnieguma iesniegšanas dienā ir sasnieguši 16 gadu vecumu". Attiecīgi – atkrīt tie, kas nav sasnieguši 16 gadu vecumu, kā arī Latvijas nepilsoņi un ārvalstnieki, kuriem ir Latvijas digitālās autorizēšanās iespējas, bet kuri nav pilsoņi. Tāpat netiek ieskaitīti to cilvēku paraksti, kuri starplaikā pirms iesniegšanas ir miruši. ManaBalss pieredze liecina, ka iniciatīvām, kuru atbalstā nav paredzami liela dalījuma starp sabiedrības latviešu un krievvalodīgo daļu un kuru atbalsta vākšana nav ilgusi daudzus gadus, parakstu drošības rezerve ir 300 līdz 350 balsis. Piemēram, iniciatīva "Par Latvijas mežu saglabāšanu" atbalstu vāca kopš 2011. gada jūnija, un iesniegta tika 2020. gada janvārī. Pārbaudes iznākumā tai tika atsijātas 362 balsis. Laimīgā kārtā drošības rezervei bija savāktas 437 balsis virs noteiktā 10’000 sliekšņa. Pretējā gadījumā Saeima šo iesniegumu būtu tiesīga neizskatīt, un gadiem ilgusī kampaņa ar plašo tautas atbalstu varētu būt velta. Jānorāda gan, ka Latvijas politiķiem un amatpersonām ir vērojama liela cieņa pret kolektīvajiem iesniegumiem vispār. Piemēram, 2016. gadā iesniegums "Par izdienas pensijas noteikšanu arī pašvaldības policistiem" izrādījās ar nepietiekamu parakstu skaitu. Paraksti šai iniciatīvai tika vākti gan ManaBalss platformā, gan "uz papīra", kā tas dažkārt notiek, un autori izšķīrās par riskantu soli – iesniegšanu bez pietiekamas parakstu drošības rezerves. Parlamentārieši bija tik pretimnākoši, ka, izbeidzot iesnieguma sākotnējo izvērtēšanu un konstatējot, ka tas nekvalificējas nodošanai plenārsēdes balsojumam, tomēr izdarīja politisku lēmumu un to uzreiz nodeva nākamajai instancei – atbilstīgajai Sociālo un darba lietu komisijai. Iznākumā šis jautājums nonāca politiskajā dienaskārtībā, un ministrijām bija jāiesniedz komisijai izvērsts viedoklis par izdienas pensiju sistēmas pārskatīšanu, pilnveidošanu, saņēmēju loku nepaplašināšanu un vienotas sistēmas izveidi, rodot kopīgu vienlīdzīgu un taisnīgu risinājumu, kas būtu saprotams visai Latvijas sabiedrībai. Šis un līdzīgie tomēr ir izņēmuma gadījumi. Tāpēc lūdzam ar izpratni attiekties pret aicinājumiem iniciatīvām savākt rezerves parakstus. Ja Tu atbalsti šīs iniciatīvas virzīto priekšlikumu, dalies ar to ar saviem draugiem un sekotājiem! Cieņā,
Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 70 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!
ManaBalss komanda
Maltā aizliegs elektroskrejriteņu nomu25. Oct (2023) Sveiks! Tu saņem šo ziņu, jo esi parakstījis/-usi kādu no iniciatīvām par nomas elektroskrejriteņu regulējumu. Ja esi parakstījis/-usi vairākas šādas ManaBalss.lv iniciatīvas, tad Tu šo ziņu e-pastā vari saņemt vairākkārt. Atvainojamies par sagādāto neērtību un lūdzam Tavu sapratni – šī nav "nospamošana", bet gan mēģinājums turēt Tevi lietas kursā. Lai novērstu šādu ziņu dublēšanos vienam adresātam, ir nepieciešams programmēšanas darbs, ko pašlaik nevaram atļauties. Solām pie pirmās iespējas to paveikt. Maltā ar nākamā gada martu aizliedz elektroskrejriteņu nomu, ziņo Dienas Bizness. Ar līdzīgu prasību kopš pavasara atbalstu vāc pilsoņu iniciatīva arī Latvijā. Sabiedrībai acīmredzot negaidītais Maltas valdības lēmums ir izraisījis gan nopēlumu no e-skūteru aizstāvju puses, gan uzslavas, gan arī Maltas visblīvāk apdzīvotās pilsētas Slīmas mēra cildinājumus. Maltas divi lielākie elektroskrejriteņu nomas uzņēmumi ir "Bolt" un "Bird". Kompānija "Bolt" ir izteikusi cerības vēl diskutēt ar Maltas valdību par e-skūteru lietošanas un novietošanas kārtību un infrastruktūru, raksta "Times of Malta". Kaut arī elektroskrejriteņu noma tiks aizliegta, elektroskrejriteņi arī turpmāk varēs būt iedzīvotāju īpašumā, un viņi varēs tos izmantot. Lēmums par nomas elektroskrejriteņu aizliegšanu pieņemts, lai "mazinātu neērtības kopienām un cilvēkiem", skaidro Maltas Satiksmes ministrija. "Neraugoties uz likumu pastiprināto piemērošanu un naudassodiem, kopienas turpina ciest no traucējumiem, ko rada elektroskrejriteņi," teikts ministrijas paziņojumā. Vienlaikus lēmumam izziņota arī nacionālā velostratēģija. Tā paredz radīt velojoslu tīklu, mudināt iedzīvotājus izmantot velosipēdus, kā arī valsts finansētas veloprasmju apguves nodarbības. Līdzīgu lēmumu par elektroskrejriteņu aizliegumu šogad aprīlī pieņēma Parīze. Elektroskrejriteņi Maltā ir populārs transporta līdzeklis. Pēc sūdzībām par bīstamu braukšanu ar elektroskrejriteņiem, valdība jau 2020. gadā ieviesa elektroskrejriteņu izmantošanas pamata noteikumus. Iedzīvotāji ir ļoti apmierināti ar elektroskrejriteņu nomas aizliegumu, valdības lēmumu komentē Slīmas mērs Džons Pilovs. "Problēma bija tūlīt, kā tie parādījās. No paša sākuma gan nebija nekādu noteikumu un regulējumu." Par valsts līmeņa regulējumu elektroskrejriteņu novietošanai argumentē arī iniciatīva "Nomas elektroskrejriteņu novietošana". Spriežot pēc parakstītāju skaita, sabiedrībā lielāka gan ir neapmierinātība ar nomas elektroskrejriteņiem vispār, nekā ar to novietošanas problēmām. Līdztekus Rīgas pašvaldība šoruden ievieš vairākus desmitus mikromobilitātes rīku novietošanas stāvvietu, raksta Delfi. Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas turpmāk Rīgā tiks izveidotas uz ietvēm starp pilsētvides labiekārtošanas elementiem, kur tās paredzami netraucēs ne gājējiem, ne velobraucējiem. Tās tiks apzīmētas ar horizontālo ceļa apzīmējumu – baltu taisnstūri ar vidū iezīmētu mobilitātes rīku. Pagaidām Rīgas pilsētvidē redzamais liecina par elektroskrejriteņu novietošanas vietu minimālu popularitāti braucēju vidū. No nākamā gada tas gan paredzami mainīsies, un braucamo novietošana tikai atļautā vietā būs obligāta – ja nomas skūteris būs novietots citur, tad brauciens netiks pabeigts, un "naudiņa skaitīsies". Avots: Dienas Bizness; Times of Malta; Delfi Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 66 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!
Daļā Viļņas vecpilsētas ierobežo elektroskrejriteņu izmantošanu09. Jun (2023) Lietuvas galvaspilsētā Viļņā trijās ielās kopš jūnija sākuma ir aizliegts pārvietoties ar elektroskrejriteņiem un riteņiem, ziņo Lietuvas sabiedriskā raidorganizācija LRT. Trijās ielās – Pilies ielā, Vilniaus ielā un Savičiaus ielā, kur ir liels skaits bāru un kafejnīcu, un tās ir iecienītas gan tūristu, gan vietējo klubu apmeklētāju vidū, pašvaldība drīzumā uzstādīs arī skrejriteņus aizliedzošas zīmes. Viļņas centrālajos rajonos, tostarp Naujamiestī un Šnipiškēs, pilsēta ierīko īpašas stāvvietas elektriskajiem skrejriteņiem. Skrejriteņu koplietošanas platformu lietotājiem tur būs jāatstāj savi iznomātie skrejriteņi, raksta LTR.
Lietuvas Ceļu policijas priekšnieks Vītauts Grašis norādīja, ka 2022. gadā 223 cilvēki tika ievainoti negadījumos, kuros bija iesaistīti elektroskrejriteņi. Viņš arī teica, ka pagājušajā gadā tika sodīti apmēram 5000 velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītāji par braukšanu dzērumā. Lietuvas Transporta drošības administrācijas 2021. gadā veiktā aptaujā puse no 507 respondentiem teica, ka vismaz vienu reizi nedēļā lieto elektroskrejriteņus, un 17% no aptaujātajiem teica, ka bieži vai ļoti bieži nonāk potenciāli bīstamās situācijās. Ceturtdaļa respondentu teica, ka neredz nepieciešamību valkāt ķiveri vai vesti, un piektā daļa teica, ka tas nav ērti. Ja Tu saņem šo ziņu, tad acīmredzot atbalsti iniciatīvu "Drošas ietves un ielas bez nomas elektroskrejriteņiem" un esi to parakstījis/-usi. Iniciatīvas plašākai publicitātei apsver, lūdzu, arī iespēju ar to dalīties sociālajos tīklos! Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 60 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!
No maija elektriskajiem skrejriteņiem ir ieviesti ātruma ierobežojumi: vecpilsētā un uz tiltiem braucējiem jābrauc ar maksimālo ātrumu 12 kilometri stundā.
Pašvaldība norāda, ka līdz gada beigām kopbraukšanas uzņēmumiem būs pienākums savus elektriskos skrejriteņus marķēt ar identifikācijas numuriem, lai cilvēki varētu vieglāk ziņot par stāvvietu noteikumu, ātruma ierobežojumu un citu noteikumu pārkāpumiem.
Ar grozījumiem Ceļu satiksmes drošības likumā, ko Lietuvas parlaments apsprieda pirms divām nedēļām, ierosināts noteikt, ka ar elektriskajiem skrejriteņiem drīkst braukt tikai personas, kas vecākas par 16 gadiem, un ka ar tiem nedrīkst braukt pa ietvēm.