Pārstāvis: Toms GulbisPublicēta: 06. Aug (2024)

PAR VIDĒJĀ ĀTRUMA RADARIEM TIKAI BĪSTAMĀS VIETĀS
Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

10'000
768
Jau parakstījuši 768
9'232

Ir jānosaka precīzi kritēriji, kur tiek uzstādīti vidējā ātruma radari.

Aicinu ar likumu noteikt precīzus kritērijus, kur izvietot vidējā ātruma radarus. Piedāvāju noteikt, ka vidējā ātruma radarus uzstāda vietās, kur, piemēram, pēdējo piecu gadu laikā ir notikušas vismaz divas avārijas ar letālām sekām. Un arī distances garums starp vidējā ātruma mērīšanas sākuma punktu un beigu punktu ir jānosaka samērīgs. Piemēram, ka tas nedrīkst pārsniegt četrus kilometrus.

To panākot, vidējā ātruma radari tiks uzstādīti vietās, kur notiek avārijas ‒ bīstamos ceļa posmos. Izstrādājot precīzus kritērijus, kurās vietās uzstāda vidējā ātruma radarus, sabiedrībā radīsies pārliecība, ka vidējā ātruma radaru mērķis tiešām ir satiksmes drošības uzlabošana nevis valsts budžeta papildināšana. Tas savukārt palielinās uzticību valsts varai un Latvijas valstij kopumā.

Iniciatīvas jaunumi

Autovadītājs par pārvietojamā radara atrašanās vietu pie "Sēnītes": "Šī ir naudas kāšana. Sen nebiju šo atkal redzējis."12. Aug (2024)

Edgars soctīklā X publicējis savu sašutumu par kāda radara atrašanos vietu pie "Sēnītes". Aprakstītā vieta nešķiet loģiska radara izvietošanai. Pie "Latvijas Avīzes" portālā atspoguļotā ieraksta lasāmi vairāki komentāri, kas tikai apstiprina šo problēmu – šajā konkrētajā vietā ātruma pārkāpumus cilvēki salīdzinoši bieži izdara nezināšanas dēļ, nevis tīšuprāt.

Tas sasaucas ar nesen publicēto iniciatīvu "Par vidējā ātruma radariem tikai bīstamās vietās". Ja atbalsti šo iniciatīvu, tad ne vien paraksti to, bet arī DALIES AR TĀS SAITI sociālajos tīklos!

Edgars raksta: "Ierasti nepukojos par mobilajiem foto radariem, bet nu šī ir naudas kāšana. Sen nebiju šo atkal redzējis. Pirms "Sēnītes" radars, bet ķer uz to, ka uz šosejas ir 110, tad ir divas iebrauktuves pie "Rāmkalniem", kas "nomet" ātrumu uz 90, bet nekādas zīmes jau nav. Nepamanīsi – sods."

Savu tekstu viņš papildinājis ar karti, kurā precīzāk var saprast situāciju.

Vienu no komentāriem pie ieraksta ievietojis jurists Aivars Borovkovs. Izrādās, arī viņam ir gadījies "uzrauties" tieši šajā posmā, taču citā veidā. "Piekrītu. Iznācis braukt. Aiziet man garām pa otro joslu, kā stāvošam. Atnāk bilde, kurā redzams, ka atrodos pirmā joslā, bet rakstīts, ka otrā (kur brauca otrs auto). Pārsūdzības atteikumā norāda, ka šeit joslas skaita no fotoradara atrašanās vietas – t.i. auto pirmajā joslā esot otrajā. Tas pat nav bizness, bet melns rūpals."

Jānis pie sava komentāra ietagojis arī Valsts polciju, CSDD un Latvijas Valsts ceļus, rosinot: "Ierosinu tomēr tur izvietot zīmi "90", lai autovadītāji tomēr noreaģē un "nomet" ātrumu no 110+ uz 90+. Jūsu sodīšanas kāre uz autovadītāju neuzmanību tomēr nav pieļaujama, pat ar visu "nezināšana neatbrīvo no atbildības" utml atrunas."

Cits komentētājs piesauc Polijas pieredzi: "Poļos uz A ceļiem vispār ātrumzīmes ir tikai tur, kur īsos piebrauktuvju posmos vai asos līkumos tiek ierobežots maksimālais, kas zilajām šosejām 120, zaļajām 140. Mums otrādi. Autoceļu, bāņu nav. Zīmes liek nevis tur, kur jābrauc lēnāk nekā parasti, bet tur, kur ļauj pabraukt ātrāk."

Ar šo ierakstu vietnē X dalījies arī Ilmārs Poikāns, piebilstot: "Ja valstij tiešām rūpētu ceļu satiksmes drošība, tad vietās, kur cilvēki bieži kļūdās un pareizi neizseko līdzi netiešām atļautā ātruma izmaiņām, uzstādītu maksimālā ātruma ierobežojuma zīmes, pat ja tā ir standarta 90 vai 50 km/h. Bet, ak vai, tas samazinās ienākumus no radara."

Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 77 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītiem likumiem ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!

AUTORS: MANA BALSS