Atsauc priekšlikumus autovadītāja tiesību atņemšanai par ātruma pārsniegšanu virs 30 km/h 30. Jan

Iekšlietu ministrija (IeM) ir atsaukusi iepriekš Saeimas Juridiskajā komisijā neatbalstītos priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kuros bija piedāvāts ieviest iespēju atņemt uz laiku autovadītāja tiesības par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu jau pie vairāk nekā 30 km/h, ziņo portāls "iAuto".

Tas praktiski sakrīt ar iniciatīvas "Apturēt virzītos grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h" prasību, ko Juridiskā komisija pārņēma savā darba kārtībā proaktīvi. Saziņā ar komisijas vadītāju Andreju Judinu (JV) saņēmām apstiprinājumu par iniciatīvas lomu strīdīgā jaunā regulējuma diskusijas procesā. Līdz ar to iniciatīvu marķējam kā sekmīgu un apsveicam ar panākumu gan tās autoru Modri Skudru, gan ikvienu iniciatīvas parakstītāju!

"Skaidrs, ka ikvienu procesu ietekmē vairāki faktori," saziņā saka A. Judins, "bet šoreiz viens no tiem ir arī ManaBalss iniciatīva. Iniciatīvas autors ir piedalījies komisijas sēdē. Deputāti balsoja pret priekšlikumiem. Ministrs vēlāk priekšlikumus ir atsaucis."

Pašlaik jautājums vēl ir, vai atsauktie priekšlikumi paliks likumprojekta tabulā, raksta "iAuto". Tādā gadījumā atbilstīgi ierastajai praksei par tiem Saeimas sēdē nevarētu balsot, taču būtu atļautas debates.

Viens no tagad jau atsauktajiem IeM priekšlikumiem paredzēja, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 km/h līdz 40 km/h ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, piemērotu 80 eiro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam un varētu piemērot arī tiesību izmantošanas aizliegumu uz laiku no viena līdz trim mēnešiem.

Decembrī uz Juridiskās komisijas uz sēdi uzaicinātais režisors un TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots izteicās, ka platformā Manabalss tūkstošiem cilvēku ir parādījuši, ka viņiem šis priekšlikums nepatīk. Viņa skatījumā, pēc fotoradaru izvietošanas vadītāji sāka ļoti ievērot satiksmes noteikumus un šajās vietās negadījumu skaits būtiski samazinājās. Sabiedrība jūtot, ka "šo vienošanos ir izpildījusi".

Timrots spekulēja, ka priekšlikums par tiesību atņemšanu totāli sagrautu soda punktu sistēmu, jo šī sistēma tika radīta, lai izķertu regulāros pārkāpējus. "Tagad priekšlikums, ka jebkurš pie pirmās reizes nejauši neredzot zīmi brauks ar plus 30 km/h un viņam par to atņems vadītāja apliecību, tas totāli sagrauj ticību valstij un ilgi būvēto soda punktu sistēmu," pauda Timrots. Tā vietā Timrots aicināja domāt par plašāku policistu redzamību uz ceļiem.

Arī komisijas loceklis Vilis Krištopans (LPV) pauda kritiku IeM priekšlikumam, jo vadītāji varot nejauši nepamanīt ātruma ierobežošanas zīmes un tā rezultātā zaudēt tiesības, kas dažu profesiju pārstāvjiem nozīmētu arī zaudēt darbu, jo viņiem nepieciešama automašīna savu pienākumu veikšanai.

Iepriekš vietnē "X" kā pretarguments sodu palielināšanai tika minēta "nesakārtotā situācija" ar iespējām konstatēt, ka ir jau iebraukts apdzīvotā vietā. Dažkārt esot situācijas, ka no apkārtnes uzreiz nav redzams, ka apkārt ceļam ir sākusies apdzīvota vieta, un arī ceļa zīme par apdzīvotās vietas sākšanos var būt slikti pamanāma, piemēram, ja to aizsedz krūmi, norādījis kāds no sociālo tīklu lietotājiem.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.

Avots: portāls "iAuto"




Seko ManaBalss.lv ziņām arī Facebook!

Un, kā jau vienmēr uzsveram pie katras ManaBalss.lv ziņas, – apsver savu atbalstu ManaBalss.lv autoru jaunākajām iniciatīvām!

_______________________________________

Lūgums no ManaBalss komandas:

Tā kā interesējies par šo ziņu un visdrīzāk esi arī ManaBalss plašās kopienas dalībnieks/-ce, mēs būtu ļoti pateicīgi, ja Tu ziedotu platformas darbības uzturēšanai.

Arī Tavi ziedojumi palīdz nodrošināt lielo "aizkulišu" darbu, ko prasa pilsonisko iniciatīvu reālas ietekmes panākšana. Kopš 2011. gada ar 71 pēc pilsoņu iniciatīvām mainītu likumu ap ManaBalss platformu ir izveidojusies pasaules mērogā unikāli sekmīga pilsoniskās līdzdalības ekosistēma.

Tās efektivitāte izriet no platformas ManaBalss darba augstās kvalitātes un iesaistīto pušu uzticības pret to, ko mēs arī kopā ar Tevi darām. Mūsu kopējam darbam salīdzinoši ir pat ļoti liela atsaucība, un pret to ar cieņu izturas politiķi, ministrijas un citas publiskā sektora iestādes, amatpersonas, juristi un dažādu jomu eksperti, nevalstiskās organizācijas un mediji. Tomēr dažām idejām patīk stiept gumiju, un noturīga to pārstāvniecība prasa laiku.

Arī Tu esi lieliska Latvijas sasnieguma un spēcīga stāsta daļa! Ļauj tam skanēt arī turpmāk – iesaisties, balso, dalies ar ManaBalss iniciatīvu ziņām soctīklos, rosini savas iniciatīvas. Un apsver arī iespēju atbalstīt mūsu darbu ar ziedojumu!