Lietuvas galvaspilsētā Viļņā trijās ielās kopš jūnija sākuma ir aizliegts pārvietoties ar elektroskrejriteņiem un riteņiem, ziņo Lietuvas sabiedriskā raidorganizācija LRT. Trijās ielās – Pilies ielā, Vilniaus ielā un Savičiaus ielā, kur ir liels skaits bāru un kafejnīcu, un tās ir iecienītas gan tūristu, gan vietējo klubu apmeklētāju vidū, pašvaldība drīzumā uzstādīs arī skrejriteņus aizliedzošas zīmes. Viļņas centrālajos rajonos, tostarp Naujamiestī un Šnipiškēs, pilsēta ierīko īpašas stāvvietas elektriskajiem skrejriteņiem. Skrejriteņu koplietošanas platformu lietotājiem tur būs jāatstāj savi iznomātie skrejriteņi, raksta LTR.
Lietuvas Ceļu policijas priekšnieks Vītauts Grašis norādīja, ka 2022. gadā 223 cilvēki tika ievainoti negadījumos, kuros bija iesaistīti elektroskrejriteņi. Viņš arī teica, ka pagājušajā gadā tika sodīti apmēram 5000 velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītāji par braukšanu dzērumā. Lietuvas Transporta drošības administrācijas 2021. gadā veiktā aptaujā puse no 507 respondentiem teica, ka vismaz vienu reizi nedēļā lieto elektroskrejriteņus, un 17% no aptaujātajiem teica, ka bieži vai ļoti bieži nonāk potenciāli bīstamās situācijās. Ceturtdaļa respondentu teica, ka neredz nepieciešamību valkāt ķiveri vai vesti, un piektā daļa teica, ka tas nav ērti. Ja Tu saņem šo ziņu, tad acīmredzot atbalsti iniciatīvu "Drošas ietves un ielas bez nomas elektroskrejriteņiem" un esi to parakstījis/-usi. Iniciatīvas plašākai publicitātei apsver, lūdzu, arī iespēju ar to dalīties sociālajos tīklos! Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook! Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām! _______________________________________ Lūgums no ManaBalss komandas: Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai. Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Ar 60 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem kopš 2011. gada ap ManaBalss platformu radītā pilsoniskās līdzdalības ekosistēma ir unikāli sekmīga pasaules mērogā. Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku. Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!Daļā Viļņas vecpilsētas ierobežo elektroskrejriteņu izmantošanu09. Jun
No maija elektriskajiem skrejriteņiem ir ieviesti ātruma ierobežojumi: vecpilsētā un uz tiltiem braucējiem jābrauc ar maksimālo ātrumu 12 kilometri stundā.
Pašvaldība norāda, ka līdz gada beigām kopbraukšanas uzņēmumiem būs pienākums savus elektriskos skrejriteņus marķēt ar identifikācijas numuriem, lai cilvēki varētu vieglāk ziņot par stāvvietu noteikumu, ātruma ierobežojumu un citu noteikumu pārkāpumiem.
Ar grozījumiem Ceļu satiksmes drošības likumā, ko Lietuvas parlaments apsprieda pirms divām nedēļām, ierosināts noteikt, ka ar elektriskajiem skrejriteņiem drīkst braukt tikai personas, kas vecākas par 16 gadiem, un ka ar tiem nedrīkst braukt pa ietvēm.

DROŠAS IETVES UN IELAS BEZ NOMAS ELEKTROSKREJRITEŅIEM
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā
Aicinu atjaunot drošību uz ietvēm un ielās, aizliedzot Latvijā nomas elektroskrejriteņus.
Tas neattiektos uz elektroskrejriteņiem vispār, jo personas, kuru īpašumā ir šie braucamrīki, varēs turpināt tos lietot, uzņemoties pilnu atbildību par elektrisko transportlīdzekli un savām braukšanas prasmēm, ievērojot valstī noteiktos ceļu satiksmes noteikumus. Patlaban esošie kontroles un soda mehānismi acīmredzami nedarbojas un nemotivē ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
Līdz ar to mēs atjaunosim drošību uz gājēju ietvēm un ielās. Visi ceļu satiksmes dalībnieki jutīsies drošāk, un paredzami mazināsies arī negadījumi un traumas.