Kompānija atsaucas uzticīgajam klientam ar ManaBalss starpniecību 17. Dec (2020)

Nereti ManaBalss saņem iesniegumus, kurus nevar publicēt kā iniciatīvas, tomēr reizēm šai "aizkadra" saziņā ar autoriem un viņus interesējošajām pusēm izveidojas visnotaļ produktīva komunikācija.

Šāds gadījums ir arī saistībā ar nepublicētu iniciatīvu "Rasēnu divlitrenē". Tās lakoniskais pieteikums izsaka lietas būtību – lai Rīgas piena kombināts ieklausās uzticīgajos "Rasēna" fanos un pilda iecienīto dzērienu arī lielos iepakojumos.

Platformas ManaBalss kvalitātes kritēriji nosaka, ka iniciatīvas priekšlikumam ir jābūt īstenojamam, un kolektīvie iesniegumi likumā pagaidām ir atrunāti tikai iesniegšanai Saeimā. Lai arī ne bez savām nepilnībām, bet no 2021. gada jūlija šādi grozījumi tiek plānoti arī pašvaldībās.

Tomēr ir skaidrs, ka privātām kompānijām kolektīvie iesniegumi kā juridiski atrunāta sabiedrības līdzdalības forma nav paredzama, jo tirgus ekonomikā biznesu vada biznesa loģika. Kompānijas biznesa plāns, ieskaitot produktu līnijas, nav tautas balsošanas jautājums, un šādus ierosinājumus ManaBalss publicēt nevar.

Tomēr ir arī robežsituācijas, kad ManaBalss ir uzņēmusies vidutāja lomu mūsu kopienas biedru saziņai ar privātajām kompānijām, kuru darbs tās interesē vai rada bažas. Tā nesen bija ar mārrkutku čipsu faniem un pirms tam – ar bažām par zīriņu labklājību pēc Preses nama pārbūves.

Abi šie gadījumi izvērtās par pozitīviem, kaut nestandarta, saziņas piemēriem starp kompānijām un sabiedrību. Tā tagad ir noticis arī saistībā ar "Rasēnu divlitrenēs", uz ko Food Union "Rasēns" zīmola vadītāja Ilona Jaroša atbild, ka sortimenta veidošanas ietvaros kompānija regulāri un uzmanīgi vēro patērētāju pieprasījuma izmaiņas.

"Tas attiecas gan uz produkcijas kategorijām, kad ieviešam inovatīvus un līdz šim tirgū nebijušus produktus (piemēram, nesen veikalos ir parādījušies jogurta sieriņi "Kārums"), gan uz esošo kategoriju paplašinājumiem, ieviešos esošos produktus jaunos formātos," raksta I Jaroša.

  Viņa skaidro, ka līdz šim lielie piena formāti (virs 1,5 litru vienā iepakojumā) gan Latvijā, gan arī Baltijā veidoja samērā nelielu tirgus daļu. Tas nozīmē, ka šobrīd patērētāji lielākoties izvēlas mazāka formāta produktus. "Tomēr, ņemot vērā šogad pieredzētās patēriņa tendenču izmaiņas (vairāk atrodoties mājās, cilvēki internetveikalos pērk lielāka tilpuma produktus), mēs izvērtēsim Jūsu priekšlikumu par "Rasēns" tilpuma palielināšanu un ņemsim to vērā pie tālākās sortimenta plānošanas."

Līdztekus Food Union pārstāve vērš uzmanību uz to, ka gan "Rasēns" pieniņu, gan arī citus piena produktus un saldējumu varat ērti pasūtīt internetveikalā PienaVeikals. Pasūtījumus pieņem katru dienu, un Rīgā, tās apkārtnē un Siguldā bezkontakta piegāde tiek veikta līdz pasūtītāja namdurvīm, lai klienti varētu baudīt svaigus un veselīgus piena produktus, lieku reizi neejot uz veikaliem.

No ManaBalss komandas puses pateicamies Food Union par atsaucību, un aicinām plašās ManaBalss kopienas biedrus tomēr būt izsvērtiem savos priekšlikumos un ierosinājumos. Mēs novērtējam un pasmaidām kopā ar jums arī par humoru. Piemēram, par aicinājumu noteikt tiesības izaicināt Saeimas deputātu uz dūru cīņu un par aicinājumu Latvijas iedzīvotājiem konkrētajam autoram atdot "sīceni", kas mētājas mājās un tāpat netiek izmantota.

Tomēr ManaBalss nav domāta ne asprātībām, ne kā brīvais mikrofons. Cienīsim viens otra laiku un sadarbosimies konstruktīvi, lai darītu mūsu Latviju vēl labāku.

Apsver savu atbalstu jaunākajām iniciatīvām ManaBalss platformā!